Ако не постигнем някакво споразумение, тип това във Франция – самите участници на пазар да наложат за определен период от време таван на някои цени, ние ще наложим таван на надценките. Първоначално идеята беше той да е между 20% и 25%, сега по-скоро клоним към 10%.
Това заяви служебният министър на икономиката Никола Стоянов.
Той уточни, че таванът ще зависи от това за колко на брой продукти ще е в сила – колкото повече са, той ще е толкова по-висок. До две седмици ще има яснота какъв ще е механизмът и той ще важи за всички – и за веригите, и за малките магазини.
"Бих казал, че борим цените още от януари миналата година. През февруари официализирахме тази борба, да подчертая – с цените, не с търговските вериги. Със сигурност не сме постигнали още резултатите, които искаме, не сме и очаквали да стане бързо. От една страна има натрупани структурни проблеми с години, които ние не мислим че в момента можем да решим, но можем да дадем предложения на парламента, когато се събере, за да ги реши", уточни Стоянов.
По думите му в момента може да се въздейства чрез контрол и чрез повече информираност на клиентите. Министърът на икономиката потвърди, че вече е готов сайтът, в който можем в реално време да следим цените на хранителните продукти.
„Първо ще го презентираме пред останалите участници на пазара. Веригите се съгласиха и те евентуално да са партньори – да подават информация за цените, което ни е приветстваме. Предполагам, че до края на седмицата ще презентираме сайта и пред обществеността, и вече ще заработи“, обясни Стоянов.
Информация за това как се променя цената от доставчика до щанда на магазина правителството ще си набавя от Агенция „Митници“ – за вносните стоки, от производителите – зя тяхната цена, от Комисията за стоковите борси и тържищата – за складовете на едро.
Министърът призна, че е трудно да се стигне до информацията от договорите на големите вериги с доставчиците.
"Готов е и сайтът, който ще дава информация за цените на основните храни в различните търговски обекти. Предстои следващата седмица той първо да бъде презентиран пред участниците на пазара, а до края на седмицата – и пред обществеността", заяви Стоянов.
Той добави, че част от търговските вериги са заявили желание сами да публикуват информация за цените си. Целта е потребителите да имат възможност да сравнят цените на различни продукти в различни търговски обекти.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Джендо Джедев
Условни присъди за двама души след изборния скандал ''Чичо Цено, кой номер''
dolivo
България получава първите осем изтребителя F-16 догодина
Владè
Можем ли да се излекуваме от зависимостите си? Ралица Стефанова в подкаста на OFFNews
Владè
Лаура Кьовеши осветли първата голяма акция срещу мафията, включително и в България