Quantcast

Немската гимназия, СМГ и 73 СОУ с най-висок бал в София

Александра Маркарян Последна промяна на 26 юни 2014 в 12:34 53413 18

Ваня Кастрева

Снимка БГНЕС, архив

Ваня Кастрева

91 Немска езикова гимназия, Софийска математическа гимназия и 73 СОУ (Втора немска) са училищата с най-високи минимални балове при приема в гимназиите в София.

Това съобщи началникът на Регионалния инспекторат по образованието в София Ваня Кастрева. Днес се обявява първото класиране в цялата страна. Вероятно списъците ще бъдат изнесени в училищата след 18 ч., каза Кастрева.

№1 по минимален бал в столицата е 91 Немска езикова гимназия. Последният приет кандидат там е момче с бал 34.502.

На второ място е СМГ с 34.332 бал.

На трето е 73 СОУ с 33.900 (момче).

Четвърта е Първа английска езикова гимназия - 33.188.

На пето място е Втора английска с 33.150.

Чак на шесто място тази година е 164 Испанска езикова гимназия с минимален бал 32.964.

Седма е 9 Френска езикова гимназия с 32.362.

Осмо е 35-о училище - 31.664.

На девето място е 133 СОУ с минимален бал 31.400.

Последното училище в Топ 10 е 22-ро с 31.364.

С най-висок бал сред професионалните гимназии е НТБГ с минимален бал 30.539. На второ място е Финансово-стопанската гимназия с 29.632, а на трето - гимназията по архитектура, строителство и геодезия - 28.452. Четвърта е гимназията по електроника "Джон Атанасов" с 26.725.

Класираните ученици са 7051. Общо местата по план-прием са 7898 (5304 в профилирани и 2591 в професионални паралелки). Миналата година класираните ученици са били  6740.

8949 седмокласници са издържали изпитите в София. Те са с пет повече от миналата година. По математика те са 8208 при 7999 миналата година. И двата изпита - по български език и математика - са издържали 8208 деца. Подалите документит за кандидатстване са 7452.

1145 от изкаралите и двата изпита не са подали заявление за класиране. Вероятно част от тях са били приети и са предпочели училища по изкуствата, училища към Министерство на културата (например Класическата гимназия), спортни училища, Американския колеж, обясни Кастрева.

401 ученици не са били класирани. Броят на некласираните е бил 579 миналата година.

Свободните места са 147 при 110 миналата година.

Най-много ученици са вписали като желана паралелка в заявленията си паралелката с първи чужд език испански и втори английски в 164 Испанска езикова гимназия - 1914. На второ място по този показател е паралелка във Втора английска, с английски и немски и трети профилиращ предмет български език и литература. Тя е посочена в 1885 заявления.

В София няма ученик с две пълни шестици. С най-висок бал е ученичка от Софийската математическа гимназия. Нина Росенова Димова има бал 35.963 при максимален 36. Тя е пожелала за продължи образованието си в СМГ.

17 паралелки са били закрити още на първо класиране. 11 от тях са профилирани, 6 - професионални. Миналата година на първо класиране са били закрити 19 паралелки.

Учениците се записват или потвърждават участието си във второто класиране до 1 юли включително.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

8505

19

valerma

15.09 2016 в 07:54

Ех, немската си ни беше първо желание на нас, ама не успяхме да се класираме... и после се наложи да търсим частно училище, защото пък твърдо бяхме решили за немски език. Верно, по-скъпо идва, но пък явно си заслужава. За това училище в люлин не мога да твърдя как са нещата, но от препоръка на наши познати (не се доверявам изцяло на интернет мненията), избрахме немска гимназия Увекинд. Частно е и малко скептично като че ли отначалото подходихме, но пък вече втора година мога да заява, че си заслужава в крайна сметка.

И още нещо - успех на всички ученици! 15 септември е!

16.03 2015 в 17:11

Мили хора, дано повече от вас прочетат това - никога, никога не си записвайте детето в частно немско училище "Ерих Кестнер" в Люлин. Това, което преживя детето на сестра ми там е повече от чудовищно. Въпреки високата такса и усмихнатия директор - за цялото ни семейство настъпи истински ад. Малките деца са без надзор.

След приключване на часовете има около 15 минути преди пристигането на бусчетата, които ги карат по домовете, а учителка не ги придружава в буса - просто си тръгват след часовете и ги оставят на произвола на съдбата и на агресията на по-големите. Взимат ти пари за обед в стола, храната е под всякаква критика - нито едно от децата не си я изяждаше, но срещу допълнително доплащане можело да получат друга, различна порция или им остава изборът в лавката - шоколади и чипс. На повечето деца им дават по 30-40 лв, джобни и ако за вас това е неразумна или непосилна сума - детето е подложено на подигравки и присмех. Има жестоко агресивни деца, но това не се наказва, нито съобщава, за да не загубят таксата и от вас. Учителките са тотално некомпетентни и незаинтересовани.

В тетрадката по математика има елементарни грешки, нищо не се обяснява, всичко се оставя за домашна работа - принципът е да те принуждават постепенно да ставаш все по-строг с детето си. Въпреки очакванията ни, че при такава такса и при класове от по 10 - 12 деца ще има специално и индивидулано внимание за всички - не, не се развива фантазията на децата, не се стимулира мисленето им, не се обръща внимание на всеки по отделно. Повечет деца са ужасно агресивни - заключват се в тоалетните и бият едно дете, има вербална агресия, обиди, псувни - учителите си затварят очите, за да не влизат в конфликти с родителите на по агресивните деца. Детето на сестра ми се превърна в мишена, защото си е купило ябълка от лавката, а не шоколад. въпреки многократните ни желания да бъде спрян тормоза над него - нищо не се предприе. Доста често беше бит и в бусчето на прибиране към дома, защото там са деца от всички класове, оставени без учител. В това училище е валидно правилото - ако си агресивен, биеш се и псуваш - печелиш. Повечето деца са с наднормено тегло - няма изготвена програма по физическо за справяне с подобен проблем, в лавката няма здравословни храни, няма учителски контрол, който да спре децата да си купуват по 10 шоколада и чипса и да се наливат с газирани напитки. Фантазията не се поощрява - напротив. За една година от часа по рисуване детето върна само няколко картинки, за които му бяха правени забележки, че са грозни и то пред целия клас - не изработват нищо - нито за Деня на майката, нито за Коледа, нито за хелоин - номерът се отбива и насреща получаваш само забележки. Малките държат учебниците си в едни малки шкафчета, които нямат отделни рафтчета и съвсем скоро нещата им се объркват и учителката никога не им помага да си ги подредят или да си намерят нещо. Ако нещо не е намерено - се пише забележка в електронния дневник. Ако детето забрави да запише някое домашно - учителката не проверява това и просто остава ненаписано домашно и нова забележка или двойка за него. Няма никаква обратна връзка с родителите. Няма група във фейсбук или размяна на мейли. Едвам взехме телефона на класната и специално беше казано на сестра ми, че не е удобно да звъни по телефона и да я притеснява. Когато започнахме да подозираме за училищния тормоз - тя започна да звъни по често на детето и се въведе правило, че е забранено да водят разговори в междучасието и да си ползват телефоните. Съкрушени сме, детето спря да се усмихва, спря да рисува, стана наплашено и тревожно. Срещу парите, които сестра ми даде за доброто му бъдеще получихме сблъсък с една нова, зловеща реалност - тази на пълното безхаберие, алчност, безразличие и агресия. Ако някой от вас е решил да се ориентира към това училище - искрено го съветвам да проучи много добре нещата, класа, класната си и никога да не оставя да минат и три дена без да е бил в училището.

28.06 2014 в 18:23

И аз имам въпрос към Христo - кога се пише двойно НН . нали е грамотен..." обикновенното квартално училище "

27.06 2014 в 14:05

Интересно, Христо, (коментар № 11) защо не са те научили къде се пише "И" и къде "Й" тогава?

26.06 2014 в 20:00

91 НЕГ - там е истината! Там е успехът! 70% биват приети в чужди ВУЗ-ове без проблем. Другите просто не са пожелали да заминат. 100% покритие между резултати в училище, резултати на матури и кандидатстудентски изпити.


26.06 2014 в 19:13

Неслучайно е за СМГ, учете математика, ако искате да прокопсате в живота. С философия или изкуства най-много да ровите по кофите. Бъдещето е в точните науки.

26.06 2014 в 18:55

Интересно защо отново (както и предната година) не споменават резултатите на частните училища.
Или те не са част от системата? :))

26.06 2014 в 17:26

Горд съм, че завърших 73СОУ "Владислав Граматик". То ми отвори толкова много врати в живота, който обикновенното квартално училище просто не може. Завърших отличие с Немска Езикова Диплома C1, Руска езикова Диплома С1, и златен плакет по физика.Сега завыршвам висшето си обрзование в Германия. Нивото на обучение в 73СОУ наистина е високо, и учениците са отбрани, възпитани,няма неграмотни нагли хейтърчета, който да те пребиват защото си зубър, както е обичайно за едно квартално даскало.В 73 СОУ създадох едни от най-прекрасните приятелства, срешнах найстина стойностни хора с който и до ден днешен сме неразделни като братя.73 СОУ ми даде вызможността да изживея младежките си години по най-лудия възможен начин, рок купони, ретро вечери, коктейли, балове, домашни партита.73 СОУ има прекрасни преподаватели бих ги нарекъл светила в своята професия като госпожата по физика Емилия Здравкова, господина ни по история Недяко Петков,математичката ни Стела Запрянова и учителката ни по руски език Елена Богданова.Връщайки се сега назад си спомням с умиление тези прекрасни луди години.Мога да пожелая успех на приетите,нека следващите 5 години бъдат изпълнени с много забавление, проекти и интелектуално развитие.

26.06 2014 в 15:05

Да се похваля - НПМГ сме приети!!!