Много българи се оказват длъжници на колекторски фирми, без изобщо да подозират, че дължат пари.
Обикновено това се случва на хора, които са сменили мобилния си оператор или са се отказали от него, разказа в студиото на OFFNews Богомил Николов от "Активни потребители".
Подавайки молба за отказ от услугата потребителите си мислят, че са си платили всичко. Но в действителност това не е така. След прекратяването на договора излиза още една фактура. Обикновено тя е за дребна сума 5-7-10 лева.
Междувременно обаче операторът е изключил клиента от всички системи за комуникация. Той не получава фактурата, не получава уведомителен СМС и изобщо не подозира, че дължи тази дребна сума.
След известно време моиобилният оператор цедира задължението на колекторска фирма. Тя вече освен сумата по главницата, си начислява лихва и такса. Така се оказва, че задължението вече не е 7, а 107 лева. Сумата не е малка, но не е и чак толкова голяма и затова много клиенти решават да си я платят, за да не се занимават с колекторски фирми, разказа Богомил Николов.
Целия разговор с него очаквайте утре в канала на OFFNews в YouTube. В интервюто си говорим какво трябва да се направи, ако мобилният оператор ни вдига таксата без наше съгласие, какви уловки правят фирмите за бързи кредити и как да реагираме срещу тях, както и за нашумелите напоследък "промоции", след които (най-често) възрастни хора си тръгват с йонизатор за вода и 5000 лева, бърз кредит, без да разберат, че са го изтеглили.
Абонирайте се за канала на OFFNews в YouTube, за да не изпуснете това интервю!
А ако станете член на канала и отделите малка сума в подкрепа на независимата журналистика, ще ни помогнете да поставяме повече такива неудобни теми.
Цялото интервю с Богомил Николов чуйте тук:
Владимир Йончев
Владимир Йончев е главен редактор на OFFNews. Завършил е НГДЕК "Св. Константин Кирил Философ" и специалност философия в СУ "Св. Климент Охридски". Работил е във вестниците "Новинар", "Стандарт", "Телеграф" и "Македония". Носител на наградата "Черноризец Храбър" за журналистическо разследване.



























Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
23465
11
29.01 2025 в 09:15
1000
10
29.01 2025 в 01:10
Освен ако не съм в час със сътветните формуляри, в които трябва да ми се представи претенцията...
Има ли изобщо законово установена процедура, включително как формално изглежда тя, относно колекторските фирми?
1000
9
29.01 2025 в 00:49
През 2011 сключих двугодишен договор с Глобул. Прекратих го предсрочно, по споразумение нямах глоба, платих всичко наведнъж. Времето продължи да тече, Глобул стана Теленор, ако не се лъжа, накрая Йетел.
Живея в чужбина, така се случи, че години ме нямаше в София. Прибирам се в началото на 2023 и в пощенската кутия намирам предупреждение от колекторска фирма за просрочени задължения (а данъците ми са платени) и заплаха със съдебен изпълнител. Платих, разбира се, на Йетел изискуемата от Глобул сума, възникнала незнайно защо - и понеже имах различни плащания, установих, че защитата на личните данни е абсолютен фейк в България. Всички частни фирми, с които ми се наложи да общувам, разполагаха с ЕГН-то ми и с това на починалите ми роднини, както и със задълженията им. При това без никакво вземане-даване между мен и тях преди това.
За данъци има срок от 5 години, за дългове към частни фирми - безсрочно. Защо?
3537
8
28.01 2025 в 23:00
23465
7
28.01 2025 в 22:36
2000
6
28.01 2025 в 21:39
13794
5
28.01 2025 в 20:33
17865
4
28.01 2025 в 18:45
3420
3
28.01 2025 в 17:18
15
2
28.01 2025 в 16:42
Песента, която милиони руснаци тайно припяват и плаши Путин
Внасят бюджет 2026 отново в понеделник
Захарова плаши ЕС, замразените руски милиарди са близо до Украйна
'Възраждане' се опитва да яхне антиправителствените протести
В проектобюджета влизат 60 млн. евро за купуване на лизинг на хеликоптери за пожари