Столичният автотранспорт е сключил договор за ремонт на панелно общежитие за близо 3 млн. лв. или по 1852 лв./кв.м. (950 евро/кв.м.). Въпреки тежкото финансово състояние на дружеството, общежитието в автобусен гараж Дружба ще се ремонтира основно на цени, завишени по няколко пъти над пазарните.
„Стойността на практически всички материали е завишена многократно. От топлоизолацията, която ще плащаме 4–5 пъти над пазарните цени, през тоалетните, радиаторите и ламината – от 2 до 4 пъти по-скъпо, та чак до дюбелите и розетките, чиито стойности достигат над 10 пъти цените на дребно“, заяви Борис Бонев, общински съветник от Спаси София.
Градските активисти питат защо директорът на общинския „Столичен автотранспорт“, Слав Монов, е сключил договор и е позволил да започне ремонтът преди за него да бъде осигурено финансиране. Със започването на ремонт за милиони, той е вързал ръцете на Общината, която в момента се чуди откъде да намери тези пари, за да спаси главата на директора на общинската фирма.
„На какво основание г-н Монов е сключил договора и е започнал строеж, като цените са толкова високи? За ремонт на панелно общежитие плащаме цена по-висока от тази на нова жилищна сграда от висок клас“, пита Бонев.
От Спаси София казват, че са направили сравнение с друг ремонт – този на трамвайното трасе по бул. „Цар Борис III“, който е далеч по-сложен, и то също поражда множество въпроси.
„Излиза, че цената на труда, строителната техника и разходите за доставка са далеч по-високи за обикновен ремонт на сграда, отколкото за сложен ремонт на трамвайно трасе от над 7 км.", констатира Стефан Спасов, строителен експерт от екипа на Спаси София. Той добави, че начислените разходи върху доставката в количествено-стойностната сметка на общежитието са 100%.
„Това означава, че за всеки елемент, използван в строежа се плаща двойна цена заради доставката му. Няма логично обяснение за тази огромна разлика в цените на двата обекта“, подчертава Спасов.
Общинският съветник Борис Бонев внесе сигнал до Агенцията за държавна финансова инспекция (АДФИ) с искане за извършване на проверка на спорната обществена поръчка.
„Настоявам тази поръчка да бъде спряна незабавно и АДФИ да извърши пълен одит на ремонта, който се финансира с парите на софиянци. Злоупотребите с обществените поръчки на завишени цени са запазена марка на управлението на г-жа Фандъкова и коалицията ГЕРБ-ВМРО, която предлага този доклад“, коментира Борис Бонев.
Докладът с искане за отпускане на средства е внесен от Карлос Контрера, общински съветник от ВМРО, но беше временно оттеглен след публикация на Спаси София за завишените цени.
„Разликите са наистина стряскащи. При анализ само на 18 от над 400 позиции в количествената сметка, разликата между предложените и пазарните цени е над 150 000 лева. Отговорността за това безобразие носи и вносителят на доклада, който вече две седмици не дава обяснение за високите цените, въпреки публичното му обещание да го направи“, посочва Борис Бонев.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
pisnamiotmutri
Влизането в Шенген е близо, австрийското вето за България и Румъния пада през декември
baba Yaga
Кючюк реагира на изключването му от ДПС: Пеевски e като едноличен търговец и диктатор
baba Yaga
Домашен арест за Димо Алексиев. Актьорът се извини, че е действал глупаво и самонадеяно
Владè
Нарязаната с макетно ножче поиска насилникът да бъде пуснат на свобода