Днес живеем в годините на бъдещето, чертано от много творци на фантастиката. Дори все още да няма летящи коли и напълно самостоятелни хуманоидни роботи, науката ни праща ежедневно в космоса, изкуственият интелект навлиза във все повече сфери на живота, самоуправляващите се автомобили вече са реалност.
В изкуството мрачният свят, владян от могъщи корпорации, управляващи чрез развити компютърни технологии цели градове, в които единичният човек, макар и изолиран и пренебрегван води своите битки, се определя с термина киберпънк (на английски: Cyberpunk, от кибернетика и пънк).
За първи творби в този жанр се считат филмът от 1982 г. Blade runner („Ловец на хуманоиди“) с участието на Харисън Форд по книгата „Сънуват ли андроидите електрически овце?“ на Филип К. Дик и книгата "Невромантик" на Уилям Гибсън от 1984 г.
Българското онлайн списание ShadowDance, посветено на фантастичното във всичките му форми, подготвя първото си луксозно печатно издание, посветено именно на голямата тема за киберпънка. ShadowDance е фензин, списван от фенове за фенове, с близо 20-годишна история, хиляди журналистически и белетристични текстове, участие като организатори в редица събития, фестивали, награди и конкурси, писателски работилници, читателски клубове, както и съорганизатори на платформата за публикуване на авторски фантастични разкази Библиотека Хипертекст.
В изданието са включени литературен профил на Уилям Гибсън, шест разказа, четири от които на български автори, както и много други литературни, филмови и комикс ревюта за почитателите на киберпънка. Графичното оформление е дело също на български артисти, а авторите на списанието се надяват, това да бъде "първият том от библиотека ShadowDance".
За да успеят да реализират своя проект, авторите организират кампания за споделено финансиране.
"Спряхме се именно на кампания за споделено финансиране, защото вярваме искрено, че колкото повече хора научават, че в България се прави фантастика и че се обговарят и изследват фантастичните жанрове, толкова по-лесно можем всички заедно да приложим тази голяма лупа на въображението, която ни обединява като фенове, към проблемите на днес и тук, и да творим страхотни неща заедно."
Явно формулата е успешна, защото само за две седмици кампанията успява да събере целта от 10 000 лева.
"За нас това е сигурен знак, че българската публика търси фантастично съдържание и че припознава както нас, така и идеята зад проекта", споделят организаторите.
С повече детайли за проекта и как да подкрепите самата кампания, можете да се запознаете във видеото, както и на уебстраницата на кампанията.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Терористът на коледния базар в Германия бил противник на исляма
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Орбан: Преминаваме от военно време към ера на мир