Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тукПриемам

Трябва ли да плащаме сметката за тока или парното, ако я обжалваме

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 31 януари 2017 в 17:5625421

Във връзка с появилите се в медиите твърдения, че при съмнения за надписани сметки за тока гражданите трябва да заплатят фактурите си дори при подаване на възражение, Комисията за защита на потребителите (КЗП) уточни какви всъщност са правилата.

Всеки потребител, който счита, че му е начислена сума за повече от изразходваната от него електрическа енергия, следа да подаде жалба към електроразпределителното дружество. До произнасянето на търговеца, което трябва да стане в срок от 30 дни, абонатът не е длъжен да заплаща оспорената фактура, а доставчикът няма право да преустановява предоставянето на електричество, пишат от КЗП.

В случай, че дружеството се произнесе, че начислената сума е за реално консумирана енергия, потребителят ще бъде длъжен да заплати месечната си сметка. Независимо от това, ако той продължава да счита, че е некоректно таксуван, може да потърси правата си по съдебен ред.

До тази постановка се стигна след потвърдено от съда становище на КЗП, че електроразпределителното дружество няма право да спира електричеството на свой абонат подари просрочена месечна фактура преди да се произнесе по подаденото възражение на своя абонат.

Същото важи и по отношение на топлофикациите, уточни Комисията.




Професор Балкански

Рейтинг : 75836

31.01 2017 в 18:18 1
+ 0
- 2
Едно ЧЕЗ-ко (държавно) и две австрийски (с държавно участие) дружества. Три ръще, бръкнали (чак от чужбина) дълбоко в празния вече джоб на българина.
 
Още от : Какви са правата ни като потребители
26 април 2017
FACEBOOK
Всички текстове и изображения публикувани в OffNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.