- Органичен ръст от 2,1%, с положителен реален вътрешен ръст (RIG) от 0,1% за първото полугодие и 2,2% за второто тримесечие, подобрявайки се във всички зони и категории. Ценообразуване от 2,0%.
- Общите отчетени продажби са 45,0 милиарда швейцарски франка (-2,7%), с влияние от валутните курсови разлики от -4,4% и с -0,4% влияние от продажби на дялове.
- Маржът на оперативна печалба от основна търговска дейност (UTOP) се увеличава с 30 базисни пункта до 17,4% на отчетена база и с 40 базисни пункта в постоянна валута.
- Маржът на оперативната печалба от търговия (TOP) се увеличава с 50 базисни пункта до 16,4% на отчетена база.
- Основната печалба на акция се повишава с 3,3% в постоянна валута (-1,0% на отчетена база до 2,40 CHF). Печалбата на акция се увеличава с 1,8% до 2,16 швейцарски франка на отчетена база.
- Свободният паричен поток нараства с 0,6 милиарда швейцарски франка до 4,0 милиарда швейцарски франка.
- Прогнозата за 2024 г. е актуализирана : очакваме органичен ръст на продажбите от поне 3%. Основната печалба на акция в постоянна валута се очаква да се увеличи със среден едноцифрен темп. Очаква се маржа на оперативната печалба за основна търговска дейност да остане непроменен с умерено увеличение.
Марк Шнайдер, главен изпълнителен директор на Nestlé, коментира: „Положителният реален вътрешен ръст се завръща. През второто тримесечие постигнахме подобрен ръст на продажбите както в обем, така и в по-добър микс в цялата група. Nestlé Health Science се възстановява според плана и се очаква силно второ полугодие. Гледайки напред към остатъка от годината, ние ще продължим да стимулираме реалния вътрешен ръст (RIG), като стартираме иновации, които са насочени към потребителските тенденции и развиваме нашите големи емблематични марки. В същото време видяхме, че цените падат по-бързо от очакваното. Ето защо считаме за разумно да актуализираме нашите насоки за годината, като сега се очаква органичният ръст на продажбите да бъде най-малко 3%.“
Продажби на групата
Органичният ръст е 2,1%. Реалният вътрешен ръст (RIG) е 0,1%, укрепвайки се през второто тримесечие до 2,2%, с широкообхватно подобрение в географски области и категории. Ценообразуването е 2,0%, забавяйки се до 0,6% през второто тримесечие, до голяма степен отразявайки висока база за сравнение през 2023 г. и увеличени инвестиции за растеж. По география органичният растеж се движи от Европа и нововъзникващите пазари. На развитите пазари органичният ръст е 1,0%, дължащ се от по-високите цени, които компенсират отрицателния ръст в обема (RIG). В нововъзникващите пазари органичният ръст е 3,7%, движен от ценообразуването, с почти нулев ръст на обема (RIG).
По продуктова категория:
- Кафето допринася с най-големия органичен ръст със среден едноцифрен ръст, подкрепен от нашите три водещи световни марки кафе Nescafé, Nespresso и Starbucks.
- PetCare постигна среден едноцифрен ръст, воден от продължаващата инерция за научно обосновани първокласни марки, Purina Pro Plan, Fancy Feast и Purina ONE.
- Продажбите в шоколадови изделия нарастват с висок едноцифрен темп, водени от KitKat и ключови местни марки.
- Водата осигури среден едноцифрен ръст, подкрепен от продължаващата инерция за S.Pellegrino и отскок в Perrier.
- Продажбите на храни за кърмачета нараснаха с нисък едноцифрен темп, въз основа на продължаващата инерция за NAN, Lactogen и олигозахариди от човешкото мляко (HMO).
- Ръстът в Nestlé Health Science става положителен с подобрения в продажбите в повечето сегменти през второто тримесечие. Планът за интеграция е напълно в ход.
- Млечните продукти останаха с почти непроменен ръст, тъй като кулинарните решения за млечни продукти постигнаха стабилен растеж, компенсирайки спада в продажбите на сметаната за кафе сухото мляко.
- В кулинарната група, Maggi постигна стабилен растеж, който беше компенсиран от замразената храна в Северна Америка.
По канали органичният ръст на продажбите на дребно е 2,0%. Продажбите от електронната търговия са нараснали с 10,6%, достигайки 18,2% от общите продажби на Групата. Органичният ръст на каналите извън дома е 3,8%.
Продажбите на дяловеповлияха на продажбите с -0,4%, до голяма степен свързани със създаването на съвместно предприятие с PAI Partners за бизнеса на Nestlé със замразена пица в Европа. Разликите във валутните курсове води до намелние на продажбите от 4.4Общите отчетени продажби са намалели с -2,7% до 45,0 милиарда швейцарски франка.
Прогнозата за цялата 2024 г. е актуализирана: очакваме органичен ръст на продажбите от поне 3%. Основната печалба на акция в постоянна валута се очаква да се увеличи със среден едноцифрен темп. Очаква се насоката за маржа на оперативната печалба за основна търговска дейност да остане непроменен - с умерено увеличение.
Нестле България
„Отбелязването на 30-годишнината на Нестле в България в края на първото полугодие на 2024 г. идва заедно с приключването на всички наши планове и действия, за да постигнем добър и стабилен резултат от 7,9% органичен ръст. Истинската сила за добро в екипът на Нестле е двигателят на това постижение. Оставаме фокусирани върху предоставянето на оперативния Нестле модел, фокус върху нашите социални ангажименти и продължаваме да подкрепяме социални групи в нужда.“ Петър Стоилов, изпълнителен директор на Нестле България.
В първото полугодие на 2024 г., в което компанията отбеляза своята 30-годишнина на българския пазар, Нестле България отчита стабилен вътрешен ръст от 7,9%.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)