Росен Мисов има 25-годишен управленски опит в областта на комуникациите, публично-частните партньорства, корпоративния маркетинг, връзките с медии и държавни институции. От 2012 г. е изпълнителен директор на БАР и е един от създателите на Рекламна академия.

Какви според Вас са ключовите фактори, които правят Рекламната академия успешен и устойчив формат?
Успехът и устойчивостта на формата Рекламна академия идват от споделения интерес на трите страни, които го организират: Нов български университет (НБУ), Българска асоциация на рекламодателите (БАР) и Българска асоциация на комуникационните агенции (БАКА). Компаниите-рекламодатели и комуникационните агенции откриват и привличат таланти за организациите си и черпят вдъхновение за бизнес и комуникационни решения от младите. А университетът засилва връзката с практиката и допринася за професионалната реализация на студентите в България.
Кой елемент от образователния формат привлича студентите най-много?
Според мен това е работата по конкретни казуси, свързани с практиката на бизнеса и комуникационните агенции. Създават се студентски отбори, които разработват комуникационни предложения за постигане на бизнес цел. Представят се пред съдии –работодатели от компании и от комуникационни агенции. Това е голямо предизвикателство, но и възможност да тръгнат по пътя на професионалната реализация. Всяка година Рекламна академия изригва като вулкан от положителни емоции, вдъхновение и ентусиазъм.
Как Академията подпомага връзката между младите специалисти и бизнеса?
Рекламна академия е създадена именно за това: за връзка между студентите и бизнеса. От страна на бизнеса в първия ден работят лектори и панелисти, след това със студентските отбори работят ментори (по един рекламодател и двама от комуникационни агенции в отбор). Накрая жури от бизнес лидери (четири рекламодатели и четири комуникационни агенции) оценяват презентациите и определят победителите. През цялата седмица на академията студентите са в постоянно взаимодействие, „лице в лице“ с работодатели – лидери в маркетингови отдели и в комуникационни агенции.
Какви възможности за развитие предлага Рекламна академия 2025 и какво ново могат да очакват участниците?
Победителите могат да получат възможност за стаж в маркетингов отдел или в комуникационна агенция. Някои от тях могат да продължат на постоянно работно място и да изградят кариера при едни от най-успешните компании-рекламодатели или комуникационни агенции. Тук, в България. А дванадесетото издание на Рекламна академия обогатява темите на лекциите, разнообразява гледните точки в дискусионния панел, отправя нови предизвикателства пред отборите, свързани с актуализирани критерии за оценяване. И всичко това идва след по-малко от три седмици!
Ния Янева започва професионалния си път в A1 България, след като е част от отбора-победител в Рекламна академия 2021 с казус от сектор „Телекомуникации“. Тази година тя се завръща в образователния формат, този път като ментор, за да вдъхнови новото поколение млади таланти.

Какви възможности Ви отвори Академията след нейното завършване?
Рекламна академия изигра ключова роля в моето професионално развитие. Осмият ѝ сезон ще остане дълго в съзнанието ми – не само защото с моя екип спечелихме, но и защото ми отвори нови врати. Работехме по казус в сектора на телекомуникациите, който се оказа изключително интересен и предизвикателен. Бяхме изпълнени с идеи и мотивация, а успехът не закъсня.
Нашите ментори ни оказваха огромна подкрепа и споделяха ценни насоки. Тяхното позитивно отношение и професионализъм ми направиха силно впечатление. Те вярваха в нас и ни увериха, че сме готови да направим следващата стъпка – да трупаме практически опит.
Благодарение на моя ментор Мартина Тодорова (старши бранд мениджър в А1) научих за стажантските възможности в компанията. След разговор за професионалните ми цели кандидатствах за стажантска позиция в екипа „Управление на бранда“ в компанията. По време на стажа си придобих много нови знания и умения за работата в реална бизнес среда и съм щастлива, че мога да се развивам професионално в иновативна и динамична компания, като работя с утвърдени професионалисти в сферата. Днес с Мартина сме колеги, а тази година заедно ще сме сред менторите на програмата. Рекламна академия е формат, който може да трансформира бъдещето на студентите. Пожелавам им да бъдат отворени към знанията и да използват максимално възможностите, които са пред тях.
Какъв беше най-ценният урок, който научихте по време на участието си?
По време на Рекламна академия научихме безценни уроци – както професионални, така и лични. Най-важният от тях е, че ясната цел, подкрепена със силно желание и мотивация, е в основата на успеха. Разбрах колко ключова е работата в екип. В рекламата и маркетинга всяка идея преминава през много дискусии и трябва да сме гъвкави, да умеем да се адаптираме и да се учим от другите. Академията ме научи, че трудностите не са пречка, а възможност за израстване – стига да подхождаме с желание и да сме открити към решения.
Какви умения и знания, придобити в Академията, прилагате в работата си днес?
Един от най-ценните уроци е умението да работя в екип. В динамичния свят на маркетинга е изключително важно да можеш да обсъждаш идеи, да приемаш различни гледни точки и да намираш баланса между тях. Научих се да не налагам мнението си на всяка цена, а да търся оптималното решение чрез дискусия. Често най-добрите идеи се раждат именно чрез колаборация и отвореност към обратна връзка. Освен това Академията ми даде увереността да приемам предизвикателствата и да подхождам към тях с проактивност и ентусиазъм.
Какво бихте посъветвали участници в Рекламната академия 2025?
Моят съвет към студентите е да използват всяка минута от Академията по най-добрия начин. Нека си зададат въпроса: Какво искам да науча? Какви са моите цели? Какъв опит искам да натрупам? Участниците имат уникалната възможност да работят с професионалисти, които са готови да споделят знанията и опита си. Академията е не само място за учене, но и платформа за създаване на ценни контакти, които могат да се окажат решаващи за бъдещото им развитие. Пожелавам им да бъдат любопитни, проактивни, отворени към новите предизвикателства и възможности пред тях. Познавайки формата, зная, че вече са заредени с ентусиазъм – нека използват тази енергия, за да постигнат най-добрите резултати!






































Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Йотова: Европейската комисия предложи най-рисковия бюджет за следващите седем години
Йотова: Европейската комисия предложи най-рисковия бюджет за следващите седем години
Тайно ''окръжно'' и скандал заради премахването на езиковите паралелки
Тръмп изрази опасения за мегасделката между Netflix и Warner Bros. за $72 млрд.