Промени картинката и CineLibri напълниха залата на кино Одеон
Зрителите видяха новата поредица видеа на студенти от НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“, посветени на каузата зад "Промени картинката", и премиерата на филма „Блубек“
Информационната кампания на Филип Морис България "Промени картинката и кино-литературният фестивал CineLibri с първото си дискусионно събитие за ролята на киното и фестивалите с кауза напълниха залата на кино Одеон.
Как киното и фестивалите у нас припознават каузата за опазване на околната среда, а изкуството вдъхновява и ангажира по значими за обществото теми, споделиха специалните гости. В препълнената зала на кино Одеон, като част от 10-я юбилей на Международният литературен и кинофестивал CineLibri
Международният литературен и кинофестивал CineLibri, зрителите имаха възможност да разберат повече и за успешната колаборация между НАТФИЗ „Крьстьо Сарафов“ и ПромениКартинката, в резултат на която са новата поредица вдъхновяващи видеа на студентите от Академията, посветени на каузата за отговорно потребителство поведение и опазване на природата от замърсяване с неправилно изхвърлени тютюневи филтри и други отпадъци. Видео творбите на младите второкурсници от НАТФИЗ получиха бурни аплодисменти от всички присъстващи в кино Одеон, а в социалната мрежа ТикТок вече имат над половин милион гледания.
Такси / #ПромениКартинката x НАТФИЗ (youtube.com)
Проектът е част от успешното партньорство за трета поредна година между НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“, факултет „Екранни изкуства“ и Филип Морис България – компанията, която стои зад екологичната кауза.
Освен на въздействащите видеа на младите талантливи творци, публиката в залата се наслади и на премиерния филм „Блубек“, който разкрива духовната близост на една майка с нейната дъщеря, споделената им страст към океана и борбата за опазването му - красиво напомняне за способността на всеки от нас да участва в промяната на света.
"Хората от артистичните среди бяха едни от първите, които веднага прегърнаха кампанията, тъй като разпознаха в нея дори още по-голям обхват от темата за опазването на околната среда от замърсяване, а именно - темата за промяна на средата у нас и за промяна на самите нас. Водени от вярата ни в силата на изкуството, и по-конкретно аудио-визуалната му форма, да провокира към размисъл, дебат по социално значими теми и към действия за промяна, реализираме успешни колаборации с много от водещите културни и арт фестивали у нас“, заяви Анелия Иванова, мениджър връзки с обществеността във Филип Морис България и един от основните двигатели зад кампанията Промени картинката. По отношение на дългосрочното партньорство на кампанията с с НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“ тя добави, че се е получило съвсем естествено и се развива толкова успешно най-вече „благодарение на таланта на младите студенти и професинализма на преподавателите“.
Анелия Иванова допълни, че всяка година се присъединяват към каузата все повече и повече партньори, съмишленици и доброволци и че от компанията вярват, че това е доказателство, че по този начин ще се случи истинска промяна.
Според доц. Росица Илиева, преподавател в катедра "Филмова и телевизионна режисура и анимация“, факултет „Екранни изкуства“ в НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“ споделя, че винаги, когато има сериозни каузи, които касаят обществото, а в този случай и планетата, се търсят съмишленици и посланици на тези каузи.
"Изкуството, както всички знаем, е начин на общуване. То е, в нашия случай, екранното изкуство, е индиректен начин на общуване, който обаче, изключително директно влияе върху всеки един от нас, в момента, в който се докоснем до него. И това е начинът тези млади хора да бъдат актуални спрямо от проблемите, които ги вълнуват, а те в днешно време са, както всички знаем, много.
И един от тези проблеми, това е екологичната катастрофа, която се разразява, поне в моите очи, в последните години, а мисля, че всички усещаме климатичните промени. И в тази посока не може образованието да остане безразлично или настрана от политиката, която е важна за държавата и за всички хора. И в този смисъл естествено, че в нашата среда се търсят теми, търси се резонанс в съответните студенти, които да се ангажират с тези теми, да отправят тези послания и респективно да са сигурни, че тези послания ще резонират в обществото.
Студентите са изключително интересни, изключително талантливи, но е много важно да бъдат провокирани адекватно, защото те живеят с проблемите, които пряко ги засягат и са много изобретателни и много верни на каузата, на доброто, ако могат така да обобщят нещата. Смятам, че в изкуството най-силното послание е емоционалното послание, защото то ти позволява в този индиректен диалог ти да покажеш на човека до каква степен е важен проблема и да го спечелиш за тази кауза, така че да работите заедно за решаването на този проблем. И аз си мисля, че това, което се случва при нас, в нашето партньорство, всъщност е обединяване на тези усилия да постигнем успех по отношение на всички проблеми или поне на една малка част от тях, които ни касаят пряко в нашето общество, а именно проблемът с екологията.
В този случай посланици на каузата и конкретно на Промени картинката са нашите студенти. Изкуството е начин на индиректно общуване, който изключително директно обаче влияе върху всеки един от нас. Това е начинът тези млади хора да бъдат актуални спрямо проблемите, които ги вълнуват. И един от тях е екологичната катастрофа през последните години.", подчерта доц. Илиева.
Аз съм щастлив, че студентите имат рефлекс за подобен социален проблем, той е общочовешки, нито е локален, нито е измислен. Става въпрос за нещо реално, което виси като дамоклев меч върху цивилизацията. И това не трябва да е кампания, това трябва да е всекидневие, допълни проф. д. н. Божидар Манов.
Културата е един от най-мощните ретранслатори на послания, категоричен е и Петър Димитров, основател на фестивала A TO JAZZ. В рамките на водещия музикален фестивал A TO JAZZ, както и на Синелибри, се излъчва новата поредица от въздействащи видеа, създадени от студентите във факултет „Екранни изкуства“ в НАТФИЗ.
Ние като фестивал успяваме да отправим тези послания към нашата публика и на практика да покажем какво могат да следват като фестивални правила, които да отнесат вкъщи. Какво правим - имаме разделно събиране на отпадъците, използваме посуда за многократна употреба, така спестяваме почти 1 тон пластмаса. Тази година за първи път направихме измерване на екологичният и въглероден отпечатък на културно събитие чрез партньорство със словашка фирма, тъй като все още такова ноу-хау в нашата страна няма, допълни от своястрана и Петър Димитров.
Аз съм фас / #ПромениКартинката x НАТФИЗ (youtube.com)
Общо девет екипа от студенти във втори курс по режисура, операторско майсторство, драматургия, монтаж, звук, сценарий и продуцентство представят по провокативен и въздействащ начин своя поглед как да „променим картинката“, като отправят апел за социално отговорно поведение и опазване на околната среда.
Всички атрактивни видеа можете да видите в Специални проекти - Промени Картинката.
Предстоят и още две прожекции на филма Блубек, в рамките на които ще се излъчат и видеата на младите творци от НАТФИЗ.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Коледна проповед: Папа Франциск забрани на служителите на Ватикана да клюкарстват
Терористът на коледния базар в Германия бил противник на исляма
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста