Жп заводът в Септември предлага супервагони на БДЖ

Светослав Метанов 21 октомври 2016 в 11:43 60232 8

Железопътният завод в Септември е готов да предложи супермодерни вагони на БДЖ, произведени изцяло в България. Това заяви главният изпълнителен директор на предприятието инж. Емил Йончев пред OFFNews.

"Според нас би било много по-разумно БДЖ да купуват интерсити влакове с локомотив и вагони вместо цели пуш-пул влакове, които се оказват твърде неефективни при авария. Затова ще предложим на компанията модерно решение с вагони тип Z1 по спецификация на италианската компания AnsaldoBreda (Hitachi Rail Italy)", заяви Йончев.

Той посочи, че предлаганите превозни средства ще могат да се движат със скорост до 200 километра в час.

Според изпълнителния директор на жп завода в Септември вариантът да се купят локомотиви с вагони излиза двойно по-евтино, отколкото целите влакове. 

"Локомотивите на "Сименс" са по 4-5 млн. евро, а вагоните на западните производители са по около 2 млн. евро. Така цената на един цял влак би била около 20 млн. евро. Съвсем отделен въпрос е, че ние ще можем да произведем вагони Z1 значително по-евтино, в случай че БДЖ изберат такова технологично решение за модернизацията на подвижния си състав", каза Йончев.

Жп заводът в Септември е един от шестте лицензирани производители на колооси в Европа. В предприятието работят 860 души, а над 90 процента от продукцията отива за износ.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    13350

    8

    torbalancho

    30.12 2016 в 09:19

    докато мафиотите управляват държавата, всяка инициатива е обречена на провал...

    А пък нашите стоки нещо и на запад не ги желаят..

    11568

    7

    PetarD

    21.10 2016 в 13:32

    Ако ги изнесат и внесат на четворна цена може и да стане. Иначе какъв е смисъла (разбирай далаверата).

    12291

    3

    Георгиев

    21.10 2016 в 12:07

    Браво на заовдът в Септемри, че успява да проивежда конкуретна продукция за износ в Европа!
    Проблемът в БДЖ са огромните кражби и рушвети, не липсата на читави производители на вагони и локомотиви.
    Чакаме да чуем за поредната сделка с някоя държава от третия свят, че такива най-лесно се съгласяват да платят огромните рушвети, искани от Министъра на ДПС и кликата около него.
     
    X

    Николай Стайков: Борисов и Пеевски преместиха парламента от страх от журналистите