Лидл България публикува втория си Доклад за устойчиво развитие за периода 2018-2019 г. В него веригата отбелязва прогреса си по 20-те значими за заинтересованите страни и компанията теми през изминалите две години, включващи етапите от производството на продуктите до предлагането им на потребителите. Сред ключовите акценти е постигането на целта на компанията за 20% ръст на сертифицираните продукти и сертифицирани суровини в продуктите собствена марка на Lidl. Техният брой в постоянния асортимент на веригата се е удвоил спрямо 2017 г., достигайки общо над 700 такива продукта в постоянния и акционен асортимент на компанията към края на 2019 г.
Докладът обхваща финансовите 2018 и 2019 години и е изготвен в съответствие с Global Reporting Initiative Standards (GRI Standards) – една от най-популярните и утвърдени методологии за нефинансово докладване. Както и първият Доклад за устойчиво развитие на компанията, този също е преминал проверка от независим одитор в лицето на Ernst & Young.
„Вторият Доклад за устойчиво развитие на Лидл България е специален за нас, защото съвпада с 10-годишния ни юбилей на българския пазар. Той е естествено продължение на ангажимента ни прозрачно и открито да говорим за това как управляваме бизнеса си. Докладът не е само символ на приемственост и постоянство, които следваме в областта на устойчивото развитие, но и проявление на отговорността, под чийто знак изминаха последните 10 години и вярвам - всички следващи, които предстоят", каза Милена Драгийска, изпълнителен директор на Лидл България.
За всяка от 20-те значими теми в доклада компанията посочва конкретните резултати от предприетите в последните две години мерки в посока устойчиво развитие, както и бъдещите си цели и ангажименти във всеки етап от веригата за създаване на стойност. Устойчивият подход на компанията започва още на етап суровини, като фундаментален за хранителния сектор. Лидл България е сред първите, въвели изискването всички плодове и зеленчуци да бъдат от сертифицирани по световния стандарт за качество GLOBALG.A.P. производствени процеси до края на 2019 г. Така веригата допринася за това те да са продукт на безопасно и по-устойчиво земеделско производство.
Отговорното отношение към ресурсите намира отражение и на етап производство, където Лидл България отчита редица мерки в посока намаляване употребата на пластмаса. Освен намалението на теглото на тарелките за прясно место през 2018 г., с което се спестяват 30 тона пластмаса годишно, компанията стартира през 2019 г. и проекта си за промяната на опаковките за прясно месо от собствената марка „Порция свежест“ към рециклируеми такива, съдържащи над 90% рециклиран материал. Щадящите околната среда опаковки потребителите могат да разпознават и по логото „Опаковано отговорно – опаковано с грижа за околната среда“.
На етап операции и процеси, компанията предприема систематични мерки за управление въздействията си върху околната среда. Дългосрочна мярка за постигане на енергийна ефективност е сертифицирането по ISO 50001 на всички 100 построени към 2019 г. магазини, логистичните бази и централния офис на Лидл България.
Като неизменна част от устойчивото управление, компанията отбелязва и прогреса си по отношение отговорността си към служителите. Докато по данни от първия доклад към края на 2017 г. всеки десети служител е получил възможност за кариерно развитие, то към края на 2019 г. всеки пети служител се е възползвал от тази възможност. Компанията въвежда и фокусирани програми за служителите в подкрепа на баланса с личния им живот, сред които работа от разстояние и гъвкаво работно време.
В последния етап от веригата за създаване на стойност, компанията отбелязва прогреса си по отношение на продуктите и отговорността към обществото и околната среда. Към края на 2019 г. компанията предлага над 700 сертифицирани продукта в постоянния си и акционен асортимент, изпълнявайки целта си за 20% увеличение на сертифицираните продукти собствена марка спрямо 2017 г.
В сферата на корпоративната социална отговорност компанията продължава да реализира редица инициативи в полза на околната среда и обществото. Най-голямата сред тях е социално-отговорната инициатива „Ти и Lidl за по-добър живот“, която за трите си издания между 2017 и 2019 г. успява да набере фонд от 545 000 лв, с които финансира 73 проекта и инициативи в цялата страна.
Освен ключови резултати, компанията представя и водещите си цели, които планира за следващите години. Пълният Доклад за устойчиво развитие 2018-2019 на Лидл България, както и извадка от доклада могат да бъдат изтеглени оттук: https://corporate.lidl.bg/otgovornost/doklad-za-ustojchivo-razvitie
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)