Министърът на транспорта разписа обществената поръчка за нови локомотиви и мотриси за БДЖ

Красимир Крумов 25 април 2023 в 17:42 2107 1

Снимка Facebook / Архиви България

Последния локомотив 42 081 на БДЖ, унищожен при пожар в Шумен през декември 2012 г., а средната възраст на вагоните у нас е 32 години.

Вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Христо Алексиев подписа документацията за възлагане на обществени поръчки за доставка на нов подвижен железопътен състав, съобщиха от пресцентъра на министерството.

Инвестицията се финансира с европейски средства по Плана за възстановяване и устойчивост и с бюджетни средства. До момента в България не са подготвяни обществени поръчки за подвижен състав от подобен мащаб.

В процедурите за закупуване са заложени седем двуетажни мотриси, 35 едноетажни мотриси, 20 пуш-пул и 18 маневрени локомотиви. В прогнозните стойности са включени освен доставката, така и 15-годишна пълна поддръжка, която да гарантира високо качество, безаварийност и непрекъснатост на пътническата услуга, както и обучение на персонал.

Новият подвижен състав съществено ще подобри мобилността на населението чрез прехвърляне на пътуванията от индивидуален към железопътен транспорт и ще позволи да бъде предоставена модерна, сигурна и комфортна услуга за пътниците по над 50% от дестинациите в страната.

Министерството на транспорта и съобщенията ще бъде собственик на подвижния състав. Ползвател на влаковете ще бъде изпълнителят по следващия договор за извършване на обществени превозни услуги с железопътен транспорт. Начинът за предоставяне на влаковете ще се осъществи в съответствие с европейското и националното законодателство, уточняват от министерството.

Документациите за поръчките са публикувани на профила на купувача Министерството на транспорта и съобщенията в Централизираната автоматизирана информационна система „Електронни обществени поръчки“ , както и на сайта на официалния вестник на Европейския съюз.

По данни на заместник-министъра на транспорта Красимир Папукчийски, изнесени в края на миналата година, вагонният състав на БДЖ е на средна възраст 32 години.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    11978

    1

    edin slep

    26.04 2023 в 01:32

    То това е добре, но дано да е по правилата. Скоро пътувах от Бургас до София, в някои участъци влакът пътуваше със 130 км в час, което е по-малко от обещаните 160 км/час. Трябват ни скоростни железници, едни 200 км няма да са проблем в Тракия и на север. Сега 200 километра от София до Петрич влакът ги взима за 4 часа - по 50 километра на час. От Бургас до София са 6 часа и нещо за едни 400 километра - слаба работа в 21 век.
     
    X

    Защо най-тъмното време на годината не е и най-студеното?