Антимонополната комисия глоби двете големи търговски вериги "Билла" и "Лидл" за заблуждаваща реклама съответно с 483 хил. и с 370 хил. лева.
"Билла" е била санкционирана за кампанията си „Гаранция “Clever” най-ниска цена”. Производството е започнало след сигнал на потребителка. Въпреки твърденията в рекламата тя успяла да намери в търговската мрежа (в магазини на "Кауфланд" и "Лидл") продукти от един и същ вид със закупените на "Clever", но на по-ниски цени. Обяснила ситуацията с молба да й бъде върната разликата в цената, каквито са условията в кампанията. Служител на веригата й отговорил, че това не е възможно, защото потребителят трябва да открие в друга търговска верига продукт с марката Clever, който да е на по-ниска цена, за да бъде върната разликата, а така също и че закупеният от потребителя продукт (масло от Кауфланд) не е сравним със същия продукт.
Според становището на компанията „Гаранция Clever най-ниска цена” гарантира на клиентите, че продуктите под собствена марка “Clever” се продават на най-ниска цена сред сравнимите продукти, предлагани от осем конкурентни вериги (Kaufland, LIDL, Penny, Carrefour, Фантастико (гр. София), Пикадили, CBA и Т Маркет.) Цените се сравняват със седмичен мониторинг и “Билла България” ЕООД намалява цената на продукти с марката Clever до ниво не по-високо от конкурентната цена. В случай, че клиент намери по-ниска цена, му се връща сумата до разликата в цената.
Въпреки изложените от търговеца аргументи, Комисията отсъжда в полза на жалбоподателя и глобява "Билла" с 0,1% от приходите за 2012 г. или 483 077 лв.
Търговската верига "Лидл" е глобена заради кампанията „Най-доброто от България. Най-доброто от Европа” след сигнали на потребители, които се жалват, че така формулировката "най-доброто"е подвеждаща и невярна.
Според „Лидл България ЕООД енд Ко“ КД и „Лидл България“ ЕООД с рекламната кампания "Лидл" цели да посочи на клиентите си, че предлага продукти, които са традиционни и в един позитивен смисъл могат да бъдат свързани с дадена държава. Това не цели сравнение между продукти на различни производители или търговци.
В крайна сметка КЗК решава да санкционира компанията с 0,1% от приходите за финансовата 2012 г., което се равнява на 370 859 лв.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
08.10 2014 в 21:13
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
27.02 2014 в 10:29
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
06.01 2014 в 12:41
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
Червената шапчица
Процесът срещу Тръмп загуби втори съдебен заседател
Зла свекърва
Прокремълски популисти в Македония надраскаха кея на Вардар с обиди към българите
БотоксПутю
Ваня Григорова и Мая Манолова заедно срещу Нинова на вота
eagle60
Процесът срещу Тръмп загуби втори съдебен заседател
Червената шапчица
Процесът срещу Тръмп загуби втори съдебен заседател
781000
НАТО ще прати системи "Пейтриът" за противовъздушна отбрана на Украйна, каза главният секретар на НАТО Столтенберг
БотоксПутю
Германски милиардер е заподозрян в инсценирането на собствената си смърт, изглежда работел за ФСБ