България е на трето място в света по брой на загинали при катастрофи

Последна промяна на 19 септември 2015 в 16:55 3478 3

Среща на върха на министрите по пътна инфраструктура. Снимка: Пресцентър МРРБ

"България е на трето място в света по брой на загинали при катастрофи. За последните 10 години у нас за загинали 10 000 души - колкото населението на Сопот или Банско, а броят на ранените е равен на живеещите в Перник"

Тази статистика представи председателят на УС на Българска асоциация на пострадали при катастрофи Владимир Тодоров пред участниците в Срещата на върха на министрите по пътна инфраструктура, цитиран от пресцентъра на Министерството на регионалното развитие и благоустройството.

Годишно в света загиват над 1,3 млн. души, а в момента България е на трето място в света по брой загинали при катастрофи – 90 на всеки 1 000 000 души.

Владимир Тодоров допълни, че загубите за икономиката у нас годишно в следствие на ПТП са около 2 % от брутния вътрешен продукт или 1,2 млрд. лв.

Като основна причина за катастрофите представителят на неправителствения сектор определи скоростта, като подчерта, че тя може да се контролира с технически средства, но камерите у нас например за изключително малко.

"Направените анализи показват, че по пътищата трябва да се поставят 350-400 стационарни камери за контрол на скоростта", заяви Владимир Тодоров и допълни, че трябва да се обмисли възможността те да могат да бъдат поставяни и от общините, защото знаят кои са проблемните участъци на тяхна територия.

Според него у нас има 30 проблемни участъка с концентрация на ПТП. За пример той посочи участъка Бургас – Созопол, където всяка година са загинали 10-12 души, но след поставянето на мантинели и разделянето на пътните потоци там няма загинали.

Тодоров предложи още въвеждането на специален статут за младите водачи, за които да има определени рестрикции за даден период след получаването на правото да управляват моторни превозни средства, като през този преходен период те шофират само с придружител.

"Пътната безопасност е споделена отговорност, която зависи от всички нас – пътния сектор, администрацията, неправителствения сектор, бизнеса и обществото", каза в заключение председателят на Българската асоциация на пострадали при катастрофи.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

19.09 2015 в 20:31

Основният проблем са лежерните санкции за нарушители --от тези, дето не спират на пешеходни пътеки до тези, които убиват. Докато за убийство на пътя дават условни присъди, а хванатите да карат пияни не ги тикат в затвора както в страни като САЩ, статистиката ще е същата. Когато глобата стане над 1000 лв. за нарушения, тогава тъпите кратуни могат и да узреят и да станат примерни шофьори.

19.09 2015 в 18:17

Причината е ясна - продават се книжки. Аз като си купих моята в една кола бяхме с трима роми които караха по-зле и от мен, а аз бях късан 4 пъти. Как да няма катастрофи :D :D

19.09 2015 в 17:44

Много се е объркал пича. Основната причина за толкова много смъртност е изключително ниската култура на водачите, свръх комплексарщина и неземно глупава псевдо гъзария. БМВ за 2000 лева, ксенони от ОЛХ за 7 лева и вече някой хора се мислят за нещо средно между Б. Гейтс, Путин и Брад Пит. И минава покрай тях шофьор с новата Тойота Ярис, кола 8-9 пъти по-скъпа от тяхната кошница, но го гледат все едно, че е някакъв нисш вид, щото той има БМВ на старо, разбираш ли. И къде ще се съобразявам с тва мекотело с Тойотата, бе. Аз съм с БМВ, което е излязло от Германия на 200 евро...