От гражданската организация Спаси София реагираха остро на готвеното поредно съкращаване на градския транспорт в София.
В доклад, внесен в Столичния общински съвет от зам.-кмета по транспорт Кристиан Кръстев и съветниците от ГЕРБ и ВМРО Зафир Зарков и Карлос Контрера, се предвижда сериозно влошаване на транспортното обслужване в редица квартали, но се дават повече пари за частен автобусен превозвач.
Според градските активисти, предложените промени ще оставят Младост 1 и Младост 2 без почти никакъв наземен транспорт. Тролейбусна линия 5, която е една от най-натоварените и използвани линии, значително се орязва, като интервалите за движение ще бъдат 12 минути в пиков час и до 50 минути след 20 ч. В комбинация с предложеното закриване на линия 306, това ще доведе до драстичен спад на транспортното обслужване в тези два гъсто застроени и активни столични квартали.
“Необяснимо е защо се унищожава работеща линия като тролейбус 5, който е ползван от около 25 000 пътници на ден. Преди няколко години маршрутът му беше удължен, а сега обслужването се намалява наполовина. Закрива се и работеща градска линия 306, което означава, че и довозването до метростанциите се намалява. Освен, че управляващите оставят Младост 2 без транспорт, те предвиждат и унищожаване на транспорта по ул. Йерусалим, което е недопустимо и вредно.” - казва общинският съветник Борис Бонев.
Заедно с орязването на градски линии с висок пътникопоток, се разкрива нова крайградска линия, която ще бъде дадена на частния превозвач МТК, и така приходите на фирмата ще се увеличат с над 600 000 лв. годишно.
“С какви аргументи се отслабва тролейбус 5 с около 25 000 пътници на ден, а линия 21/22, която превозва само 1200 пътника на ден се засилва двойно?” - питат от организацията.
От Спаси София казват, че имат обосновано съмнение за лобизъм в полза на частните автобусни превозвачи, от страна на управляващите Столичната община.
“Не вярвам да е случайност, че за общинския превозвач Столичен автотранспорт все няма пари и получава най-трудните линии, с високи разходи, а частното дружество МТК непрекъснато е фаворизирано. За него винаги има пари за увеличаване приходите, а дружеството е получило едни от най-лесните линии.” - казва Андрей Зографски от Спаси София, експерт в Комисията по транспорт към Общинския съвет.
Градските активисти алармират и че частната компания МТК вече е закупила автобусите, необходими за новата линия, без да има необходимото за разкриването ѝ разрешение от Столичния общински съвет.
“Това поражда сериозно съмнение, че някой в Столичната община обещава на частно дружество, че тази промяна ще бъде одобрена, преди да е гласувана в Съвета. Как този превозвач има гаранцията, че промяната ще бъде одобрена, за да си позволи предварително да направи такава сериозна инвестиция? Има ли лобизъм в ущърб на общинския интерес в Столичния общински съвет и защо се закриват линии на общинския превозвач Столичен автотранспорт, а същевременно се разкрива нова за частната МТК? Това са сериозни въпроси, на които очаквам ясни отговори.” - категоричен е общинският съветник Борис Бонев.
OFFNews потърси за коментар по темата и Столична община. Ще го добавим веднага когато получим такъв.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
3810
1
21.09 2020 в 16:40
Последни коментари
Джендо Джедев
Условни присъди за двама души след изборния скандал ''Чичо Цено, кой номер''
dolivo
България получава първите осем изтребителя F-16 догодина
Владè
Можем ли да се излекуваме от зависимостите си? Ралица Стефанова в подкаста на OFFNews
Владè
Лаура Кьовеши осветли първата голяма акция срещу мафията, включително и в България
Johnny B Goode
Радев за Пеевски: Тази наглост на стероиди няма да се осъзнае или да изчезне от само себе си