''Спаси София'' показа проекта си за Ларгото (снимки)

OFFNews 12 април 2023 в 16:02 5104 2

Проектът за Ларгото

Снимка Спаси София

Проектът за Ларгото

Екипът на "Спаси София" представи проект за пешеходни пътеки над метростанция “Сердика” и подобрено движение на Ларгото в столицата.

Целта е да се облекчи движението на едно от най-невралгичните места в София - кръстовището над метростанция Сердика, обясняват от "Спаси София".

“Проблемите в момента са много - Ларгото е сърцето на града, но разделя северна и южната част на центъра. Подлезите принуждават хиляди хора всеки ден да катерят стълби, за да пресекат, а липсата на асансьори на най-натоварените изходи сериозно затруднява майките с колички и хората с намалена подвижност. Извиват се опашки от коли, които стоят в задръствания заради лошата организация на кръстовището. Затова с този проект искаме да решим всички тези проблеми”, коментира Борис Бонев, общински съветник от "Спаси София".

Предлага се реорганизация на лентите и светофара, така че да се даде приоритет на най-натовареното автомобилно движение в посока изток-запад, което формира над 60% от трафика там. “Кръстовището в момента е организирано неефективно и затова има задръствания. С тази реорганизация значително подобряваме движението на колите, като приоритет се дава на най-натоварените направления. Така се намаляват задръстванията и времето за преминаване и мисля, че шофьорите ще усетят осезаемо подобрение”, каза транспортният инженер Кристиян Христов.

От "Спаси София" предлагат да има три нови пешеходни пътеки за безопасно и комфортно пресичане, без да се слиза в подлезите, като така се осигурява свързаност между пешеходните зони на пл. “Св. Неделя“, пл. „Независимост“, археологическия комплекс „Сердика“, и по бул. „Кн. Мария Луиза“. Така, според екипа, хиляди хора всеки ден преминават оттам и пешеходните пътеки сериозно ще улеснят пресичането, особено на майките с колички и по-възрастните.

Проектът предвижда и подобрения за пътниците в 4-те трамвайни линии, преминаващи оттам. “Предлагаме поставяне на трамвайни ограничители и пряка връзка между спирката и станцията на метрото. Така увеличаваме скоростта на трамваите и улесняваме прекачването между наземния и подземния транспорт”, обобщи инж. Кристиян Христов от "Спаси София". По отношение на велосипедистите, предложението включва продължаване на съществуващата велоалея до самото кръстовище, като по този начин пешеходците и велосипедистите ще бъдат разделени, а целта е да са гарантира безопасността на всички участници в движението.

Борис Бонев, инж. Кристиян Христов и арх. Иван Караджов (от ляво на дясно)

По думите на арх. Иван Караджов, решението е изцяло съобразено с бъдещата реконструкция на пл. „Света Неделя“. “Понеже голямата реконструкция на площада се отлага за неопределено бъдеще време, решихме да действаме. Анализирахме проблемите и набелязахме прости и евтини мерки, с които осезаемо да улесним всички участници в движението на едно от най-централните и натоварени места в цяла София. В града има място за всички и е възможно да има подобрения, без да има ощетени. Време е София да стане истински Град за хората”, каза арх. Караджов.

Проектът е изпратен до кмета Фандъкова и зам.-кмета по транспорта Дончо Барбалов. “Не трябва да се направи много - реорганизация на лентите и светофарните фази, нова маркировка и знаци, няколко понижени бордюра и трамвайни ограничители. Всички те са евтини и могат да бъдат осъществени в рамките на един месец. Надяваме се поне преди края на управлението, което поръча и плати концепцията “София-град за хората”, те да предприемат конкретни действия. Предварителната работа е свършена от специалистите на Спаси София, така че още тази пролет да се похвалим с по-достъпен и безопасен център”, завърши лидерът на Спаси София, Борис Бонев.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    1019

    2

    Tiger6H

    12.04 2023 в 20:56

    Как новите пешеходни пътеки ще подобрят автомобилното движение!? Това може да стане само в нечия празна кратуна!
    П. П. Неудобствата от решенията на Спаси София лично ги усещам всяка сутрин отивайки на работа.

    -1845

    1

    ob1

    12.04 2023 в 16:51

    А оня цирей/паркинг пред Шератон кога ще го разкарате? Коя долна мутра угоявате толкова време, а?
     
    X

    Сърбия - приятел или враг