Ранобудните: Кой предложи отпадането на информатиката в училище?

OFFNews Последна промяна на 17 януари 2014 в 21:15 6873 21

Логото на Ранобудните студенти
Логото на Ранобудните студенти

Ранобудните студенти се обявиха против идеята на МОН за премахване на информатиката от учебното съдържание в училище.

Кой и защо предложи тази идея и да не би тя да е отговор на призива на работещите в софтуерни фирми за оставка на правителството? - питат Ранобудните студенти.

Публикуваме пълния текст на позицията:

ПОЗИЦИЯ по повод обявената от МОН идея за премахване на Информатиката от учебното съдържание в часовете

Ранобудните студенти смятаме подобно решение за абсурдно, защото използването на високи технологии навлиза все повече в живота на хората и на бъдещите поколения ще се налага да имат отлична компютърна грамотност, за да са в крак с времето. Искаме да попитаме защо в Западна Европа и развитите страни се въвежда задължително изучаване на програмни езици от първи клас, провеждат се масови кампании, че трябва всеки да може да програмира, а в България няма изобщо да се изучава в средното образование? Нека припомним, че ИТ секторът е от малкото в България, в които има хроничен недостиг на служители (към настоящия момент 20-30 хиляди) със заплата над средната и по този начин ще се затрудни изключително много развитието на бранша. Училищното образование няма да направи един човек готов за работа, но ще му даде фундаменталния, начален тласък без който няма как да се започне.

От Ранобудните студенти искаме да попитаме КОЙ и ЗАЩО предложи тази идея и да не би тя да е отговор на призива на работещите в софтуерни фирми за оставка на правителството? До кого се допитаха управляващите преди да предприемат тази стъпка и потърсиха ли те широкото обществено съгласие, както обещаха че ще правят по време на изборната си кампания? Защото Нина Гергова, Бисер Петното, Мишо Шамара и петнайсетте хиляди, докарани на 16 ноември в подкрепа на "Стефан Орешарски" и "президента Станишев" не са широката публична подкрепа!

Това за пореден път показва изключително ненапредничавото мислене на сегашното правителство. Отново се прави опит развитието на България (макар и косвено) да бъде саботирано и да бъдем върнати във времена, от които с всички сили се опитваме да избягаме. Следващата стъпка вероятно ще бъде забраната на интернет и модерните устройства и връщането на ламповоизчислителната техника на мода.

Имайки предвид проектозакона за МВР и готвените промени в Наказателния кодекс, както и този проектозакон за отпадането на информатиката от задължитените предмети смятаме, че това правителство се доказва като изключително вредно за всеки бранш и за развитието на цяла България!

Призоваваме ИТ сектора, като един от най-силните и бързоразвиващи се в България, да бойкотира държавническите компютърни системи за управление. Да бойкотира данъчната система до оставка на правителството. Да излезе и да каже твърдо „СТИГА” на безобразната политика в управлението!

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

22.01 2014 в 12:14

Информатиката е ненужен предмет в училище, който гълта само излишен ресурс. Децата изучаващи информатика само си губят времето и затормозяват съзнанието си с излишна информация. Вместо информатика е по - добре в училищата да бъде въведено задължително православно вероучение. Този предмет би могъл да оформи децата като вярващи християни, които на свой ред биха пораснали като добри хора и истински човеци, а не еда се превръщат в хищници и престъпници, каквито растят в момента под влияние на компютърни игри и филми изпълнени с насилие и кръв.

18.01 2014 в 13:40

Къде точно е тази идея? Дайте линк или насочваща информация.

18.01 2014 в 13:27

А НАТИКВАТ "ЮЖЕН ПОТОК" И ШИСТОВ ГАЗ . . .

18.01 2014 в 11:27

ПП Какво правят в Естония хората, където е набляга МАКСИМАЛНО на IT дисциплините, защото не ги управляват малоумни комуноиди: http://onlinevisia.com/%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D0%BD%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D1%80-%D0%B5%D0%B4%D0%BD%D0%B E-%D0%B2-%D1%81%D0%B2%D0%B5%D1%82%D0%B0-%D0%B7%D0%B0-%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BD/


18.01 2014 в 11:25

Четвъртокласник Балканчо - изключвай компютъра и се махай тогава, мама ти некадърна и неблагодарна.

Изключвай и ходи да копаеш ров, нали не си глезльо, тука да ми пишеш на някакви глезотийки.

Иначе по темата - абсолютна простотия.
Вместо да им направят някаква хубава програма на децата - да седнат да учат нещо модерно и обектно ориентирано, нещо са web development да им се покаже - толкова интересно и супер полезно може да е, а те им махат часовете.

Некадърно управление и всяко негово решение го показва.

18.01 2014 в 10:54

това е странен нашенски опит ,поради огромният брой отпадащи учащи от малцинствата,да се премахне всичко ,което не "звучи"като задължителен минимум.търсят се повече часове за изучаване на фундаменталните знания,защото нашите деца са неграмотни.вероятно ще се прехвърли като СИП,което още повече ще отвори "пропастта" между децата.а на Запад учители и ученици общуват чрез компютрите си.просто системата ни се пригажда в обратна посока,защото в демографски и културен аспект просто спринтираме в обратна посока.сбогом на модерния свят,сбогом на България.!

18.01 2014 в 09:57

Ама на Стефан и Балкански как им личи, че са пенсии :)

Неадекватни сте бе, динозаври!!! Я, влезте в 2014, ако обичате. Ако не... какво стана със закона за освидетелстване на хора с деменция по бързата процедура?!?

... Балкански, като го споделиш това за колегата си Болен и ще те вземат преференциално - никви опашки за луди от този ранг! :Р

18.01 2014 в 08:10

За сметка на това ще се въведат задължителни часове по турски език !

18.01 2014 в 06:26

А, бе, тва "информатиката", не беше ли способността да се предава информация?
Най-естествения начин за тая работа не беше ли говоренето и писането? Тия какво учат по "информатика"? Да говорят на Паскал, и да пишат на асемблер? На кой?
Докато се стигне до дебилизма на някой си любопитен.

18.01 2014 в 00:47

Алоу, студентьитьи-и-и-! Пак не сте разбрали. МОН премахва информатиката, щото на учениците им е писнало да я преподават на учителите си.