Манолов за инцидента с автобус 94: На шофьора не са му стигнали силите

Вносът на работници не е добра идея, обяви лидерът на Подкрепа

OFFNews 20 януари 2024 в 09:02 6790 3

Димитър Манолов

Снимка БГНЕС/архив

Извънредният труд по закон е ограничен. Ограничение, което в предприятията на софийски градски транспорт не се спазва, не защото управителите на тези дружества са непременно лоши хора, а защото няма кой да работи.

Това заяви президентът на КТ "Подкрепа" Димитър Манолов по БНТ, като коментира катастрофата, при която водач на автобус 94 загуби съзнание и блъсна жена на пешеходна пътека. На са му стигнали силите, каза още Манолов за прилошаването на шофьора. 

По думите му в столичния автотранспорт работят с 200 души по-малко от необходимото. Малкото по-високите доходи там са на цената на чудовищния извънреден труд, който тези хора полагат, подчерта синдикалистът.

По темата за доходите през новата година, Димитър Манолов посочи, че "доходите са толкова много назад, че ни трябват много години да растат в такава пропорция. Дали ще се случи - не знам".

Според него е абсурдно твърдението, че нивото на безработицата ще се повиши, ако се вдигнат заплатите. .

Поне 30 години се разказва тази драма и тя никога не се случва, припомни Манолов. Според него идеята за внос на работници не е добра - тя не е довела никого до добър край и нас няма да ни доведе, обяви той. 

"Виждаме какви проблеми има в цяла Европа с мигранти-работници и това ще ни се случи и на нас", подчерта президентът на КТ "Подкрепа". 

Държавният бюджет трябва да подкрепя предприятия като тези за градски транспорт, по думите му. Всички тези предприятия имат проблем с финансирането от държавния бюджет, каза още Димитър Манолов. Тези дружества изпълняват и социална функция.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    2550

    3

    alfakentavur

    20.01 2024 в 12:08

    Това са хора, от които зависят много животи. Видимо не само на тези, които возят, но и на други участници в движението.
    Тези хора трябва по правило да могат да полагат много по-малко извънреден труд от повечето други професии.
    И да получават по-голямо заплащане.

    22558

    2

    dolivo

    20.01 2024 в 11:37

    Тъмнозелените на помощи, що не карат автобуси? Нещо не им стига ли?

    Ако мигрант е по мотивиран и по квалифициран, какво се свеним?

    890

    1

    Constanza

    20.01 2024 в 10:43

    Какви по-точно проблеми има Европа с работниците мигранти? И как според него да се реши проблемът с липсващата работна ръка, ако не се наемат мигранти?
     
    X

    НАТО възпира Армагедон от 1949 г. Свилен Спасов за новата книга от поредицата Власт и отговорност