Обновяването и постоянната поддръжка на спирките на публичния градски транспорт е от съществено значение както за подобряване на градската среда, така и за комфорта на пътниците.
Това е част от общата политика на Столична община за насърчаване на гражданите да използват все повече обществения транспорт. Сигурни сме, че отдаването на спирките на концесия е начин това да стане бързо, качествено и без публични средства средства, да се отделят от общината, а в партньорство с бизнеса. Освен това имаме и примера на много европейски столици като Париж, Лондон, Белград и Скопие. Още следващата седмица кметът Йорданка Фандъкова ще внесе коригиран доклад в комисиите на Столичния общински съвет, за да продължим с разглеждането на концесия на спирките с подобрени условия за столичани“, каза зам. председателят на комисията по транспорт в СОС Зафир Зарков.
Обект на концесията са 2610 спирки на обществения градски транспорт, разположени на територията на Столична община, обособени в четири териториални пакета , като всеки един поотделно представлява обект на концесия. Първият пакет включва – 656 броя спирки, вторият – 622 броя спирки, третият – 637 броя спирки и четвъртият – 695 броя спирки. Всеки пакет съдържа пет типа спирки.
Предвижда се общият брой на спирките с реклама да се ограничи на 400 (преди беше на всеки навес), разпределени по равно между отделните пакети. Общината запазва правото, да използва рекламната площ за събития и инициативи. Спирките с павилиони са 300, отново разпределени между всички пакети. Конкретните места се предлагат от концесионера и се одобряват от Столична община.
Общият брой на спирките, на които могат да се поставят навеси е 1498. През тези спирки преминават над 80% от пътуващите.
„Столична община намалява срока за концесия за отдаване на спирките на масовия градски транспорт на 15 години. В предишните процедури максималният срок беше 20 години.
Всеки кандидат има право да представи оферта само за два пакета от спирките на градския транспорт, в това число и чрез свързани лица. За всеки пакет се подава отделна оферта. Това гарантира, да няма монопол.“ – заяви зам.-председателят на транспортната комисия.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Последни коментари
''Най-доброто предстои!''. Пеевски сменя устава на ДПС в НДК (видео, снимки)
Депутатите ще разгледат Бюджет 2025 на 7 януари
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
Коледна проповед: Папа Франциск забрани на служителите на Ватикана да клюкарстват