Инфлуенсър маркетинг: какво трябва да знаем за работата с инфлуенсъри?

OFFNews 20 януари 2021 в 14:21 7318 0

Несъмнено промотирането на продукти чрез преживяванията и препоръките на инфлуенсъри, особено сега, когато всички прекарват повече време в социалните мрежи, се превърна в модерно и предпочитано средство за реклама. Но преди да изберем поредния популярен образ, който да рекламира продуктите ни, трябва да имаме предвид няколко важни принципа, които ще гарантират успеха на подобен вид партньорство.

Какво точно е инфлуенсър и кой го определя като такъв?

Инфлуенсърът е лице, което поддържа свой профил в социалните мрежи, блог или влог и споделя съдържание, което създава сам. Един човек е инфлуенсър, само ако неговата аудитория го възприема като такъв, а това става, ако чрез споделяното от него съдържание, той оказва влияние върху поведението, навиците и мнението на аудиторията. Именно заради това инфлуенсърите будят интереса на рекламодателите, защото са добри в убеждаването и вдъхновяването.
Но трябва да имаме предвид, че добрите инфлуенсъри са тези, които са създали силна връзка на доверие със своите последователи. За да оказват положително влияние, те трябва да споделят искрено и обективно своите преживявания, опит и мнение по темите, които обсъждат. Добрият инфлуенсър комуникира открито със своите последователи и това си личи ясно в неговия профил.
Един такъв инфлуенсър може да повлияе на аудиторията, като покаже определен продукт, как го използва, защо го е избрал, как се чувства с него и пр. Ако аудиторията вярва на инфлуенсъра, тя ще е много по-склонна да изпробва също продукта или да го препоръча на приятели и познати.

Как да изберем правилния инфлуенсър? 


Някои фирми правят грешката да избират най-популярните инфлуенсъри вместо най-подходящите за даден бранд. Свидетели сме на известни лица, рекламиращи продукти, които не се вписват в техния имидж или правят неадекватно продуктово позициониране, което веднага буди недоверие и присмех.
“Преди да изберем инфлуенсър, ние правим подробно проучване на потенциални лица и тяхната аудитория, за да сме сигурни, че съвпада с целевата група на нашия клиент,” споделя Борислав Айтов, управител на дигитална рекламна агенция Beshared. Така гарантираме най-изгодни резултати от съвместната работа и за двете страни.
Не е важно инфлуенсърът да има огромна аудитория, а тя да е лоялна и да има доверие на този човек. Също така самият инфлуенсър да представя адекватно продукта, което веднага си личи. Ако човекът говори искрено от собствения си опит с продукта, това веднага се усеща и създава доверие. Ако използва заучени фрази и рекламни клишета, това също веднага ще се забележи и аудиторията няма да го възприеме като обективна препоръка, а като платена реклама.

Какво да предложим на инфлуенсъра?

Зависи от това какво искаме да получим от него в замяна. Трябва да сме наясно, че повечето инфлуенсъри инвестират много време, усилия, знания, умения и финанси в своята работа. Дали водят свой влог, разработват и снимат рецепти, пътуват и правят уникални снимки, забавляват своята аудитория с атрактивно съдържание, те отделят много време за това и ние трябва реално да обмислим каква е неговата цена.
Според спецификата на продукта, който искаме да рекламира, можем да му предложим партньорство на бартерна основа: предоставяме от своите продукти на определена стойност и очакваме инфлуенсърът да ги тества и да сподели със своята аудитория своите впечатления. Ако е доволен и има интерес, можем да развием партньорството в успешно дългосрочно начинание.
Според спецификата на това, което желаем от инфлуенсъра, можем да му предложим платено партньорство. Тогава имаме конкретни параметри, които искаме лицето да покрие, например да заснеме видео с продукта, да напише блог пост, да публикува определен брой публикации на стената си или в стори. Може да включим изисквания за ключови думи, линкове и хаштагове, които да използва.

Как да уредим партньорството си с инфлуенсъра?

Това е важен въпрос, защото в България все още няма законова рамка, която да контролира дейността на инфлуенсъра, докато в други държави като Германия и САЩ, инфлуенсър е със статут на професия и се регулира. Това не означава, че тяхната работа не е законна тук, просто трябва да спазваме основни правила като при всеки друг вид партньорство.
Ролята на рекламната агенция като консултант в това отношение е много ценна, защото може да уреди взаимоотношенията между бранда и инфлуенсъра. Агенцията проучва и намира най-подходящите инфлуенсъри, действайки като посредник между тях и бранда. Сключва се договор за изработка, в който се набелязват параметрите на сътруничеството. Така се защитават правата и на двете страни: брандът си гарантира, че ще получи това, за което плаща, а инфлуенсърът: че трудът му ще бъде заплатен справедливо.
Имайте предвид, че е важно рекламното съдържание, което инфлуенсърът публикува в своите канали, да бъде маркирано като такова, т.е. трябва аудиторията да е наясно, че материалът е бил спонсориран или е резултат от партньорство между бранда и инфлуенсъра.

Как да оценим ефекта от подобно партньорство?

Когато имаме платено партньорство с инфлуенсър, трябва да поискаме в края на съответния период отчет от негова страна за свършената работа: какви материали е изработил и споделил, до каква аудитория е стигнал, получил ли е запитвания и коментари за продукта, който промотира. Това ще ни даде яснота доколко би била ползотворна бъдеща съвместна работа с лицето.

Управителят на Beshared Борислав Айтов споделя накратко за финал, че подобна съвместна работа би била много полезна и продуктивна, само ако се направи предварително проучване и планиране на кампанията. Не бива да се търсят актуални популярни личности с голям брой последователи, а такива, които създават качествено съдържание и оказват силно положително влияние на своята аудитория. Лице на което може да се има доверие.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
X

Топлофикация подари 200 милиона на Ковачки