Участъкът Крупник-Кресна от "Струма" ще глътне над 730 млн. лева без ДДС

По трасето ще има 7 тунела и уникален виадукт

OFFNews 20 април 2017 в 15:33 8744 4

Изграждането на лот 3.2 от АМ „Струма“, в който попада участъка Крупник - Кресна ще струва над 730 милиона лева. Това стана ясно след обявяването на идейните проекти за трасето в Агенция "Пътна инфраструктура".

Проектът включва изграждането на ново ляво платно с приблизителна дължина 23,8 км и обходен път на гр. Кресна - част от дясно платно с приблизителна дължина 5,45 км“.

В конкурса участваха две компании.

На първо място е класирано предложението на „Пътпроект 2000“ ООД, което получава 93,278 точки, а на второ е „Пътпроект“ ЕООД - 89,859 точки.

Предложената от „Пътпроект 2000“ ООД проектна стойност за изграждането на участъка е 732 109 652,44 лв. без ДДС, а на „Пътпроект“ ЕООД 729 241 729,60 лв. без ДДС.

Дружеството предложило по-висока цена е включило в проекта си подобрения на съществуващите в момента напречни връзки между двете платна към бъдещото трасе, обясни председателят на журито арх. Петър Диков, представител на Сдружение „Български форум за транспортна инфраструктура".

Той подчерта, че и двата идейни проекта са разработени на високо професионално ниво и за кратко време въз основа на тях може да се стигне до подготовката на следващия етап - технически проект.

Най-високо е оценен проектът, който предлага максимално безопасно и устойчиво проектно решение. Геоложкият анализ на терена, през който ще премине трасето, е изключително важен компонент при подготовката и реализирането на сложен инфраструктурен проект, какъвто е лот 3.2 на АМ „Струма“.

Целта на конкурса е агенцията да придобие разширен идеен проект с подробно геодезическо заснемане и инженерно-геоложко проучване и парцеларен план за този участък от автомагистралата, въз основа на който впоследствие ще може да се възложи проектирането на фаза технически проект и строителство на 23,8 км ляво платно на АМ „Струма“ в участъка между Крупник и Кресна и на 5,45 км обходен път на гр. Кресна - част от дясно платно.

Като иновативно решение журито отбеляза предложението на „Пътпроект 2000“ ООД за изграждане на виадукт при км 394+151.90, ляво платно, чрез изпълнение на конзолен монтаж с централен отвор от 302 метра. Подобни съоръжения са уникални, обясни членът на журито инж. Павел Диковски, представител на Българска браншова камара „Пътища“.

И двата екипа са се опитали да минимизират броя на съоръженията, които трябва да се изградят, тъй като те оскъпяват построяването на трасето като обем на инвестициите, но въпреки това тунелите и виадуктите са неизбежни поради сложността на терена през Кресненското дефиле, обобщи арх. Диков. Предложено е изграждането на общо 7 тунела - пет по лявото платно от трасето и два при обхода на Кресна.

Конкурсът се провежда с присъждане на награди за участниците. Наградният фонд е 2 500 000 лева за 3 награди – за първо място – 85%, за второ – 10% и за трето – 5%. Наградният фонд дава правото на възложителя проектът да бъде използван.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

14469

4

случайно прочетох

20.04 2017 в 16:57

Щом председател на журито е арх. Петър Диков, има нещо гнило!
За справка вижте София на какво заприлича.

42249

3

Denis Rizanov

20.04 2017 в 16:38

Но понеже общо толкова много пари ще излязат участъка ше се наложи след неговото пускане да се повишат цените винетките и на вода, че защо не и на тока...
:)

42249

2

Denis Rizanov

20.04 2017 в 16:37

Участъкът Крупник-Кресна от "Струма" ще глътне над 730 млн. лева без ДДС.

Как може да пишете такива... БЕЗОТГОВОРНИ заглавия?! Той тоя участ толкова алчен ли ви се види? Щял моляти се да "глътне" една камара пари... Глупости!
ГЛУПОСТИ на фльонги и на таркальонги!
Участакът ще повиши цената си, а парите ще ги глътнат изпълнителите. И то не всички, че ше вземат да се задават. Една част от тях, къдя половината, ше се върнат за разпределяне "по второ направление" в партийния апарат назначил суеците, които са избрали изпълнителите, който пък са върнали част от себестойността на участъка.