В първото съобщение на пресслужбата на Министерството на отбраната за инцидента на Авиобаза Граф Игнатиево съобщи, че катастрофиралият самолет по време на тренировъчен полет L-39ZA Албатрос е военно-транспортен. Това обаче не е вярно.
Става дума за двуместен високоманеврен реактивен самолет, който се използва за учебно-бойни цели.
Този вид въздухоплавателни средства се използват за обучение на пилоти, които са завършили военновъздушно обучение. В Горна Митрополия курсантите се учат да управляват само витлови самолети и едва след дипломирането си се качват на реактивни. Това е следващ етап, който предхожда качването им в кабината на МиГ-29.
L-39ZA Албатрос е масово използван за тази цел във всички държави от бившия соцлагер, които разчитаха на МиГ-29 за основен вид изтребител във военновъздушните си сили.
Учебно-бойният авион се използва от родните ВВС вече близо 40 години. Страната ни поръчва този тип самолет през 1985 г. Става дума за общо 36 самолета, разпределени в две ескадрили.
България получава 12 самолета през 1986 г. и още няколко през 1987 г. Втората ескадрила от 12 броя идва през 1990 г. През 1987 г. е доставен и тренажор TL-39, монтиран във ВНВВУ „Георги Бенковски“ – Долна Митрополия.
Чрез L-39ZA Албатрос се заменят остарелите самолети за повишено летателно обучение УМиГ-15 и МиГ-17.
Какво знаем за катастрофата с L-39. Разговор с Димитър Ставрев от списание "Криле"
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
929
1
13.09 2024 в 16:06
Последни коментари
user4eto
Сезонът на подаръците в сервиза на Huawei е открит с удължена кампания „Повече грижа за теб“ до 31 декември 2024
Джендо Джедев
Мелания Тръмп няма намерение да се мести в Белия дом
ob1
България получава първите осем изтребителя F-16 догодина
user4eto
Нарязаната с макетно ножче поиска насилникът да бъде пуснат на свобода
user4eto
Лаура Кьовеши осветли първата голяма акция срещу мафията, включително и в България