В първото съобщение на пресслужбата на Министерството на отбраната за инцидента на Авиобаза Граф Игнатиево съобщи, че катастрофиралият самолет по време на тренировъчен полет L-39ZA Албатрос е военно-транспортен. Това обаче не е вярно.
Става дума за двуместен високоманеврен реактивен самолет, който се използва за учебно-бойни цели.
Този вид въздухоплавателни средства се използват за обучение на пилоти, които са завършили военновъздушно обучение. В Горна Митрополия курсантите се учат да управляват само витлови самолети и едва след дипломирането си се качват на реактивни. Това е следващ етап, който предхожда качването им в кабината на МиГ-29.
L-39ZA Албатрос е масово използван за тази цел във всички държави от бившия соцлагер, които разчитаха на МиГ-29 за основен вид изтребител във военновъздушните си сили.
Учебно-бойният авион се използва от родните ВВС вече близо 40 години. Страната ни поръчва този тип самолет през 1985 г. Става дума за общо 36 самолета, разпределени в две ескадрили.
България получава 12 самолета през 1986 г. и още няколко през 1987 г. Втората ескадрила от 12 броя идва през 1990 г. През 1987 г. е доставен и тренажор TL-39, монтиран във ВНВВУ „Георги Бенковски“ – Долна Митрополия.
Чрез L-39ZA Албатрос се заменят остарелите самолети за повишено летателно обучение УМиГ-15 и МиГ-17.
Какво знаем за катастрофата с L-39. Разговор с Димитър Ставрев от списание "Криле"
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
929
1
13.09 2024 в 16:06
Последни коментари
Терористът на коледния базар в Германия бил противник на исляма
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Орбан: Преминаваме от военно време към ера на мир
Километрично задръстване на магистрала ''Тракия'' в посока Бургас