"Билла" и "Лидл" глобени за заблуждаваща реклама

OFFNews Последна промяна на 06 януари 2014 в 11:50 8554 3

Петко Николов, председател на КЗК

Снимка БГНЕС

Петко Николов, председател на КЗК

Антимонополната комисия глоби двете големи търговски вериги "Билла" и "Лидл" за заблуждаваща реклама съответно с 483 хил. и с 370 хил. лева.

"Билла" е била санкционирана за кампанията си „Гаранция “Clever” най-ниска цена”. Производството е започнало след сигнал на потребителка. Въпреки твърденията в рекламата тя успяла да намери в търговската мрежа (в магазини на "Кауфланд" и "Лидл") продукти от един и същ вид със закупените на "Clever", но на по-ниски цени. Обяснила ситуацията с молба да й бъде върната разликата в цената, каквито са условията в кампанията. Служител на веригата й отговорил, че това не е възможно, защото потребителят трябва да открие в друга търговска верига продукт с марката Clever, който да е на по-ниска цена, за да бъде върната разликата, а така също и че закупеният от потребителя продукт (масло от Кауфланд) не е сравним със същия продукт.

Според становището на компанията „Гаранция Clever най-ниска цена” гарантира на клиентите, че продуктите под собствена марка “Clever” се продават на най-ниска цена сред сравнимите продукти, предлагани от осем конкурентни вериги (Kaufland, LIDL, Penny, Carrefour, Фантастико (гр. София), Пикадили, CBA и Т Маркет.) Цените се сравняват със седмичен мониторинг и “Билла България” ЕООД намалява цената на продукти с марката Clever до ниво не по-високо от конкурентната цена. В случай, че клиент намери по-ниска цена, му се връща сумата до разликата в цената.

Въпреки изложените от търговеца аргументи, Комисията отсъжда в полза на жалбоподателя и глобява "Билла" с 0,1% от приходите за 2012 г. или 483 077 лв.

Търговската верига "Лидл" е глобена заради кампанията „Най-доброто от България. Най-доброто от Европа” след сигнали на потребители, които се жалват, че така формулировката "най-доброто"е подвеждаща и невярна.

Според „Лидл България ЕООД енд Ко“ КД и „Лидл България“ ЕООД с рекламната кампания "Лидл" цели да посочи на клиентите си, че предлага продукти, които са традиционни и в един позитивен смисъл могат да бъдат свързани с дадена държава. Това не цели сравнение между продукти на различни производители или търговци.

В крайна сметка КЗК решава да санкционира компанията с 0,1% от приходите за финансовата 2012 г., което се равнява на 370 859 лв. 

 

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!