Мандра Ведраре връща сирене Дунавия с помощта на Лидл България

''Удвоихме приходите си до 20 млн. лв., 45% от тях - заради ''Лидл''

Рени Петрова 05 юни 2023 в 14:13 10083 1

Снимка Лидл България

Наско Тачев (вляво), директор "Бизнес развитие" на "Ненко Трифонов фуудс", Теодор Александров, ръководител "Стоково снабдяване" в "Лидл България"

Млекопреработвателната компания "Ненко Трифонов фуудс", собственик на мандра "Ведраре", възражда производството на сирене "Дунавия" след инвестицията от 6,6 млн. лева в новата линия.

Новата високотехнологична линия стартира благодарение на съвместното партньорство с Лидл България. Това е само един от успехите и добрите резултати, които компанията постига, след като стартира съвместната си работа с веригата.

Удвоени приходи заради "Ефектът Лидл"

"През 2018 отчетохме 70% ръст на оборота, който достигна 10 млн. лева, а през 2022 имаме 20 млн. лева приходи. 45% от този оборот е с "Лидл". Компанията е най-големият ни клиент", разказа директор "Бизнес развитие" на "Ненко Трифонов фуудс" Наско Тачев.

Тачев допълни, че решението за инвестицията в производството на сирене "Дунавия" е взето благодарение на ангажимент на "Лидл" към новия продукт.  Директорът допълни, че от май сиренето се предлага в магазините на веригата под марката "Родна стряха", а на пазара е от юни 2022 г. Лидл обаче остава основният партньор на "Ненко Трифонов фуудс", като отново 45% от продукта е за магазините на Лидл. 

Тачев разказа, че компанията работи с Лидл от 2017 г., а само година по-късно ръстът на оборота е 70%. 

"Heнĸo Tpифoнoв Фyyдc" вeчe пpoизвeждa около 15 видa млeчни пpoдyĸти (cиpeнa, ĸaшĸaвaли, ĸиceлo мляĸo). Ръководителят на “Стоково снабдяване” в Лидл България Теодор Александров разказа, че част от продуктите на мандрата са постоянен асортимент в магазините на Лидл, а друга - се предлагат периодично. 

Александров посочи, че вceĸи мeceц нa cлyчaeн пpинцип oт "Лидл Бългapия" тecтвaт в лaбopaтopии в Гepмaния ĸaчecтвoтo нa млeчнитe пpoдyĸти нa "Heнĸo Tpифoнoв Фyyдc". "И не само те, всички продукти се тестват, за да бъдат спокойни клиентите ни", каза още той и допълни, че тестовете не са в България, тъй като в страната няма лицензирана лаборатория. 

"Има лаборатории, които могат да ни кажат, че в овчето сирене, например, има краве мляко, но колко е то, не посочват", даде пример той. 

Наско Тачев (вляво), директор "Бизнес развитие" на "Ненко Трифонов фуудс", Теодор Александров, ръководител "Стоково снабдяване" в "Лидл България"

Как Лидл помогна на мандра "Ведраре" да възроди "Дунавия"

Производството на сирене "Дунавия" стартира в края на 70-те и се развива активно през 80-те години на миналия век. За кратко време успява да се наложи като предпочитан и обичан продукт на пазара. След 1989 г. производството постепенно замира – до миналата година, когато "Ненко Трифонов фуудс" възражда сирене “Дунавия“ и започва да го произвежда изцяло по оригиналната технология. Това става само от свежо мляко чрез традиционния метод "ултра филтрация".

По този начин се усвояват всички полезни суроватъчни белтъци, които в „Дунавия“ са повече, отколкото в традиционното бяло саламурено сирене. От началото на май 2023 г. „Дунавия“ се предлага и в магазините на Lidl под собствената марка „Родна стряха“.

"Решението за инвестицията в производството на сирене „Дунавия“ взехме благодарение на твърдия ангажимент на Lidl към новия продукт. Тази сигурност и добрите финансови показатели, които успяваме да постигнем с тях като най-големия ни клиент, ни помогнаха да осигурим нужното финансиране и да стартираме новото производство", добави Тачев, директор "Бизнес развитие" на “Ненко Трифонов Фуудс”.

"Бизнесът с Lidl е коректен, предвидим и прозрачен. Откакто работим с веригата, само за една година успяхме да увеличим оборота си със 70%, а през следващите 4 години да го удвоим", допълва Наско Тачев.

Ненко Трифонов Фуудс е една от близо 250-те български компании, които са наши доставчици и партньори. Заедно с тях развиваме дългосрочни и устойчиви партньорства, помагаме им да разширяват производството, да инвестират в модернизация и да се развиват. Така до крайния клиент достигат по-качествени, изгодни и обичани български продукти, каквото е и сирене "Дунавия", добави от своя страна Александров. 

В това виждаме нашия принос към родните производители, който ние наричаме Ефектът Lidl. Затова и ще продължим да показваме добрите примери и да разказваме успешните истории на нашите български партньори, посочи ръководителят в Лидл. 

Снимка: Лидл България 

Млекопреработвателното предприятие "Ненко Трифонов Фуудс" произвежда млечни продукти с марката “Ведраре”, като освен това разполагат и със собствена ферма, която осигурява голяма част от млякото. По този начин компанията затваря производствения цикъл на продукта, което допълнително носи гаранции за произхода на суровините и подобрява качеството на крайния продукт.

Продукти от фермата на "Ненко Трифонов Фуудс" в Lidl са под собствената марка на веригата "Родна стряха" – кашкавал от краве мляко, сирене смес от краве и биволско мляко, краве кисело мляко 4% и др. Освен тях компанията произвежда за Lidl и млечни продукти „Родна стряха“ като краве, овче и козе кисело мляко, козе и овче сирене, както и продукти по БДС – бяло саламурено сирене и кашкавал от краве мляко.

Публикацията е част от партньорство между OFFMedia и Lidl.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Какво оръжие идва в Украйна с новия пакет американски помощи