Спаси София предлага сливане на Център за градска мобилност, Столичен електротранспорт и Столичен автотранспорт, за да се оптимизират процесите и да спре изтичането на милиони заради неефективна работа.
“Всички проблеми, които наблюдаваме в момента – нередовен транспорт, мръсни превозни средства, липса на контрол – се дължат на абсолютната отсъствие на единна транспортна политика и съгласуваност между трите дружества” – заяви Борис Бонев, председател на Спаси София, и допълни: “Разпокъсаният модел на управление в транспорта носи сериозни проблеми на цялата система.”
“Начинът, по който се управлява градският транспорт, води до ненужно високи разходи и раздут щат, а процесите са абсолютно неефективни и непрозрачни. Тезата ни се потвърждава и от вече публикувани доклади от Сметната палата относно дейността на ЦГМ, където бяха установени редица нередности: липса на стратегическо планиране, несъответствия в отчетността, неефективна система за приходите от платеното паркиране, ограничен контрол по обществените поръчки и поредица от съмнителни практики в управлението.” – категорична е Емилия Ангелова, член на комисията по финанси към градския парламент. По думите и е нужна фундаментална структурна реформа – сливане на дружествата и елиминиране на дублиращите се позиции. Така ще бъдат спестени между 30 и 45 млн. годишно и това е и начинът качеството на градския транспорт да бъде сериозно повишено.
“В момента наблюдаваме следното – 160 диспечери общо отговарят за редовността на транспорта, който в същото време е и един от най-нередовните в европейска столица – справка линия 111.” добавя общинския съветник адв. Христо Копаранов, член на правна комисия. Според него реформата трябва да се случи след одит и анализ. “Днес внасяме доклад в общинския съвет, който поставя основите на бъдещото сливане на транспортните предприятия – това ще е дълъг процес, ще отнеме години, но днес правим първата крачка, допълни той.
“Отново показваме, че реформите не са просто приказки, а изискват подготовка в продължения на месеци.” подчерта Бонев. “Заедно с реформата на паркирането и повишаването на таксата за строеж, които ще донесат десетки милиони в общинската хазна, трябва да приложим механизми, които да гарантират, че хората наистина ще живеят по-добре отпреди”. Съветниците призоваха колегите си в общинския съвет към диалог и казаха, че са отворени за предложения, за да се достигне консенсус.

























Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
-60
1
18.06 2025 в 13:52
Кремъл щастлив, че Тръмп не го смята вече за пряка заплаха
София е в топ 5 за евтин туризъм на канадски портал
Манол Глишев: Днешните протестиращи са хора, които не се задоволяват с малко (видео)
Ню Йорк Таймс: Зеленски отслаби надзорниците в държавните компании и създаде условия за корупция
Прогноза за 2026 г.: Путин напада Европа, а Китай - Тайван