Индонезийската авиокомпания Lion Air, чийто самолет от Джакарта за Панкалпинганг се разби тази нощ със 188 души на борда има сериозен проблем със сигурността. Това заяви пред OFFNews известният специалист по авиационна безопасност Ангел Борисов.
Според него в момента частната компания е в период на експанзия, подбива цените, купува много нови самолети, но в същото време изпитва остър недостиг от квалифициран персонал.
"Наемат пилоти на килограм и реално нямат опитни кадри, както често се случва с нискотарифни превозвачи. Това влияе върху сигурността. Фактът, че през 2016 г. Европейската комисия е включила тази авиокомпания в черния списък на компаниите, които нямат право да летят до ЕС, е достатъчно красноречив", категоричен е Борисов.
Според него е много показателно, че друг Боинг-737 на тази авиокомпания е катастрофирал на остров Бали през април 2013 година.
"Тогава всичките 108 души на борда оцеляха, но при инцидента пилотът просто не уцели пистата, което недвусмислено означава лоша квалификация на екипажа", категоричен е авиоекспертът.
Според Ангел Борисов най-вероятната причина за катастрофата с индонезийския самолет е пожар в двигателите и неовладян теч на гориво. Той изключва версията да се е стигнало до експлозия във въздуха, тъй като тогава би имало отломки от самолета, докато до момента са намерени само леки елементи от бордовото оборудване като седалки.
"Вероятно става дума за проблем с двигател. В такава ситуация инструкцията е да се поиска насочване към най-близкото летище, както е направил пилотът. Когато се намерят черните кутии, ще се разбере", каза още Борисов.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Козин Човков
Правителството смени 6-има областни управители. Сред тях и на София
Един друг
Шефът на НЗОК ще съди Лена Бориславова
Един друг
Валя Войкова става оперативен директор на Euronews Bulgaria
нещото
Пътят до атентата в Света Неделя: Платените от Москва терористи на БКП. Лекция на проф. Вили Лилков - част I