Умни градове с URBO Digital City Card: От транспорт и паркиране до туризъм

Как се случва еволюцията на модерните дигитални градски решения

OFFNews 17 януари 2024 в 14:11 731 0

URBO Digital City Card

Снимка URBO

URBO Digital City Card

„Умни“ ли са българските градове и как смарт решенията са вплетени в градския живот в страната?

Дититалните технологии обединяват все повече дейност на градския човек: абонамент за паркиране, плащане на билет за обществения транспорт или посещение на културна и друга забележителност, посещения в клубове и магазини, културни и спортни събития. Възможностите трудно могат да бъдат събрани в едно изречение.

Нещо повече – градските смарт карти предлагат удобни решения не само за жителите на градовете, но за техните гости и туристи. Бонус са и търговските отстъпки, които често получават притежателите на градски смарт карти като популярните URBO Digital City Card.

„Време е да спрем да разглеждаме термина „умен град“ просто като дигитално решение за градски транспорт. Основен двигател за превръщането на градската среда в едно по-достъпно и ефективно пространство са софтуерните решения за умен туризъм, които в световен мащаб са незаменими при разработването на тази концепция. Чрез интеграцията на съвременни технологии като изкуствен интелект (AI), анализ на големи бази данни и разбира се, интернет, този тип софтуерни решения предлагат възможност за персонализиране на информацията, която достига до определен потребител, както и достъп до разнообразни услуги за туристи и граждани. Всичко това не само подобрява престоя и преживяването на гостите на един град, но и насърчава устойчиви туристически практики, балансиращи нуждите на посетителите и тези на гражданите с екологичните съображения на съвременното общество“, коментира изпълнителният директор на URBO Studio Андрей Лилов.

ЮПАСС е технологична компания, която стартира своята дейност през 2015 г. с разработване на софтуерни решения за паркиране и билети за градския транспорт. Към момента дружеството е съсредоточено в създаването на платформи за умен (смарт) туризъм, които позволяват на градовете ефективно да управляват ресурсите си, да правят мониторинг на туристическия поток и да оптимизират използването на своята инфраструктура. Всичко това води след себе си ползи както за града, така и за неговата неговата общност. Софтуерните решения на компанията активно насърчават по-силните връзки между местния бизнес, културните обекти и обществените услуги, създавайки цялостна и интерактивна градска екосистема.

Как работи?

Посетителите или туристите могат да купят City Card онлайн или на каса в някой от офисите, предназначени за продажба.

При посещение на обект, включен в услугата, посетителят показва QR кода на картата на входа.

Не е необходимо разпечатване при онлайн покупка.

Кои са клиентите?

„Едни от нашите основни клиенти са българските общини и курорти. Горди сме да споделим, че нашите софтуерни решения работят в над 20 общини в България, в това число София, Сливен, Стара Загора, Разлог, Банско, Габрово, Враца, както и туристически дестинации като Бургас, Св. св. Константин и Елена, Слънчев бряг, Поморие, Казанлък, Кърджали и др. Тази година на пазара ще лансираме продукт, специално предназначен за общини и курорти. URBO Digital City Card е вълнуваща концепция, която ще предложи лесно и удобно опознаване на разнообразните забележителности в българските градове “, казва Лилов.

URBO Digital City Card е подробен пътеводител и надежден инструмент за информираност и свързаност, подходящ за туристи и граждани. Това, което отличава тази дигитална карта е, че с нея всеки ще има директен достъп до забележителности, исторически обекти и музеи, както и до различни активности, без необходимост от допълнително закупуване на отделен билет за всеки обект. За тези доставчици на услуги, които участват в дигиталната карта единствено с намаления, платформата ще дава възможност за директна резервация с ползване на предоставената отстъпка.

Туризъм

В световен мащаб градовете, въвели дигитални карти за пътуване и градски услуги, наблюдават значително увеличение на годишните приходи от туристи. Повечето общини отчитат ръст от 20-30% в приходите от туристически дейности. Не е за подценяване и фактът, че дигиталните карти гарантират удобство, което води със себе си и по-голям туристически поток, като в някои градове съобщават за повече от 10-15% ръст на броя посетители на годишна база. По-дългият престой и повторните посещения на една и съща дестинация са още един фактор, който си заслужава да споменем. Всичко това е възможно заради по-лесния и ефективен достъп до по-широк спектър от местни атракции, забележителности и услуги от разнообразен характер.

Транспорт и паркиране

Освен в сферата на туризма, URBO Digital City Card може да е изключително удобно средство за достъп до услуги за обществен транспорт и паркиране. Потребителите могат с лекота да достъпят всякаква информация относно градски транспорт, да използват предплатен паркинг престой, а защо не и двете. Тази услуга значително улеснява пътуването като ежедневна част от живота на градската общност и задължителен елемент от визитата на всеки турист, като елиминира нуждата от закупуване на множество билети, употребата на мобилни приложения и плащания през различни платформи.

Ангажиментът на URBO Studio към подобряването на градската среда и по-запомнящите се преживявания за туристи е ярко отразен в гамата от продукти, които компанията успешно създава и лансира на българския пазар вече осем години. От модули за управление, резервации и плащания за бизнеси в сферата на атракциите, активностите и събитията до брандирани решения за маркетплейси за търговия с развлекателни, културни дейности и събития, URBO предоставя цялостен набор от инструменти, които отговарят на очакванията на съвременния взискателен градски турист.

Дигиталната карта на URBO е нещо повече от инструмент за удобство и транспорт в градска среда. URBO Digital City Card позволява да се докоснем до богата култура, история и съвременната градска динамика на българските дестинации. Тя е един истински иновативен технологичен продукт, с който URBO Studio продължава да бъде лидер в областта на умния туризъм, създавайки предпоставки за едни по-достъпни, приятни и удобни за всички места, казват създателите ѝ.

Виж още за:
Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
X

Топлофикация подари 200 милиона на Ковачки