Водачът на листата с общински съветници на "Обединени за София" Борис Бонев поведе велошествие в столицата. Той и кандидатите за общински съветници на обединението разказаха за плановете си за свързването на съществуващите софийски велоалеи.
След като велошествието стигна финалната си точка НДК, председателят на партия "Спаси София" Борис Бонев отбеляза, че му направило впечатление ненужното и твърде засилено полицейско присъствие по време на велопохода.
Бонев заяви, че една от целите на "Обединени за София" е да направят така, че целият град да е удобен за предвижване с колело. По думите му столицата разполага с перфектния климат и география за каране на велосипед. "Генералната ни визия е, че в София ще има много повече свързани и безопасни велоалеи", обеща той.
Радост Маринова, която е кандидат за общински съветник на "Спаси София", обобщи трите най-важни неща, които "Обединени за София" искат да направят:
1. Велосипедисти да взимат решенията и да координират целия процес по велосипедното движение. Идеята е екип в администрацията, начело с велосипеден координатор, да контролира всички звена в Столична община, които в момента са разпокъсани и работят хаотично. В екипа ще участват архитекти, урбанисти и пътни инеженери.
2. Да се свържат съществуващите велоалеи. От екипа на "Обединени за София" са направили изчисления как да се напредне с веломрежата още през 2023 г. Амбицията е до 2024 г съществуващите велоалеи да бъдат свързани, да се направят нужните отсечки, като в същото време се обезопасят кръстовищата.
3. Да се изгради велосипедна култура в столичани. Да се проведат информационни кампании и групови обучения чрез работодателите.
Цветелина Заркин, кандидат за общински съветник от "Продължаваме промяната", каза, че е израснала с колело и се надява и нейните деца да имат тази възможност. Момчил Даскалов, кандидат за районен кмет на "Сердика" на "Демократична България", подчерта, че в района живеят около 45 000 жители и че са горди собственици на една-единствена двукилометрова велоалея, която "свършва в нищото".
Какво е да стигнеш от вкъщи до работа в центъра на София с велосипед (снимки)
По думите му състоянието на части от велоалеята по бул. "Княгиня Мария Луиза" е окаяно - на места велосипедистите са принудени да карат директно върху арматурата, която се показва от изровения бетон. Той посочи, че няколко квартала в "Сердика", които са на едва 3 километра от центъра, нямат никакъв осигурен достъп за велосипедисти. "Виждам колко е ценно карането на велосипед: раздвижва от застоялия начин на живот и е по-евтин и бърз начин за транспорт в столицата", заяви Момчил Даскалов.
От "Обединени за София" показаха част от идеите си за развитието на велосипедната мрежа в София:
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
2415
1
09.10 2023 в 06:49
В Дружба на Обиколна има велоалея, която използват единици, но която заема голяма част от площта на улицата и силно ограничава движението на колите заради тролеите. Сега се планира и автобус да се пусне по тази улица. Самоцелните решения компрометират добрите идеи.
Последни коментари
Терористът на коледния базар в Германия бил противник на исляма
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Орбан: Преминаваме от военно време към ера на мир
Километрично задръстване на магистрала ''Тракия'' в посока Бургас