Първото класиране за гимназиите с прием след 7. клас ще бъде обявено днес до обяд или в ранните следобедни часове, съобщи министърът на образованието проф. Галин Цоков пред bTV. Оттам нататък учениците ще имат три дни, за да се запишат в паралелките в училищата, където са приети. Второто класиране излиза на 19 юли.
В интервюто не бе подминат въпросът със слабите резултати от държавните зрелостни изпити. Тази година средният успех на дванадесетокласниците по български език и литература е Добър (3.93), а от втората задължителна матура - Добър (4.48).
"Не може да бъдем радостни от тези резултати - призна министър Цоков. - Те не са много по-лоши от предни години. За съжаление обаче остава тази тенденция на сравнително ниски резултати."
За него обяснението е свързано с направени промени в тестовете миналата година.
"Форматът на държавните зрелостни изпити е свързан с тестове с тестови задачи от различни равнища на мислене. Колегите предните години, основно миналата кампания, са успели да ориентират определени тестови задачи към по-високи равнища на мислене на учениците и това в някаква степен затруднява учениците последните две години. Това, което можем да предприемем още от август по отношение на резултатите следващата година е в хода на учебната година да се търсят възможности учениците да бъдат подготвени по-добре за решаване на съответните тестови задачи", каза министърът.
В МОН планират промени, за да пречупят негативната тенденция и промените да обхванат както националните външни оценявания, така и матурите. Една от тях е учителите да имат достъп до резултатите на собствените си ученици, за да видят къде са слабостите им, какво не знаят и да работят целенасочено за промяна. Втората е свързана със структурата и формулирането на задачите в тестовете.
"Началниците на регионалните управления ми казаха, че е добре учителите да имат повече достъп до резултатите на своите ученици от гледна точка на резултатите на матурите, на НВО, за да може всеки да си направи анализ за това към какво да насочи своите усилия в следващата година. Да видят грешките, да обърнат внимание на задачите, така че учениците да бъдат подготвени да се справят с тях, да има по-малко грешки", каза министърът.
Тази промяна ще бъде извършена скоро, така че да може да се анализират резултатите на ниво клас и училище и работата на учителите да бъде по-ефективна, като при необходимост да се осигури допълнителна подкрепа за учениците.
"Другият поглед ще бъде по отношение на структурирането и формулирането на задачите, да са по-практически насочени. Една математическа задача може да бъде поднесена сухо, но може да бъде свързана с живота, със събитие, което се случва. Когато са по-практически ориентирани, това ще е свързано с формиране на определени умения на учениците да могат след това да се справят в живота. Това е основната наша задача в живота в краткосрочен план. Да видим, да огледаме и така да формулираме задачите, че те да са свързани с живота, с практиката", каза министър Цоков.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Задържаха руски кораб за умишлена повреда на кабел между Финландия и Естония
Алфа Рисърч: Българинът е оптимист за личното си благо, но не и за това на държавата
Орбан: Унгарската компания MOL иска да купи рафинерията на ''Лукойл'' в Бургас
Орбан: Унгарската компания MOL иска да купи рафинерията на ''Лукойл'' в Бургас