Ексклузивно На живо от 20 ч. интервю с Тодор Тагарев във ''Фронтова линия с Камен Невенкин''

НБУ и Джуниър Ачийвмънт България обединяват усилията си за обучение на младите предприемачи

Еля Изетова 09 април 2025 в 14:44 534 0
Гост-лекторите на събитието основателят на eBag Иван Александров и Драгия Драгиев- изпълнителен директор на BGC AD (Minimart)

Снимка Еля Изетова

Гост-лекторите на събитието основателят на eBag Иван Александров и Драгия Драгиев- изпълнителен директор на BGC AD (Minimart)

Департамент „Администрация и управление“ на Нов български университет е домакин на едно от най-значимите младежки предприемачески събития – регионалния форум от програма „Учебна компания“ на Джуниър Ачийвмънт България.

„Ден на предприемача“ предоставя платформа за ученици, студенти, преподаватели и представители на бизнеса да се срещнат, обменят идеи и представят иновативни решения.

"Това ново и обещаващо партньорство се основава на споделени ценности и вяра в потенциала на младите хора да бъдат креативни, инициативни и устойчиви лидери на бъдещето" - заявиха от Джуниър Ачийвмънт България.

Участниците в програмата имат възможност да демонстрират своите концепции в категориите „Зелено предприемачество и кръгова икономика“, „Технологии“, „Храна“ и „Култура и туризъм“. Бизнес идеите ще се оценяват от жури от експерти по ключови критерии като иновации, създаване на стойност, потребителска ориентираност, финансова ефективност, екипно управление и предприемачески дух.

Сред гост-лекторите на събитието са изпълнителният директор на BGC AD (Minimart) Драгия Драгиев и основателят на eBag Иван Александров. Те споделиха своите вдъхновяващи истории и опит. Драгия Драгиев разказа за своя опит в предприемачеството - как само за две години е успял да изградил мрежа от 200 магазина и е увеличил оборота на компанията си десетократно.

„Всеки бизнес започва отнякъде. Нашият стартира в едно кафене до Лъвов мост в София, където тримата основатели работехме без офис и мечтаехме за голямо бъдеще“, разказа той.

Днес неговата компания има близо 150 служители и обслужва над 1 милион клиенти месечно. Драгиев акцентира и върху бързо променящите се тенденции на пазара, разказа за малките квартални магазини тип "convenience"- за бързи и удобни покупки, които се фокусират върху импулсното потребление. Според него, онлайн търговията в България има голям потенциал за растеж през следващите години. 

Иван Александров, основател и изпълнителен директор на eBag, също сподели своята вдъхновяваща история за развитието на компанията си. Александров разказа как започва бизнеса си преди десет години - с цел да улесни достъпа до качествена храна чрез онлайн платформа. През 2024 г. eBag постигна рекорден оборот от 116 милиона лева, като това е ръст от 40% спрямо предходната година. Той изтъкна трите основни фактора за успеха на компанията: фокус върху клиента, технологии и силен екип.

„Първите шест години на eBag бяха като ежедневен кошмар. Всеки ден се чудиш дали ще имаш пари да изкараш до края на седмицата. Ако не вярваш истински в това, което правиш, ще се откажеш още в началото“, сподели Александров.

Виж още за:
    Най-важното
    1
    2
    3
    4
    5
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    1
    2
    3
    4
    5
    X

    Владислав Панев: В Тонга попаднах на американец в православна църква, на когото е превеждал патриарх Даниил