След 4 ч. дебат за промените по Патриарха: Трайков не иска да е кмет на дупката на геврека, от която хората са си тръгнали

Направете синята зона 5 или 10 лева, за да не идват хората на кафе до НДК с колите си, призова гражданин

OFFNews 10 май 2024 в 14:26 10929 12

Комисия за Патриарха

Снимка БГНЕС/Надежда Пеева

Почти четири часа продължи заседанието на транспортната комисия в Столичния общински съвет, която се събра извънредно заради реорганизацията на движението по Патриарха, Витошка и "Фритьоф Нансен". 

До решение обаче не се стигна. Протестите на недоволните живеещи в района явно ще продължат, констатира председателят на комисията Иван Таков, общински съветник от БСП. 

Общинските съветници от Синя София Иван Сотиров и Ивайло Йонков внесоха за разглеждане в Столичния общински съвет  Решение за възстановяване старата организация на движение и паркиране в района на бул. Витоша, бул. Патриарх Евтимий и ул. "Фритьоф Нансен" в София.

Ако бъде прието, решението задължава кмета на столицата да възстанови старата организация на движение и паркиране в района на бул. Витоша, бул. Патриарх Евтимий и ул.Фритьоф Нансен в София. 

Кметът на район "Средец" Трайчо Трайков също поиска да се възстанови положението отпреди промените, докато се осъществят компесаторните мерки и се осигурят паркоместа за живеещите в района. Това означава да се премахнат колчетата на практика, да се направи обсъждане, да се чуят алтернативните предложения и др. 

Престанете с тези колчета да преграждате центъра на София, ако някой има слабост по слагането на колчета, да отиде на село да си слага колчета и да връзва домати, заяви Сотиров. 

Общинският съветник от "Продължаваме промяната - Демократична България" Симеон Ставрев заяви, че се прави първоначален опит велоалеите да бъдат свързани. 

Прошко Прошков от ГЕРБ заяви, че според него реорганизацията не е обмислена добре, защото няма буфер и създава проблем за преминаващите линейки. Ако някой прави ремонт и "стоварва две торби цимент, ще създаде километрично задръстване", каза още Прошков.  

Общинският съветник от "Спаси София" Андрей Зографски защити новата организация, изтъквайки, че всички предварителни действия като събиране на данни, симулации и разчети са били направени още по времето на предишната общинска администрация, ръководена от Йорданка Фандъкова. Той представи статистика според която тролейбусите закъсняват на "Патриарха" в 75% от случаите. "При заложени 2 мин. между спирките на НДК и бул. "Прага" 44% от тролейбусите минават разстоянието за 3 мин., 25% за 4 мин. и 3% - за 5 мин. Ние сме длъжни да осигурим добри условия за градския транспорт и да поканим повече пътници, за да има повече приходи. Как ще ги увеличим, ако системата кара пътниците с 10 км. в центъра на града", попита той.  

Направете синята зона 5 или 10 лева, ако искате хората да не идват с колите в центъра и да има по-чист въздух. На двама души, дошли от Люлин да пият по едно кафе до НДК, транспортът ще им излезе 6 лева, а да паркират колата - 2 лева. Как ще ги свалите от колата?, попита гражданин.  

Веселин Статков пък, който има магазин на Патриарха и живее до Римската стена, смята, че задръстването не е по-голямо отколкото преди промените. На дясната лента винаги имаше коли със запален двигател, тоест имаше две ленти реално. Към 17 часа и от лявата страна става същото и тролеите и всички коли, минават в една лента. Същото е и сега, задръстването не е по-голямо, обясни той. 

Почти всички присъстващи граждани заявиха, че не са против велоалеите или бус лентите, а против начина, по който се правят промените, и противопоставянето между хората. 

Все още очакваме от зам.-кмета по транспорта информация. Да си дадем 2-3 седмици да получим документите, адекватни данни от ЦГМ и тогава да съберем отново комисията. Другият вариант е да призовем кмета Васил Терзиев да върне старото положение. Като комисия не можем да направим друго, обобщи председателят Иван Таков. Той припомни, че две трети от общинските съветници поискаха да не се изпълнява този проект още на 23 април, но засега това не се случва. 

В заключение кметът Трайков разказа за града-геврек и подчерта: Не искам да съм кмет на дупката, откъдето хоратата са си тръгнали. 

 

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    -1840

    13

    ob1

    12.05 2024 в 11:04

    Краги, а какво всъщност искат "хората", т.е. ти персонално? Не щеш колелета, не щеш зона, явно искаш да ти построят един безплатен гараж, пък ако може и с ток, вода и сот от общината.
    Що не протестира толкова години срещу тиквата и фандъка, които нищо не направиха за проблемите на града? Навремето синята зона беше направена с идеята да се съберат пари за подземни и многоетажни паркинги. Я сега да видим за почти 20г (тиквата стана кмет 2005та мисля, а зоната е малко преди това) колко са направени. Ми 0 (нула). Ма досега не се вдигнахте, защо така?

    5689

    12

    Бабатунде

    11.05 2024 в 14:56

    Аз само да питам, кой ще следи дали двуколесните спазват ЗДвП? Или дайте велоалеи, ама не и правила? И да питам, ако съм колоездач с 3.2 промила, имам ли право да карам колело (знам отговора) и ако да, защо?

    1005

    11

    craghack

    11.05 2024 в 12:54

    Градовете са за хората и всичките им удобства, включая колите и велосипедите. Велоталибаните, освен че са рядко противни и агресивни същества - има и съвсем нормални хора, но повечето, които съм срещал скачат на бой, вадят вериги и ножове и избиват всевъзможни комплекси, не носят нищо полезно на града. Не виждам защо им се правят всевъзможни отстъпки, явно е някаква малоумна мода. В София колела не се карат масово няма и да се карат. Време е политиците да оставят тази дъвка и да не оправдават желанието си за кражби с уж загриженост за здравето на хората. Ако бяха толкова загрижени щяха да накарат всички да си сложат катализатори, да мият града, за да няма прах и да изградят паркинги, за да може живущите и гостите на съответния квартал да си паркират спокойно. Вместо това се създават излишни кризи, които след това се "решават" по познатия начин - по-голяма и по-скъпа синя зона. Зона, която не решава проблеми и хората не я искат.

    14389

    10

    случайно прочетох

    11.05 2024 в 12:50

    Трайков никога не е имал топки и е срам за ДБ!!!

    14389

    9

    случайно прочетох

    11.05 2024 в 12:48

    Бешката,

    Не ми давай направления къде да ходя да живея, за да може цървули да ми цапат града и Родината!
    Градовете са за хората, а не за колите!
    И да знаеш, градовете са за граждани (може да са дошли и от село), а не за селяни (може и да са се родили в град)!


    2550

    8

    alfakentavur

    11.05 2024 в 01:32

    Има нещо общо в липсата на съзнание на патрЕотите, селските беГове и Бешките. И двете общности напират да показват, парадират и мрънкат какви са мачовци и Ентелегенти.
    Но да оставим това на страна.
    Къде са възникнали градовете? В България ли? Защо в града има неща, които ги няма на село? Ами сега? В някои градове има неща, които ги няма в други градове. Тролеи, трамваи, метро, Царски дворец, университети, опери, театри, кина.
    Велосипедите запазени само за селото ли са?
    ГрадА не бил мястото, където се случвало карането на колело и чистият въздух? Аз се сещам за десетки малки градчета в планината и предпланината, където въздухът е чист и спокойно се кара колело. Няма и трамваи, тролеи и т.н. Може би не са градове?
    Да не даваме пример Германия, Холандия, Дания? Там не са ли възниквали градове? Дали е нямало електричество преди България? Ние сме България. Прадядо ти е казвал - ако искате да сме като тях, идете живейте там.
    So far - печелиш Златната малинка за най-*** коментар на годината

    1000

    7

    Бешката

    11.05 2024 в 00:18

    Има нещо общо в съзнанието на ЛГБТ и синьо зелените.
    И двете общности напират да се показват, парадират, и мрънкат колко са не уважавани в обществото.
    Но да оставим това настрана.
    Защо са възникнали градовете? Защото в града, има неща, които ги няма на село.
    Защо искате да превърнете града в село?
    Когато искате да карате колело за да ходите на работа, идете на село. Когато искате да дишате чист въздух идете на село.
    Града не е място където тези неща да се случват, както в провинцията. В града има други неща, заради които сте тук, и не можете да сте като на село.
    Не давайте за пример Германия, Холандия, с колелата. Ние не сме Германия, Холандия, Дания. Ние сме България. Ако искате да сте като тях, идете и живейте там.

    1000

    6

    име

    10.05 2024 в 17:57

    По каква логика ще поскъпва? Основанието за стикера е нотариален акт и автомобил на твое име, а не стоте лева на година.

    "ob1
    10.05 2024 в 15:24

    "Направете синята зона 5 или 10 лева, за да не идват хората на кафе до НДК с колите си, призова гражданин"

    А гражданинът наясно ли е, че и стикерчето за местните ще поскъпне? Или иска само на гостите да им е гадно?"

    110

    5

    Merc

    10.05 2024 в 16:22

    Ганьо ако има как и за цигари до лафката на 30 метра ще иде с колата си , щото е тарикат , г*зар и баровец.
    И по десет лева литъра да станат бензина и нафтата , Ганьо пак ще си кара таралясника, нищо , че ще го кара гладен.
    Града трябва да е за хората , не за автомобилите !
     
    X

    Тодор Живков - герой в италиански филм за Берлингуер