След като мегакомпанията Coca-Cola спря проджбите си в Русия, местният производител на безалкохолни напитки "Черноголовка" се устреми към 50% дял от пазара на страната, който възлиза на близо 9 милиарда долара, обяви изпълнителният шеф на "Черноголовка" Наталия Сахнина пред Ройтерс.
Масовото напускане на западни фирми поради санкциите и ограниченията, наложени на Русия заради нахлуването Украйна, създаде неочаквана възможност за руските фирми и предприемачи. Приходите на руския пазар на безалкохолни напитки възлизат на 8,8 млрд. долара, според доставчика на данни Statista.
"Черноголовка" е кръстена на едноименното градче край Москва, където е основана през 1998 г. Компанията произвежда закуски, бутилирана вода, билкови лимонади, енергийни напитки, а от май и кола "Черноголовка".
"Ние бяхме, сме и ще бъдем основният руски производител на напитки. Надяваме се и работим за завоюване на абсолютно лидерство на руския пазар", заяви Наталия Сахнина, като утрочни, че очаква компанията да достигне 30% пазарен дял до две години, в сравнение с около 8,5% в края на 2021 г.
PepsiCo също спря производството и продажбите на газирани напитки в Русия през март. Те все още се предлагат в Русия, с течение на времето те ще изчезнат, тъй като наличните запаси са изчерпани, което ще накара местните производители да се намесят.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
1000
1
04.08 2022 в 12:56
Последни коментари
Козин Човков
Правителството смени 6-има областни управители. Сред тях и на София
Един друг
Шефът на НЗОК ще съди Лена Бориславова
Един друг
Валя Войкова става оперативен директор на Euronews Bulgaria
нещото
Пътят до атентата в Света Неделя: Платените от Москва терористи на БКП. Лекция на проф. Вили Лилков - част I
user4eto
МВР получава 20 млн. лв. за ремонт на сградите си. Одобрени са разходи в още 24 ведомства
Ivo RadAr
Огромна заблуда е, че крайната десница ще триумфира в ЕС след евроизборите