МОН подготвя списък от мерки, които да насърчат засиленото изучаване на математика и природни науки в училищата и на технически и инженерни специалности в университетите, стана ясно от изказване на министъра на образованието Красимир Вълчев, който присъства днес на представяне на проект за Центъра за върхови постижения във водородните технологии в Стара Загора "ЕйчТуСтарт" (H2START).
Красимир Вълчев определи региона на Стара Загора като един от трите в България с най-голям технологичен потенциал, заедно с Казанлък и Хасково-Димитровград, със стратегическо местоположение.
Министърът обърна особено внимание на системата и програмата в училищното образование, където, по думите му, най-голямото предизвикателство е да се възстанови добрата подготовка по математика и природни науки, направления, които отидоха на заден план заради приоритетната езикова подготовка на учениците от последните десетилетия, предаде БТА.
"Днес имаме много малко зрелостници, които полагат матура по математика и ученици, които показват мотивация за ученето на математика и природни науки, и оттам не можем да захраним техническите науки, дори и икономическите", посочи министър Вълчев.
Затова от МОН изпълняват в момента списък от мерки за насърчаване изучаването на математика и природни науки и това включва реформи в учебната програма и в учебния план.
"Ще насърчим с всички инструменти на политиката техническото, професионалното и висше образование и най-вече специалностите, които са най-важни за развитието ни", добави той. "С министър Станков говорехме за ядрена енергетика, хидро строителство, водородни технологии - ще насърчим максимално приема във всички тези специалности посредством стипендии, с допълнителен прием, допълнително финансиране на висшите училища. Същевременно ще ограничим приема по други професионални направления", каза Вълчев.
Посочените стъпки ще се предприемат още по-категорично от следващата учебна година.
"Предполагам, че висшите училища ще го усетят още повече този акцент върху инженерното, но и върху природо-математическите професионални направления", допълни образователният министър.
Сред целите на следваната политика е да се насърчат повече деца и студенти да участват в системата на научните изследвания.

























Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
1953
5
15.03 2025 в 15:01
6764
4
14.03 2025 в 22:13
Ако не се лъжа, същото беше и в 5--ти клас.
Тотално ги изгубихме като математици.
При това добър учител, непрекъснато измисля неща да им поддържа интереса към математиката...
Всяко дете се пали, но и губи бързо интерес към занимателната дейност. И не говоря за игрички от детската градина, естествено.
Според мен, програмата трябва да се опрости като брой теми/нови уроци, за да има върху всяка поне по 2 часа само за упражнения.
А не да се добавят още часове на седмица.
-60
3
14.03 2025 в 19:29
Математиката НЕ Е ТАЛАНТ, всеки може да научи математика, срига да не е кръгъл идиот. Математиката е логика и те учи да мислиш, а не като досега системата в училище - децата само зубрят и повтарят като папагали и грам мисъл в главата няма!
24468
2
14.03 2025 в 14:22
Разбира се, че е неприятна математиката. Разбира се, че няма кой знае файда от формулите след това.
Целта е друга.
Да се научат на навици да работят с трудни неща.
Ще помрънкат, и ще се научат да си регулират емоционалния отговор от трудни или непосилни задачи.
От лесно сме на това дередже.
Недоразвити хлебчещи мухльовци, или ядосани прото-бабаитчета. И в двата случая изключително податливи на наркотици и всякаква друга поп-фолк друсня.
Говоря за момченцата.
За момиченцата няма да почвам дори. Въпреки, че са по-добри по математика в средното училище от момченцата статистически.
1953
1
14.03 2025 в 13:57
Бебе с рядко заболяване бе излекувано в АСК УМБАЛ Токуда
Когато па.., когато па...: Кметът на Ботевград забрани менте протеста на Пеевски
Ловна хижа на Чаушеску е обявена за продан. Началната цена е 1 млн. евро
Световната банка ще помага на България за по-ефективна жп инфраструктура
Радев: Ще изляза със свой политически проект, когато най-малко го очаквате