Завършиха строителните работи на втория етап от общо пет от изграждането на обходия път на Габрово - от км 7+670 до км 10+940,74, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура". Изградени са липсващите пътни връзки по направленията кв. „Чехлeвци“ – Габрово и Севлиево – Велико Търново, с което пътен възел “Поповци“ става „пълна детелина“ и се повишава безопасността на движението. С приключване на строителните дейности се възстановява преминаването по път III-5004 от км 8+000 - след п. в. „Поповци”, до км 10+940 - ул. „Малина” в кв. „Чехлевци“.
Вторият етап е с дължина 3,2 км и включва рехабилитация и реконструкция на съществуващия третокласен път. Трасето минава западно от кв. „Войново“ и завършва при кв. „Чехлевци“. Участъкът започва от пътен възел „Поповци“ – връзката с път ІІ-44 Севлиево – Габрово, и е до кв. „Чехлевци“. На отсечката са извършени изкопни работи с обем 28 000 м3, монтирани са нови отводнителни облицовани окопи с дължина 4 366 м, изградени са нови тръбни водостоци и т. н. Положени са 54 000 т асфалтови смеси, 21 200 куб. м трошен камък за пътна основа и банкети. Монтирани са нови ограничителни системи - 2 566 м, пътни знаци и табели с обща площ от 73 кв. м. Положена е нова хоризонтална маркировка.
Изпълнител на обходния път на Габрово е Консорциум ПСВТ, в който са: „Хидрострой“ АД, „Пътни строежи – Велико Търново“ АД, „Пътинженерингстрой – Т“ ЕАД. Договорът за строителство е за 92 940 000 лв. с ДДС. Строителният надзор осъществява ДЗЗД „Обединени консултанти“ с партньори: „Трансконсулт БГ“ ООД, „Рубикон Инженеринг“ ООД и „Трафик Холдинг“ ЕООД. Стойността на договора е 1 096 032 лв. с ДДС. Авторският надзор е на „Пътпроект“ ЕООД. Техният договор е за 116 640 лв.
Проектът „Път III-5004 „Обход на гр. Габрово“ от км 0+000 до км 31+000, участък от км 0+000 до км 20+124.5 и етапна връзка от км 0+000 до км 3+130“ се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт“ 2007-2013 г.
Обходният път на гр. Габрово е част от Трансевропейски транспортен коридор ІХ Букурещ - Русе - Димитровград - Александруполис и е възлова точка при движението в посока Север – Юг. Чрез него се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България. Основните транспортни направления, които ще обслужва обектът са: Русе - Велико Търново - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа) и Оряхово - Севлиево - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа).
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
01.09 2015 в 13:23
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
01.09 2015 в 12:03
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
pisnamiotmutri
Влизането в Шенген е близо, австрийското вето за България и Румъния пада през декември
baba Yaga
Кючюк реагира на изключването му от ДПС: Пеевски e като едноличен търговец и диктатор
baba Yaga
Домашен арест за Димо Алексиев. Актьорът се извини, че е действал глупаво и самонадеяно
Владè
Нарязаната с макетно ножче поиска насилникът да бъде пуснат на свобода
Владè
Кючюк реагира на изключването му от ДПС: Пеевски e като едноличен търговец и диктатор
Владè
Домашен арест за Димо Алексиев. Актьорът се извини, че е действал глупаво и самонадеяно