Сдружение ДНК дава рестарт на кампанията за справяне с демографската криза

Последна промяна на 19 март 2019 в 15:42 1244 1

Около 5000 души е разликата между заминалите и завърналите се българи у нас, каза председателят на сдружение ДНК Андрей Арнаудов пред БГНЕС, който даде рестарт на кампанията срещу демографската криза на неправителствената организация.

Статистиката показва, че 25 000 души се връщат на година, а 30 000 заминават.

През 2019 г. ДНК ще работи в три основни посоки – да мотивира младите хора да станат родители без да отлагат момента, да им помогне да вземат информирано решение за това какви рискове крие закъснялото родителство и да постави на дневен ред нови практики за взаимодействие между бизнеса и младите българи у нас и по света.

„Отваряме чисто нова посока в работата ни, която дори е по-важна за демографията, а именно емиграцията. Неслучайно тези дни образователният министър каза, че не е проблемът да бъдат докарани децата в училище. Проблемът е, че няма родители, които да ги създадат“, подчерта Андрей Арнаудов.

Той добави, че обезлюдяването в последните 30 години се дължи на емиграцията, затова с колегите му в момента работят върху създаването на платформата Bulgaria Wants You. Проектът има за цел не просто да насочи вниманието към емиграцията като водещ проблем на демографската криза у нас, а да популяризира сред нашите сънародници в чужбина България като добро място за живот, работа и създаване на семейство. Основната цел ще са българи от Молдова, Украйна, Сърбия и Македония 

Арнаудов добави още, че кампанията за раждаемостта, която организират от три години, вече е с ново име, правила и фокус.

„Тя вече се казва „Направи го сега“. Нашият фокус стават все повече младите хора, защото заради отлагането на създаването на семейство и деца става така, че хората или нямат време да имат второ и трето дете, което е много важно или пък, много често, закъснявайки е възможно да имат много по-големи репродуктивни проблеми. Това е много важна информация, която ще се постараем да стигне до хората в страната“, обяви той и добави, че от април ще започнат да се провеждат лекции в цялата страна, чиято цел е да разкрие на младите хора рисковете от отлагане.

Кампанията „Направи го сега” стартира на 19 март 2019 г. Участие в нея могат да вземат всички семейства, заченали своите деца от март до декември 2019 г., споделяйки на www.napravigo.bg снимка с теста за бременност и своята емоционална история.

За първи път всички двойки, записали се в кампанията, ще имат възможността да спечелят най-важните неща, нужни за отглеждането на детето им през първите 12 месеца: дрехи, памперси, храна и козметика. През януари 2020 г. на лотариен принцип пред нотариус ще бъдат избрани 20 семейства, които ще получат своя „Бебешки ДНК пакет” на стойност 5000 лв.

Финалното събитие - трето национално кръщене, ще се проведе през октомври 2020 г.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

1145

1

Тончо

23.03 2019 в 08:48

Време е да натиснем Европейския съюз да отмени най-сетне тази норма изискваща средното образование да продължава 12 години. Тази една година изгубена в 12-ти клас отлага реализацията на младежите и съответно отлага и времето когато те биха поискали да се репродуцират. Това е особено вредно за момичетата, защото като преминат 30-те ,способността за забременяване и първо раждане спадат с главоломна скорост. Това е причина за голям процент от невъзможност за забременяване сред образованата част от жените. / при необразованите -тези които почват да раждат от 13-14 годишна възраст това нама значение/.На нашите младежи им стигат 11 г. средно образование - нашето образование е доста по-интезивно от това на Запад. Пък и нашите младежи са много интелигентни / нали са си наши.../