Ексклузивно Със сълзи: Свалиха Росен Желязков от председателското място в предпоследния ден на 49-ото НС

Причини за закъснение на полета - какво да правим ако полетът закъснее?

OFFNews 29 юли 2019 в 13:20 3429 0

Пътуването със самолет е емоция за едни и ежедневие за други. Независимо дали сме избрали да летим по работа, или за да посетим някоя интересна дестинация за удоволствие, никой от нас не е застрахован срещу евентуалното закъснение на полета. Закъсненията са често срещани при самолетните пътувания, създават неудобства и промени в графика и могат да се дължат на различни фактори. Как обаче да разберем истинската причина за забавянето на полета ни и какви са нашите права в такива случаи?

Професионалистите от екипа на компания Аероиск ни споделят ценна информация затова кои са най-честите причини за закъснение на полети и какво можем да направим при закъснял полет.

Ето и кои са те:

Закъснение на полета поради натоварен въздушен трафик

Мислите, че в небето няма трафик? Помислете пак! Все повече хора прибягват до самолетен транспорт, което предполага и по-голям брой самолети, които да използват въздушното пространство. Сред най-честите причини за забавяне на разрешението за излитането или кацането на даден самолет е именно изчакването на друг самолет да изпълни своя полет. Основно правило е, че между активностите на двата самолета винаги трябва да има определен интервал от време, гарантиращ безопасността на пътуващите. Това изчакване обаче често води до натрупване на закъснения и объркване в графика на полетите.

Закъснение на полета поради лоши метеорологични условия

Винаги можем да правим прогнози, но никой не е в състояние да спре природата, затова е редно да се опитаме да се съобразим с нея. При влошаване на обстановката поради различни явления като силен дъжд, сняг, мъгла, ураган, земетресение, изригване на вулкан авиокомпаниите са длъжни да забавят полета и да изчакат по-благоприятни условия за пътуване. Разбира се, компаниите не носят отговорност за този тип закъснения, тъй като те са длъжни да грижат за безопасността на своя екипаж и на пътниците и не могат да допуснат излагането им на риск.

Закъснение на полета поради технически причини

Техническите проблеми преди излитане са сред най-често срещаните. Самолетът не може да излети докато те не бъдат напълно отстранени от съответните специалисти. В случаите на поява на технически проблем във въздуха полетът може да бъде незабавно пренасочен и отклонен към най-близкото летище. Това гарантира безопасността на пътниците и екипажа, но води до редица забавяния, както в графика на самолета, така в този на летището, на което е трябвало да се извърши преждевременното кацане.

Закъснение на полета поради отложено пристигане на самолета

Самолетите, с които пътуваме, честно изпълняват по няколко линии. Летателната машина, с която е предвиден полетът, първо трябва да пристигне до летището, реализирайки предния си курс. Следва дългата процедура, включваща слизането на пътниците, събирането на багажа им, приготвянето на самолета за новия полет, натоварването на куфарите на новите пътници, както и на самите тях. Ето защо всяко отклонение от графика на самолета води и до логичното забавяне на вашето пътуване с него.

Какво е необходимо да знаем, ако полетът ни е закъснял?

След като научихме кои са основните причини за закъсненията на полетите, следва да разберем какви точно са нашите права и какво можем да направим, ако се сблъскаме с подобна ситуация.

Кога имаме право на обезщетение от авиокомпанията?

Съгласно Регламент 261/2004, определящ правата на самолетните пътници, ако полетът ви закъснее с повече от 3 часа от първоначално обявения час на пристигане, авиокомпанията ви дължи парично обезщетение за закъснелия полет и причинените неудобства.

Кога авиокомпанията НЕ ни дължи обезщетение?

Според Регламент 261/2004 авиокомпаниите не дължат обезщетение на своите клиенти в случаите на закъснения, причинени поради лоши метеорологични условия, терористичен акт или стачка.

Какви са останалите ни права в случай на закъснял полет?

Ако закъснението на полета трае над два часа при излитане, авиокомпанията е длъжна да осигури на своите пътници храна и напитки, в съответствие на времето на престоя им, безплатни телефонни обаждания, телекс, факс или електронни съобщения. При случаи на забавяне на полета и очакване за излитането му на следващия ден пътниците имат право на безплатно настаняване в хотел, както с осигурен превоз между между летището и хотела. При закъснение от над пет часа имате право да избирате между премаршрутиране или възстановяване на стойността на билета ви, ако решите да не пътувате.

Как можем да потърсим нашите права при закъснял полет?

Причините за закъснението на полета ви могат да бъдат различни. Авиокомпаниите често се възползват от недостатъчната информираност на своите клиенти като крият истинските причини за закъснелите полети с цел спестяване на средства. Прибягването до професионална помощ е повече от задължителна при подобни ситуации. При закъснение на полета, можете да подадете своя иск бързо и лесно чрез онлайн платформата на Аероиск. Екипът от обучени специалисти ще потърси истинската причина за закъснение на вашия полет и ще ви съобщи дали наистина имате право на парично обезщетение.

В случай че вашите причини са основателни, Аероиск поема ангажимента да преговаря с превозвача вместо вас и да ви държи в течение на целия процес, като не заплащате нищо, ако фирмата не ви осигури полагаемото парично обезщетение. Потърсете правата си още днес!

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
X

Подкастът на OFFNews