Лидл България е първата хранителна верига у нас, която започва кампания срещу разхищението на храна.
Компанията въвежда цялостен подход за управление на темата, който интегрира процесите от внимателното планиране и оптимизация на нужните количества, през намаляване на цените на хранителните продукти с наближаваща дата на изтичане срока им на годност и специалното им позициониране в магазините. 30% е намалението на хранителни продукти, чийто срок на годност изтича след няколко дни, а 50% - в последния ден от срока на годност на храната.
За удобство на клиентите, на специално предназначените места за съхранение, обозначени със слогана „Без разхищение – с голямо намаление“, те ще могат да открият намалените продукти, напълно годни и безопасни за консумация като прясно месо, охладени продукти, хляб и опаковани плодове и зеленчуци. По този начин инициативата има за цел да насърчи клиентите на Lidl към отговорно отношение по темата за разхищението на храна.
Инициативата се подкрепя от Българска хранителна банка, с която Лидл България партнира от 2017 г. насам.
Българската хранителна банка е първата организация у нас, която събира и складира дарени хранителни продукти с кратък срок на годност, за да ги разпределя до хора в нужда. По данни на Евростат за България, предоставени от БХБ, близо 1,6 милиона българи се издържат с по-малко от 413 лв. на член на домакинството. Въпреки това у нас се разхищават средногодишно между 88 и 90 кг. храна на човек, според данни на изследване на Европейската комисия.
„Тези цифри ни дават основание да вярваме, че подобна инициатива има смисъл и ще насочи общественото внимание върху реален проблем, който засяга всеки човек, и неговото решение е именно в ръцете на всеки от нас. Като отговорна компания прилагаме от години стройна система и процеси, доказали своята ефективност за намаляване разхищението на храна – от ежедневното планиране и поръчка на продуктите до оптимизирането на логистичните процеси и сътрудничеството ни с неправителствения сектор“, каза Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.
По данни на Европейската федерация на хранителните банки, предоставени от БХБ, най-голям дял храна се разхищава от домакинствата (53%) и преработвателната промишленост (19%), следвани от първичното производство на храни - 11%, общественото хранене (ресторанти, кетъринг услуги и други форми на приготвяне на храна извън домакинствата) - 12% и търговията (на едро и дребно) - 5%.
“Днес, в условията на новото "нормално", в което живеем, сме принудени да бъдем по-отговорни и по-пестеливи към храната, която купуваме, и да гледаме на оползотворяването й като добра възможност да я консумираме навреме или да я споделим с човек в нужда. Промяната зависи от всеки от нас като потребители и започва от домашния ни хладилник. БХБ също ще продължи да бъде партньор на отговорния бизнес и да работи всеки ден за това излишната храна бързо да достига до нуждаещите се, вместо да се превръща в отпадък“, каза Цанка Миланова, изпълнителен директор на Българска хранителна банка.
С тази инициатива Лидл България продължава да следва дългосрочната си стратегия за устойчиво развитие, която отразява стремежа на компанията да е отговорна във всичко, което прави, допринасяйки за по-добър живот.
Публикацията е част от партньорството между OFFNews и Lidl Bulgaria.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)