Студен душ от Брюксел: Отхвърлиха всички предложения на България по пакета Макрон

OFFNews 10 януари 2019 в 12:25 7113 5

Снимка БГНЕС

Транспортната комисия на Европейския парламент отхвърли преди минути поискания от България компромисен вариант по пакета "Мобилност".

Евродепутатите приеха, че превозното средство трябва да се връща в отправната точка на всеки четири седмици, както и, че превозвачите не могат да спят в кабините, а трябва да нощуват в хотел.

Гласуването става, докато пред сградата се провежда протест против пакета "Макрон".

Български тираджии се събраха на протест пред Европейския парламент срещу подготвяните промени в пакета „Мобилност“. Към тях се присъединиха колегите им от Румъния и Полша.

Сред превозвачите са и евродепутатите - Андрей Новаков, Андрей Ковачев, Ангел Джамбазки, Илхан Кючук, Момчил Неков. 

"Днес правим безпрецедентно шествие-протест срещу всичкото това, което искат да се случи с нашия транспортен бранш - българския, румънския, полския, литовския - всичките страни, които сме в периферията. Ние днес всичките сме дошли с мир. Искаме да помогнем на този Европейски съюз да остане. Начинът, по който върви администрацията, чиновниците, които искат да определят нереални правила за този бизнес, реално ще разрушат този съюз. Няма вариант, в който да бъдем по този начин изолирани и неравнопоставени. Не може да има две скорости! Не може да има три скорости. Трябва всички да знаят, че ако днес европейските чиновници пробият и съсипят нашия бранш, транспортния, утре ще бъде с друг, трети, пети, десети бранш", заяви Димитър Рашков, член на УС на международните превозвачи в България пред БНР.

Предвидено е протестът да продължи до 13 часа българско време. Пред Европарламента има няколкостотин души. Много от тях носят националния трибагреник.

Сред основните искания на протестиращите е да отпадне задължението за връщане на камионите на всеки 4 седмици до държавата по произход, както и забраната за прекарване на 45-часовата почивка на водачите в кабината на камионите. Протестиращите настояват още шофьорите да бъдат извадени от Общата наредба за командироване на работници в чужбина.

Министърът на транспорта Росен Желязков от вчера е в Брюксел.

„Балансът е крехък, така че заседанието на комисията ще бъде до известна степен индикативно за гласуването в пленарна зала. От друга страна, продължаваме да събираме подкрепата и да лобираме активно в наша полза“, заяви министърът.

В София пред френското посолство младежи от ВМРО организираха флашмоб в подкрепа на протеста на превозвачите. Те залепиха стикери около френското посолство, на които пише "Спрете пакета "Мобилност", спасете свободния пазар".

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    77927

    5

    El Commandante

    10.01 2019 в 16:32

    Добре бе, какво значи Студен душ от Брюксел?

    Аз доколкото разбирам от превизвачите се изисква да си връщат шофьорите на всеки 4 седмици и ако се налага да спят в хотел/мотел а не в кабината им.

    Аз ли нещо грешно съм разбрал или кво?

    10571

    4

    Hissarion

    10.01 2019 в 13:57

    Ние днес всичките сме дошли с мир. Искаме нашите шофьори да спят като скотове по камионите за по час-два и да работят с месеци в чужбина без да се връщат в България. Това за нас означава да сме равнопоставени - да имаме предимство пред френските транспортни фирми, които нямат право да се отнасят така със служителите си. На наша страна са всички нещастници, които българите са пратили в Брюксел да ядат и пият на корем - евродупетатите. Ураа!

    14389

    3

    случайно прочетох

    10.01 2019 в 13:47

    Щом нашите шофьори протестират, трябва да ги подкрепим!

    12362

    2

    Хуан

    10.01 2019 в 13:25

    Доколкото разбрах от двама познати шофьори промените наистина са в тяхна полза и във вреда на работодателя. Тъй като от БГ към Запад почти няма превоз, като отиде полупразният/празен камион в Германия например превозвачът използва да направи каботажен курс (курсове) например до Холандия и обратно, преди да потегли натоварен към БГ и така 4 седмици не стигат да се върне камионът.

    11519

    1

    d0ni

    10.01 2019 в 13:15

    Някой може ли да бясни с какво точно са ощетени шофьорите? Доколкто разбрах всички промени са в тяхна полза. Може да са недоволни само собствениците, но това е нормално, защото ще трябва да плащат повече.
     
    X

    Заедно с Азов на фронта в Донбас. Нашият кореспондент Горица Радева разказва войната от първо лице