85,6% от децата в България закусват редовно, но само 5% включват зеленчуци в закуската си

OFFNews 19 септември 2024 в 12:22 12230 1

Лидл пресконференция

Снимка Лидл

Юлиан Добрев, управляващ директор на изследователската агенция Blue Point, Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България, д-р Ивелина Герова – член на управителния съвет на НАПДИМ, Яна Алексиева – изпълнителен директор Асоциация „Родители“.

85,6% от децата в България закусват редовно, като най-често консумираните храни са тестени изделия (59,1%), сандвичи (55,9%) и зърнени храни (32,7%). Само 5% от децата включват зеленчуци в закуската си, което подчертава нуждата от по-балансирани и разнообразни хранителни варианти.

Това показват данните от национално представително проучване за хранителните навици на децата в България, проведено от Blue Point, в партньорство с Медицинския университет „Проф. д-р П. Стоянов“ – Варна, Националната асоциация по практическа диетика и интегративна медицина (НАПДИМ) и Асоциация „Родители“ и по поръчка на Лидл България.

Сондажът е направен сред 800 деца на възраст 7-18 г. в цялата страна, а целта на кампанията е да насочи вниманието към принципите на здравословното и балансирано хранене сред децата и техните семейства, както и към влиянието му върху здравето на планетата.

Резултатите от проучването показват важни ключови тенденции в хранителните навици на децата от 7 до 13 г. и на подрастващите от 13 до 18 години.

Проучването показва също, че близо 60% от малчуганите между 7 и 13 г. участват в пазаруването, като най-често добавят в количката захарни изделия (67,3%), чипсове (49,7%) и плодове и зеленчуци (34%). По-големите ученици (14 – 18 години) участват по-активно, като 59,2% купуват хляб и тестени изделия, а 53,1% – млечни продукти.

Милена Драгийска

"Ние осъзнаваме ролята си не само на търговец на хранителни стоки, но и на отговорен корпоративен гражданин. Затова стартирахме в началото на годината дългосрочната информационна и образователна кампания #ХраненеСмисъл. Ежедневно работим, за да предложим по-здравословен и устойчив избор на достъпни цени. Въведохме стриктни правила за детския маркетинг, с които на база на препоръките на Световната здравна организация следим какво и как отправяме като послания към най-малките и техните родители, променяме рецептите на нашите продукти под собствена марка като намаляваме добавените сол и захар, увеличаваме дела на висококачествени и устойчиви масла, намаляваме нежалните вещества и предпочитаме естествени хранителни съставки пред хранителните добавки, сертифицираме суровините за нашите продукти. Днес споделяме и една моментна снимка на навиците на хранене на нашите деца с надеждата, че това знание ще ни бъде от полза заедно да им помогнем да бъдат по-здрави и по-осъзнати в своите избори", заяви Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.

Децата прекарват значителна част от времето си в училище: 59,4% от тях купуват храна от лавките и магазините в близост до учебните заведения, докато 25,7% носят храна, приготвена вкъщи. Проучването разкрива, че 67,1% от децата са доволни от храната, която консумират в училище, като по-малките ученици са по-удовлетворени в сравнение с по-големите.

Малка част от децата се възползват от училищни столове, просто защото в някои училища липсват или предпочитанията са към други храни.

Експертите поставят въпроса за потребността от широка разгласа и диалог относно значението на храненето, особено при децата. Ивелина Герова от Националната асоциация по практическа диететика и интегративна медицина (НАПДИМ) подчертава, че „все повече родители се интересуват от това как се хранят техните деца, но все още липсва достатъчна информираност. Кампанията #ХраненеСмисъл има за цел да насочи вниманието към тези теми и да подпомогне осведомеността и осъзнатия избор на храна“.

Данните от проучването сочат още, че малките деца са по-склонни да консумират повече захарни изделия, а родителите често не ограничават техния избор. В същото време много от децата споделят, че често нарушават ограниченията, наложени от родителите, когато не са под пряк родителски контрол.

Анкетата е част от дългосрочната инициатива на смарт ритейлъра #ХраненеСмисъл и се стреми да информира и да предизвиква широк експертен и обществен разговор по така важната тема за здравословното и осъзнато хранене на българите.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Заедно с Азов на фронта в Донбас. Нашият кореспондент Горица Радева разказва войната от първо лице