
Департамент „Администрация и управление“ на Нов български университет е домакин на едно от най-значимите младежки предприемачески събития – регионалния форум от програма „Учебна компания“ на Джуниър Ачийвмънт България.
„Ден на предприемача“ предоставя платформа за ученици, студенти, преподаватели и представители на бизнеса да се срещнат, обменят идеи и представят иновативни решения.
"Това ново и обещаващо партньорство се основава на споделени ценности и вяра в потенциала на младите хора да бъдат креативни, инициативни и устойчиви лидери на бъдещето" - заявиха от Джуниър Ачийвмънт България.
Участниците в програмата имат възможност да демонстрират своите концепции в категориите „Зелено предприемачество и кръгова икономика“, „Технологии“, „Храна“ и „Култура и туризъм“. Бизнес идеите ще се оценяват от жури от експерти по ключови критерии като иновации, създаване на стойност, потребителска ориентираност, финансова ефективност, екипно управление и предприемачески дух.
Сред гост-лекторите на събитието са изпълнителният директор на BGC AD (Minimart) Драгия Драгиев и основателят на eBag Иван Александров. Те споделиха своите вдъхновяващи истории и опит. Драгия Драгиев разказа за своя опит в предприемачеството - как само за две години е успял да изградил мрежа от 200 магазина и е увеличил оборота на компанията си десетократно.
„Всеки бизнес започва отнякъде. Нашият стартира в едно кафене до Лъвов мост в София, където тримата основатели работехме без офис и мечтаехме за голямо бъдеще“, разказа той.
Днес неговата компания има близо 150 служители и обслужва над 1 милион клиенти месечно. Драгиев акцентира и върху бързо променящите се тенденции на пазара, разказа за малките квартални магазини тип "convenience"- за бързи и удобни покупки, които се фокусират върху импулсното потребление. Според него, онлайн търговията в България има голям потенциал за растеж през следващите години.

Иван Александров, основател и изпълнителен директор на eBag, също сподели своята вдъхновяваща история за развитието на компанията си. Александров разказа как започва бизнеса си преди десет години - с цел да улесни достъпа до качествена храна чрез онлайн платформа. През 2024 г. eBag постигна рекорден оборот от 116 милиона лева, като това е ръст от 40% спрямо предходната година. Той изтъкна трите основни фактора за успеха на компанията: фокус върху клиента, технологии и силен екип.
„Първите шест години на eBag бяха като ежедневен кошмар. Всеки ден се чудиш дали ще имаш пари да изкараш до края на седмицата. Ако не вярваш истински в това, което правиш, ще се откажеш още в началото“, сподели Александров.
![]()
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Очакваме пристигането на самолетите за борба с пожарите от Швеция
Полските служби: Руското разузнаване е наело колумбиец, който да извършва палежи
Кметът на Овча купел срещу незаконен краварник: Спряха тока и водата на кравите от бул. ''Линкълн''
''Мамо, прибирам се!'' Първите думи на Десислава Иванчева на свобода