Има ли общо в рецептите за хубав хляб и добро партньорство? Оказва се, че да – опит, качествени съставки и достатъчно време, за да може всичко да се случи по най-добрия начин.
Партньорството между Лидл България и пловдивският производител на хляб и хлебни изделия "Хебър" е доказателство за това. Както казват "замесените" в нея – тя е резултат от дълъг съвместен труд, споделяне на ноу-хау и продуктови иновации.
"Хебър" е един от ключовите партньори, които ежедневно осигуряват опакован хляб, както и хляб и печива за "Фурната на Lidl". В работата си не отстъпват от поетия ангажимент пред най-голямата верига в Европа и пред клиентите, да произвеждат продукти, които са качествени, вкусни и с аромат, който напомня на домашно приготвен хляб.
Елина Христова-Петкова, Лидл България и Поликсения Димова, мениджър "Корпоративни клиенти" в групата "Симид"
Как пловдивската компания пази традициите в месенето на хляб в завода си и как сътрудничеството с Lidl осигурява пазар за продуктите им в 10 европейски държави – разказват Поликсения Димова, мениджър "Корпоративни клиенти" в групата "Симид", част от която е и "Хебър", и Елина Христова-Петкова, ръководител в отдел „Стоково снабдяване“ на Лидл България.
Малко или много са почти 14 години за едно партньорство и какво стои зад успешните резултати, които постигате съвместно с Lidl?
Поликсения Димова, "Хебър": Като компания, която произвежда продукт, при който има ферментация, знаем, че доброто качество изисква време. Всяка нова рецепта, която разработваме заедно с нашите партньори от Lidl, изисква месеци тестове, промени в продуктите, в количествата, в технологиите, нови тестове и така докато стигнем до най-добрия продукт като качество, вкус и визия. Затова винаги подхождаме с необходимото търпение и изключително внимание към всеки детайл.
Така е и с нашето партньорство. Необходимо е време, за да разгърнем потенциала си, а с годините ставаме все по-добри. Зад нашите успехи стои много труд, съвместно разработване на новите продукти, топ маркетингови умения на колегите от двата екипа, креативност на технолозите и добра комуникация. Бих добавила и опит –групата ‚Симид“, част от която е и "Хебър", се занимаваме с производство на хляб и хлебни изделия вече 30 години, а от 20 години развиваме сегмента на замразените хлебни продукти, при които сме пионери в родното производство. Потребителите ни познават като производителите с най-високо качество хляб и хлебни изделия. За нас беше изключително признание фактът, че Lidl ни гласуваха доверие да бъдем един от основните им български доставчици. Това ни мотивира да работим за постоянното надграждане и развитие на нашето производство.
Елина Христова-Петкова, Lidl: Работим с "Хебър" от стъпването на Lidl в България през 2010 г. Тогава започнахме с 18 артикула, а днес вече предлагаме близо 50 техни продукта – както печива от "Фурната на Lidl", така и опаковани хлябове. Това е история на успеха, която се развива постепенно, година след година. Тя е резултат от дълъг съвместен труд, споделяне на ноу-хау, съвместна разработка на рецепти и нови продукти и продуктови иновации. "Хебър" е един от ключовите ни партньори, с когото съвместно и ежедневно влагаме много усилия, за да може хлябът и печивата от "Фурната на Lidl" да са качествени, вкусни и с аромат, който напомня на домашно приготвен хляб.
А как се постига качество и вкус на домашен хляб в промишлено производство като вашето?
Поликсения Димова, "Хебър": Чистите съставки, технологията, процесите, които следваме, са в основата на добрия и качествен продукт. Всички процеси в производството, пакетажа, съхранението и транспорта на продуктите при нас подлежат на стриктен вътрешен контрол чрез интегрираната IFS FOOD система. Това е международен стандарт за безопасност и качество на храните, който ние като производител защитаваме регулярно. Освен това, всички процеси, които прилагаме в нашето производство, подлежат и на постоянните необявени одитни проверки както от Lidl, така и от независими организации и държавни контролни органи.
Но за истински успешните продукти, много важен е и вкусът. За да постигнем това, във всеки наш продукт технолозите ни влагат постоянни усилия и много внимание. Много държим на бавните процеси на втасване, които ни дават възможност за използване на значително по-малко мая. Осигуряваме достатъчно време и за охлаждане на продукта, на което дължим запазването на неговите качества и трайност. Съхранихме българските традиции в бавното замесване и втасване на хляба, добавихме съвременните технологии и постигнахме 6 часа от замесване до пакетиране на вече готовия за експедиция продукт. Бавната ферментация разгръща аромата на хляба, обогатява вкуса му, развива перфектната структура на продукта и в резултат получаваме нашите добре познати хлебчета с -"пухкава средичка и хрупкава коричка".
Постигаме необходимото време за тези процеси с дълги поточни линии – пътят, който изминават нашите печива от замесването до готовия продукт, е приблизително 200 метра, като на няколко етапа използваме компютърен контрол на рецептурата, процесите на втасване и изпичане, както и на теглото на продукта.
Кои са съвместните проекти и продукти, които ви карат да се гордеете с работата си?
Поликсения Димова, "Хебър": Те не са никак малко, но като усилие, важно и за нас, и за потребителите, мога да отлича например проекта "Чист етикет" – мащабна програма, обхващаща всички етапи в създаването на един продукт, от намиране на точната рецепта до пакетирането и експедирането на продукта. Целта на програмата е създаване на продуктова гама само с естествени натурални съставки – без консерванти и хидрогенирани мазнини. Днес можем да се похвалим със 100% чиста листа от продукти.
Гордеем се и с всички артикули, които сме разработили заедно с Lidl. Бих отбелязала няколко от „топ артикулите“, които устояват и до днес в конкуренцията и изобилието в асортимента, те още са в най-продавания асортимент – такива са зеленчуковият хляб, хляб с картофено пюре и лук, хляб със семена, както и, разбира се, козунаците, на които запазихме автентичния вкус и вид.
Можем да посочим и програмата на Lidl за по-малко сол в продуктите, по която работим от 2020 г. До момента сме намалили солта в 23 продукта с около 20-25% или 13,5 тона за година само в продукцията на "Хебър".
Елина Христова-Петкова, Lidl: Това, че намалихме солта в името на здравето на нашите клиенти, определено заслужава внимание. През 2017 г. Lidl беше първата компания на пазара за търговия на дребно с хранителни стоки, която разработи цялостна стратегия за намаляване на солта и захарта в асортимента от собствени марки като част от своята Политика за осъзнато хранене и "Хебър" е една от компаниите, с които реализирахме това на практика.
Продуктите, които създаваме съвместно с тях, са резултат от много анализи на пазара и вкуса на потребителите Подобряваме рецепти, търсим нови суровини и винаги се стремим към това да предложим нови и интересни продукти. Заедно с нашите партньори от "Хебър" пуснахме в продажба кръгли хлябове, които към момента бяха рядкост на пазара ни. Предложихме на потребителите също хлябове от лимец, изключително успешни ръжени и пълнозърнести изделия. Създадохме и зеленчуков хляб, в който събрахме любимите зеленчуци на поколения българи. А козунаците от "Фурната на Lidl", които вече няколко години предлагаме за Великден, са най-успешните артикули от акционния ни асортимент.
Какви други ползи отчитате от съвместното партньорство?
Поликсения Димова, "Хебър": Качествените продукти, които създаваме с Lidl, водят и до много добри бизнес резултати. Оборотите ни с Lidl растат постоянно, като за последните три години ръстът на годишна база достига средно 20% – общо на местния и на външни пазари, като всеки ден средно експедираме по 10 камиона за Lidl. Затова можем с гордост да кажем, че годините на партньорство с Lidl го отрежда като наш стратегически партньор.
Съвместната ни работа отвори пред нас и редица европейски пазари, на които вече можем да се наречем "доказан производител". Високите изисквания на Lidl към качеството, логистика, организация на доставка ни помогнаха да усъвършенстваме всички процеси в нашите производства до нива, които смело можем да заявим ни помогнаха да достигнем нивата на лидерите в нашето производство в Европа.
Новите пазари наложиха и много инвестиции в нови производствени мощности и иновации от наша страна. Инвестирахме в две нови линии за багети и земели, които са в размер на близо 15 млн. евро обезпечаващи както количествено, така и качествено възможностите на "Хебър" като компания и гарантирайки нашата стабилност и надеждност като партньор.
Елина Христова-Петкова, Lidl: За нас работата с "Хебър" е възможност да предлагаме на нашите клиенти вкусен и качествен български хляб. През годините сме изградили устойчиво партньорство, което ни позволява да бъдем гъвкави, иновативни, да предлагаме най-добро съотношение качество-цена. Това е успешната формула, която работи не само на нашия пазар, но и в търговската мрежа на Lidl в редица европейски пазари. "Хебър" е една от първите компаниите, с които реализирахме експорт на български продукти изобщо. Първият съвместен беше през 2012 г. в Румъния. Днес "Хебър" изнася за 10 държави, а за последните три години експортният им оборот с Lidl расте средно с 10% годишно. Българските продукти срещат огромен интерес от европейските потребители. Абсолютен лидер в износа е познатият на клиентите на Lidl хляб със семена, следван от земелите. Специализацията на "Хебър" в последните години в производството на багети с втасване на тестото 24 часа, беше много бързо и високо оценена от клиентите ни в Гърция, Словения. С особено вълнение очакваме и резултатите от полския пазар, който е изключително конкурентен. Предстоят ни и първи доставки в Литва. Това е изключително удовлетворение за нас, защото по този начин доказваме високото ниво на българското производство в един много конкурентен бизнес, а ползите от това са за всички.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)