От догодина учениците ще учат повече математика и природни науки

OFFNews 14 март 2025 в 13:29 67406 5
Красимир Вълчев

Снимка БГНЕС

Красимир Вълчев

МОН подготвя списък от мерки, които да насърчат засиленото изучаване на математика и природни науки в училищата и на технически и инженерни специалности в университетите, стана ясно от изказване на министъра на образованието Красимир Вълчев, който присъства днес на представяне на проект за Центъра за върхови постижения във водородните технологии в Стара Загора "ЕйчТуСтарт" (H2START).

Красимир Вълчев определи региона на Стара Загора като един от трите в България с най-голям технологичен потенциал, заедно с Казанлък и Хасково-Димитровград, със стратегическо местоположение.

Министърът обърна особено внимание на системата и програмата в училищното образование, където, по думите му, най-голямото предизвикателство е да се възстанови добрата подготовка по математика и природни науки, направления, които отидоха на заден план заради приоритетната езикова подготовка на учениците от последните десетилетия, предаде БТА.

"Днес имаме много малко зрелостници, които полагат матура по математика и ученици, които показват мотивация за ученето на математика и природни науки, и оттам не можем да захраним техническите науки, дори и икономическите", посочи министър Вълчев.

Затова от МОН изпълняват в момента списък от мерки за насърчаване изучаването на математика и природни науки и това включва реформи в учебната програма и в учебния план.

"Ще насърчим с всички инструменти на политиката техническото, професионалното и висше образование и най-вече специалностите, които са най-важни за развитието ни", добави той. "С министър Станков говорехме за ядрена енергетика, хидро строителство, водородни технологии - ще насърчим максимално приема във всички тези специалности посредством стипендии, с допълнителен прием, допълнително финансиране на висшите училища. Същевременно ще ограничим приема по други професионални направления", каза Вълчев.

Посочените стъпки ще се предприемат още по-категорично от следващата учебна година.

"Предполагам, че висшите училища ще го усетят още повече този акцент върху инженерното, но и върху природо-математическите професионални направления", допълни образователният министър.

Сред целите на следваната политика е да се насърчат повече деца и студенти да участват в системата на научните изследвания.

Виж още за:
    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    1953

    5

    craghack

    15.03 2025 в 15:01

    Математиката е талант. Истински математик не се става. Не може със зубрене. Пълна загуба на ресурси е да се обучава средностатистически амбициозен загубен як на нещо, което не му е вродено и не разбира. Вместо това трябва да се търсят, намират и развиват талантите. А не математическата да е пълна с децата на заможни амбицари, които зубпят математика, че нали е модерно....

    6764

    4

    GB

    14.03 2025 в 22:13

    В нашето квартално училище шестокласниците имат седмично по 7 уч. часа математика.

    Ако не се лъжа, същото беше и в 5--ти клас.

    Тотално ги изгубихме като математици.

    При това добър учител, непрекъснато измисля неща да им поддържа интереса към математиката...

    Всяко дете се пали, но и губи бързо интерес към занимателната дейност. И не говоря за игрички от детската градина, естествено.

    Според мен, програмата трябва да се опрости като брой теми/нови уроци, за да има върху всяка поне по 2 часа само за упражнения.

    А не да се добавят още часове на седмица.

    -60

    3

    4I4ATA

    14.03 2025 в 19:29

    до идиота от коментар 1
    Математиката НЕ Е ТАЛАНТ, всеки може да научи математика, срига да не е кръгъл идиот. Математиката е логика и те учи да мислиш, а не като досега системата в училище - децата само зубрят и повтарят като папагали и грам мисъл в главата няма!

    24468

    2

    dolivo

    14.03 2025 в 14:22

    Ами то затова сме на това дередже, не учим децата на мислене, да им се формира мозъчето в най-важните години с най-силен растеж.

    Разбира се, че е неприятна математиката. Разбира се, че няма кой знае файда от формулите след това.

    Целта е друга.

    Да се научат на навици да работят с трудни неща.

    Ще помрънкат, и ще се научат да си регулират емоционалния отговор от трудни или непосилни задачи.

    От лесно сме на това дередже.

    Недоразвити хлебчещи мухльовци, или ядосани прото-бабаитчета. И в двата случая изключително податливи на наркотици и всякаква друга поп-фолк друсня.

    Говоря за момченцата.

    За момиченцата няма да почвам дори. Въпреки, че са по-добри по математика в средното училище от момченцата статистически.

    1953

    1

    craghack

    14.03 2025 в 13:57

    Този министър е истински кретен, да не кажа по-силна дума. До кога ще продължава издевателството над децата? Ами дайте да научим всички да рисуват. Математиката е талант. Не можеш да искаш от всички да са математици. Математици са едно, максимум две деца в класа. Повече от половината грам не я разбират и това е вродено. Нямаме деца щото има отрицателен прираст и сега зорлем ще правим математици, че е модерно, а и кинти от частни уроци е добре... Пълна изродщина!
     
    X

    Войните в Африка: Руслан Трад и Камен Невенкин във Фронтова линия 09.12.2025