Образователна кампания на Карлсберг България насърчава събирането на стъклени бутилки

OFFNews 13 август 2021 в 09:00 2131 1

Нова образователна кампания насърчава потребителите да връщат оборотните стъклени бутилки от бира в търговските обекти. Инициативата се провежда под мотото „Заедно за природата“ и е част от стратегията на Карлсберг България за устойчиво развитие. Чрез образование по темата, водещата бирена компания у нас цели да намали екологичния отпечатък от дейността си и да допринесе за опазването на природните ресурси. Партньор на инициативата е лидерът в модерната търговия у нас Kaufland България, като част от дългосрочния ангажимент на компанията за употреба на устойчиви опаковки.

До 15 август 2021 г. всеки, който върне 6 оборотни стъклени бутилки от портфолиото на Карлсберг България на пункт „Информация“ в избран магазин от търговската верига Кауфланд в цялата страна, ще получи скреч карта с уникален промо код, с който може да играе за награди – един от общо 240 ваучера за пазаруване на стойност 50 лв. или да участва в томбола за голямата награда, която е ваучер за пазаруване в Кауфланд за 500 лв. За да се включи в играта с награди, потребителят трябва да регистрира уникалния промо код от скреч картата си на уебсайта www.zaednozaprirodata.bg, където са публикувани и пълните условия за участие в кампанията.

Преобладаваща част от произведената бира в България се предлага в оборотни стъклени бутилки. След консумация, те могат да бъдат върнати обратно в търговската мрежа, за да се приемат от компанията-производител за повторна употреба. По този начин потребителите спестяват до 0,20 ст. за всяка върната бутилка при следващата си покупка. Освен това, допринасят за културата на рециклиране, намаляват личния си въглероден отпечатък и подпомагат опазването на околната среда.

Всяка върната оборотна бутилка в магазините, се изпраща обратно в пивоварните, където преминава през процес на дезинфекция и почистване, за да влезе отново в производство. На всеки етап от бутилирането на бира, показателите на бутилките се следят, за да се определи нивото на издръжливост и качества на стъклото. В модерните пивоварни оборотните бутилки могат да се използват до 50 пъти в производствения процес.

За разлика от оборотните стъклени бутилки, необоротните такива се предават за рециклиране в контейнерите за разделно събиране на отпадъците. След като бъде събрано, стъклото преминава през допълнително разтопяване и преработка, което хаби енергия и генерира въглеродни емисии, докато при повторната употреба на стъклени бутилки тази енергия се пести.

Ако не бъдат рециклирани и попаднат като отпадък сред природата, стъклените бутилки могат да я замърсят за следващите до 1,000 000 години, тъй като стъклото не се разгражда по естествен път вследствие на природни или климатични условия .

Производството на стъкло изисква също така големи количества енергия и ресурси, сред които пясък, сода на прах и варовик, което оставя своя отпечатък върху околната среда. На практика стъклото разполага с почти безкраен жизнен цикъл, предоставя възможност за многократна употреба и изключителна издръжливост. Друго негово ключово предимство е, че не променя вкусовите качества на продуктите. Именно затова то е и търсено сред любители на пивото - осем от десет европейци предпочитат бирата им да бъде съхранявана в стъклена опаковка.

Връщането на оборотните стъклени бутилки има значение, защото повторната употреба на всяка бутилка:

- Намалява на замърсяването на въздуха с до 10 пъти в сравнение с употребата на необоротни стъклени бутилки.
- Спестява енергия, време и ресурси, необходими за производството на нови бутилки.

Като част от глобална компания, Карлсберг България допринася за изпълнението на ангажиментите по програмата „Заедно към нулев отпечатък“- визията на Карлсберг Груп за по-добро утре във време на сериозни предизвикателства като климатични промени, недостиг на вода и рискове за общественото здраве. Програмата се състои от четири амбиции: нулев въглероден отпечатък, нулеви отпадъчни води, нулева толерантност към безотговорната консумация на алкохол и нулеви злополуки. Всяка от тях е подкрепена от индивидуални измерими цели, които трябва да бъдат постигнати до 2022 и 2030 г.

За Карлсберг България

Карлсберг България е водещ производител на бира в България и една от най-динамичните и бързо развиващи се компании в бранша. Продуктовото портфолио на компанията включва разнообразие от първокласни бири – националните Шуменско и Пиринско, международните марки Carlsberg и Tuborg, Zatecky Hus с благороден жатецки хмел от Чехия, френската Kronenbourg Blanc, чешката Budweiser Budvar, немската пшеничена бира Erdinger, златистия испански лагер с цитрусови нотки San Miguel Fresca и американската Brooklyn Lager. Карлсберг България предлага на нашия пазар и сайдера Somersby, лидер в своя сегмент, в четири разновидности – ябълка, круша, боровинка, манго и лайм. Компанията има в асортимента си и безалкохолна бира– Пиринско Безалкохолно Пиво и Carlsberg 0.0%.

Оборотните бирени бутилки, които се връщат за повторна употреба в портфолиото на Карлсберг България са: Carlsberg, Шуменско, Шуменско Авторско пиво, Пиринско, Пиринско Ледено, Tuborg, Zatecky Hus, Budweiser Budvar от 0.5 л и Пиринско Младо Пиво и Шуменско Специално от 0.33 л.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
X

Топлофикация подари 200 милиона на Ковачки