Shell: Тепърва ще се решава дали промоцията ни е била нелоялна

OFFNews 28 август 2013 в 17:00 2688 1

Shell, Снимка: auto-press.net
Shell, Снимка: auto-press.net

Въпросът дали веригата Shell е приложила нелоялна търговска практика, която дезинформира клиентите, тепърва ще се решава в съда.

Това пише в писменото становище на веригата бензиностанции, изпратено до редакцията на OFFNews.

От пресцентъра на Shell настояха за право на отговор след неделна публикация, касаеща промоция на бензиностанцията.

На 25 август OFFNews информира читателите си, че Върховният административен съд (ВАС) е уважил становище на КЗК, според което промоция на Shell е окачествена като „нелоялна“.

Заключението на регулаторния орган и на съда е, че веригата бензиностанции е действала некоректно, за да привлече клиенти. Става въпрос за промоционалната кампания „Зареди и спести 5 лв. в LIDL”.

От Shell подчертават, че темата със законосъобразността на промоцията им тепърва ще се решава в съда, защото ВАС не е последна инстанция по тези въпроси.

Пресцентърът на веригата бензиностанции уточнява още, че становището на КЗК и решението на ВАС засягат промоция, която се е провела миналата година в периода 02.07-29.07.2012 г. В становището на Shell се посочва, че в момента в бензиностанциите тече аналогична промоция, която е съобразена с всички предписания и изисквания на КЗК.

OFFNews публикува пълното писмено становище на Shell без редакторска намеса:

Във връзка с публикации в някои медии по повод решение на Върховния административен съд (ВАС) относно използването на нелоялна търговска практика по време на промоцията на Shell България „Зареди и спести в Лидл-5 лв.”, проведена в периода 02.07. – 29.07.2012 год., бихме желали да ви информираме следното:

Комисията за защита на потребителите (КЗП) през м. септември 2012 г., извърши проверка по отношение на условията на провеждане на промоцията на Shell България „Зареди и спести в Лидл-5 лв.”, реализирана в периода 02.07. – 29.07.2012 год. По нейна преценка част от рекламните материали на промоцията не съдържат всички условия на промоцията и по този начин не предоставят на потребителите съществена информация, която би им  помогнала да вземат информирано решение за участието си в нея. Върховния административен съд на Република България се произнесе с решение, съгласно което всички съществени условия за участие в промоцията следва да бъдат обявени на всички видове рекламни материали, свързани с промоцията, включително и на монолитите на търговските комплекси. Спорът дали в действителност Shell България е използвала нелоялна търговска практика непредоставяйки съществена информация в част от промоционалните рекламни материали относно всички условия на промоцията тепърва ще бъде решаван от съда, тъй като Върховния административен съд не се произнася по съществото на този въпрос. Позволяваме си да отбележим, че изнесените в медиите твърдения за некоректни действия на компанията и умишлено непредоставяне на съществена информация, не отговарят на фактическото положение и не кореспондират с решението на Върховния административен съд.

В аналогична промоция, провеждаща се в момента /от 12 август до 9 септември 2013 год./, сме се съобразили с изискванията на КЗП и на Върховния административен съд и сме обновили рекламните и комуникационните материали. Независимо, че се касае за нова и отделна промоционална кампания и че производството по решаване на спора по същество относно наличието или липсата на нелоялна търговска практика при провеждане на промоцията в периода 02.07.-29.07.2012 год. не е приключило с влязло в сила решение,  Shell България ЕАД добросъвестно взе предвид препоръките на КЗП и на. Върховния административен съд.   В този смисъл текущата промоция напълно отговаря на изискванията на Закона за защита на потребителите и е съобразена с решението на Върховния административен съд, като ще продължи да се провежда по първоначално обявените правила и в рамките на определения и обявен срок от 12.08.2013 год. до 09.09.2013 год.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
X

Да помогнем на украинските деца!