В Сесия 2022 на Културния фонд на Музикаутор финансова подкрепа печелят 93-ма автори в популярната, класическата и музиката на фолклорна основа. Те са подкрепени от организацията с общо 200 000 лева, като получават грантове между 2000 и 4000 лева за реализиране на музикалните си проекти.
Тази година подадените проекти в четирите категории „Класическа музика“, „Популярна музика“, „Музика на фолклорна основа“ и „Млад автор“ са близо 200 и те бяха разгледани от две независими комисии в състав:
- „Класическа музика и музика на фолклорна основа“ – Димитър Николов, Илиян Юручки, проф. Красимир Тасков, Красимир Кондов и Стефан Илиев, и
- „Популярна музика“ – Валери Славчев, Димитър Василев – Нуфри, Никола Груев – Котарашки, Огнян Георгиев и „Орфей Дика Мюзик Пъблишинг“ ЕООД.
„Интересът към Културния фонд на Музикаутор е изключително осезаем. Откакто е създаден през 2011 година, реализирахме общо 9 сесии и успяхме да подкрепим близо 600 проекта на автори на стойност почти 2 000 000 лева“, посочи композиторът и председател на Управителния съвет на организацията Ясен Козев по повод излязлото класиране в Сесия 2022. Той посочи още, че тази целева подкрепа има съществено значение за създаването на нова музика и развитието на българската сцена.
За първи път в Сесия 2022 бяха подкрепени проекти, включващи само едно произведение. По този начин Музикаутор се стреми да разшири обхвата на Културния си фонд, като в същото време насърчи създаването на по-богато и качествено музикално съдържание.
В Сесия 2022 са подкрепени проекти в най-разнообразни жанрове като поп, рок, джаз, хаус, класика, фолклор и много други, а сред спечелилите автори са както утвърдени, така и млади автори.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Коледна проповед: Папа Франциск забрани на служителите на Ватикана да клюкарстват
Терористът на коледния базар в Германия бил противник на исляма
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста