Eдна от основните задачи на ръководствата e да поемат в себе си напрежението и да не позволят то да достигне до хората, които създават програмата. Да знаят журналистите, че няма да има намеса в тяхната преценка.
Това заяви новоизбраният от СЕМ генерален директор на БНР Милен Митев в интервю пред националното радио.
Той беше категоричен, че ще направи всичко по силите си, ако се появи натиск към него - икономически или политически, да го отблъсне, за да не позволи той да достигне до журналистите в обществената медия:
„Трябва да положим максимални усилия, за да им осигурим този комфорт. Журналистите да знаят, че няма да има намеса в тяхната преценка - както от ръководството на БНР, така и от някакви външни икономически или политически интереси."
Милен Митев смята да създаде ясна стратегия за следващите три години още в първите месеци на работа като генерален директор:
"Най-важно ще е да направим внимателен анализ на това къде се намираме в момента по отношение на ключовите дейности на радиото - както на програмите, така и на новите дигитални продукти, за да можем да направим ясен план как се движим напред и как развиваме своите медийни услуги, за да бъде БНР все така значимо за обществото."
Основна цел пред БНР според Митев за следващите три години е да пренесе основните си предимства не само в ефирните си програми, а и във всички нелинейни медийни услуги, които предстои да се развиват:
„Марката БНР да се наложи като синоним на проверена информация, на плурализъм на мнения, на свобода на словото не само в ефира, а навсякъде, където БНР присъства."
Митев заяви, че продължителността на мандата, която е три години, не е достатъчна и пречи на по-дългосрочни планове:
"За самата организация бе било по-полезно, ако мандатът се удължи. Това е тема за бъдещи дискусии и аз, към настоящия момент, съм длъжен да разсъждавам в рамките, които ни поставя законът."
Новият генерален директор на БНР очаква, че неговият мандат ще бъде ключов за развитието на радиото в бъдеще.
"БНР трябва да разшири погледа върху себе си. Радиото трябва да стане медията, към която се обръщaт и младите хора, които очакват друга опаковка на съдържанието", каза Милен Митев.
Той смята, че финансирането на националното радио е най-важният въпрос:
"То не е самоцел, а следствие от нашата обществена мисия. Обществото, чрез законодателния орган, трябва да дефинира какво иска от БНР. Финансирането трябва да се определя от мисията на обществената медия."
По думите му COVID-19 пандемията ни дава и много възможности, защото в ситуация на криза хората се обръщат към обществените медии като източник на достоверна и проверена информация.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Amethyst
Цонев: Момчето порасна, стана лидер и партията го припозна. Доган нека почива
Джендо Джедев
Бедните държави са гневни, че богатите им дават едва 300 млрд. долара за климата
Джендо Джедев
Цончо Ганев на събитие за ''модернизация'' на Китайската комунистическа партия в Пекин
Джендо Джедев
Украйна има одобрението да атакува Русия с френски ракети с далечен обсег