Отнемат лицензи на собственици на тежкотоварни камиони

OFFNews 25 май 2025 в 12:40 4504 5
Гроздан Караджов

Снимка БГНЕС

Гроздан Караджов

Вицепремиерът и министър на транспорта Гроздан Караджов разпореди комплексна проверка на фирмата собственик на камиона, който вчера катастрофира край бензиностанция, близо до Телиш. Час след началото на проверката той даде изявление пред медиите, като уточни, че целта на проверката е да се сравнят всички данни, върху дигиталните карти, както и личните карти на всеки един от водачите, да се проследят маршрутите, заедно с данните от ТОЛ управлението и да се засече имало ли е шофиране с две карти без да се спазват почивки и работно време.

Проверката е комплексна и ще обхване работата за един месец назад. Тя ще продължи и утре, тъй като фирмата има над 470 автомобила. Фактите за конкретния тежкотоварен автомобил показват, че има превишение, както на моментната, така и на средната скорост, каза Караджов.

Моментната скорост, съгласно данните от ТОЛ управлението в Телиш, е била 86,4 километра в час, при разрешени 70 километра, средната скорост, в участъка на произшествието е 69 километра в час, което е с девет километра в повече. Наблюдава се неравномерно натоварване по оста ляво и дясно на камиона. Това при спирачка би могло да способства за поднасяне на превозното средство, но дали е причината, ще кажат следствените органи. Шофьорът през последните десет години има 14 акта и 12 фиша, което само по себе си говори, че той не е от най-дисциплинираните, каза министърът.

Този тип проверки с комплексно използване на цялата информация, с която разполага държавата, ще стане практика, каза Караджов. Той призова всички превозвачи и фирми да организират допълнителен инструктаж на своите шофьори. Да обърнат отново внимание на правилата за безопасно движение.

"Тази война на тировете по пътищата няма да бъде толерирана повече, ако трябва ще засилим и законовите правомощия на автомобилна администрация, но ако продължат подобни случаи ще се стигне до отнемане на лицензи на фирми", заяви Караджов. За конкретната фирма той посочи, че ако проверката оправдае подозренията на обществото и контролните органи, ще й бъде отнет лиценза. Той уточни, че фирмата е съдействала на проверяващите, макар и в почивен ден, е отворила офиса и осигурила седмина служители, които предоставят информацията. Фирмата е въвела модерни смарт тахографи, които могат да се контролират от дистанция, което е индикация че работят по правилата. Фирмата е едно, но водачите са нещо съвсем различно, обобщи вицепремиерът и министър на транспорта.

Виж още за:
    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    3537

    5

    Деспин Митрев

    26.05 2025 в 22:58

    Жонка, един голям застраховател искал да стъпи на юг от Дунава. Като подавал документите, булгурите му поискали директно н'амсиколко(стотин) милиона - за комисията, за министерството - че им малки заплатите, пък имали деца да хранят. И внуци. И правнуци! Познай колко дена още стояха в булгурско. Застраховките тук не са застраховки. Полицаите не са полицаи. Прокурорите не са прокурори. Съдийките не са съдийки. България е държавата на мафиите. Недей да сравняваш мафиотизирана клоака с където и да било!

    2973

    4

    Johnny B Goode

    25.05 2025 в 21:48

    И аз да запитам по-запознатите...
    Как е възможно шофьорът през последните десет години да има 14 акта и 12 фиша, и все още да е професионален шофьор???
    Не е ли ясно, че този джигит е просто въпрос на време да убие някого?

    Там където живея, ако имам 3 фиша за превишена скорост в период от 2 години, застраховката ми скача до небесата. Ако имам повече, ще откажат да ме застраховат.


    7000

    3

    Неук

    25.05 2025 в 21:23

    Моля по-запознати да напишат отговор. Прегледах визуално тол камерите и платното около Телиш. На платното няма характерните за останалата част от света линии, по които камерите ИЗЧИСЛЯВАТ скоростта на преминаващите автомобили. Сканирах и честотно спектъра за налични радари - няма. Как камерата е изчислила скоростта без активен уред за отчитане на дистанция и без радар? В останалата част от света камерите отчитащи скорост измерват времето на преминаване на МПС на 3 до 5 напречни на платното линии. Какво са изфабрикували у нас, за да ни доят? Как метрология та ги сертифицира без да ги сваля?

    900

    2

    autodafe

    25.05 2025 в 14:25

    Чакаме проверката и на фирмите собственици на турските тирове.

    1605

    1

    Mumko

    25.05 2025 в 12:42

    Пак наши хора... Защо за един месец назад? Я направете проверка както на другите фирми за една година назад за всички камиони да видим какво ще излезе. Защо точно Април-Май когато имаше най-много почивни дни.
     
    X

    Майката на арестувания Ники: Били са го пред камерите в полицията, принудили са го да подпише преправен протокол