Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тукПриемам

Съдът забрани на "Ти Би Ай Банк" и "Техномаркет" да подвеждат за отстъпки

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 23 март 2017 в 12:48350010

Върховният административен съд потвърди заповеди на Комисията за защита на потребителите (КЗП) за забрана на нелоялни търговски практики, свързани с кампании за предоставяне на отстъпки, съобщи КЗП.

С промоционална оферта „Вземи 10% повече” „Ти Би Ай Банк” ЕАД е създавала погрешно впечатление у клиентите на търговска верига за техника, че при сключване на договор за кредит по тази програма ще могат да закупят по-изгодно уред на изплащане. Потребителите са заблуждавани, че получават подарък 10% от цената на стоката, а всъщност заплащат този „подарък” под формата на по-високи разходи по обслужването на промоционалния кредит.

Оказва се, че при покупка на една и съща стока за еднакъв период на изплащане дължимата от потребителя месечна вноска ще бъде съответно около 37 лв., без да се възползва от промоцията и 42 лв. в случай, че вземе ваучер за отстъпка от 10%.

Друга забранена от КЗП и потвърдена от съда нелоялна практика е свързана с подвеждаща информация за размера на отстъпката и периода на провеждана от „Техномаркет България” промоция. Търговецът е обявил инициатива „Сливи за смет”, по време на която клиентите му могат да купят с намаление телевизор на стойност над 500 лв. при условие, че върнат стар електроуред. На сайта на веригата е обявена отстъпка 20%, а в рекламни брошури е посочено, че тя е 10%.

20-дневната кампания се е развила на три етапа, като по-голямата отстъпка е прилагана само през средния период в рамките на пет дни, а през останалите петнадесет дни са приспадани само 10% от цената на стоката. Това обаче по никакъв начин предварително не става ясно за потребителите, които могат да се объркат от противоречивата информация от различните източници, както и да пропуснат възможността да се възползват от по-голямата отстъпка в по-изгодния период на промоцията.

Третата пресечена нелоялна практика е на „Доверие Брико” АД за липса на наличности на промоционални продукти от рекламни брошури. За едномесечна кампания търговската верига е разпространила 5000 брошури на територията на Варна за стоки с намаление от 30% до 70%, но доставените количества на някои от тях не са съответствали на обема на направената реклама. Например, към момента на проверката на КЗП е липсвал шезлонг на редовна цена от 139 лв., който след отстъпка от 70% е струвал 41,70 лв. Справка в системата за продажби на единствения обект на веригата в града показва, че от него са закупени едва 32 броя от началото на промоцията.

За прилагането на нелоялни търговски практики Законът за защита на потребителите предвижда санкция в размер до 30 000 лв. при първоначално нарушение и до 50 000 лв. при повторно.

От КЗП отправиха и следните съвети към потребителите:

 Внимателно пресмятайте крайната цена, която ще заплатите след приспадането на анонсираните при промоции отстъпки.

 При противоречива информация за условията на промоция уточнете кои са валидните.

 Когато липсва желаната от Вас промоционална стока, настоявайте търговецът да Ви осигури подобна на нея на същата цена.

Те дават и препоръки към търговците:

 Всеки опит за заблуда на потребителя за по-изгодна покупка при провеждане на промоции представлява нелоялна търговска практика.

 Условията на промоцията трябва да бъдат ясни и да не си противоречат в различните източници на информация за кампанията.

 Количествата промоционални стоки трябва да съответстват на обема на направената реклама.




Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Какви са правата ни като потребители
29 април 2017
FACEBOOK
Всички текстове и изображения публикувани в OffNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.