Недоволни от въвеждането на нови екотакси превозвачи прогнозират поскъпване на билетите за автобусите от общинската пътна мрежа с до 5%.
Според проекта на Министерството на околната среда и водите колкото по-старо е превозното средство, толкова повече ще плаща при първата регистрация. Ако е над 10 г. тя се увеличава от сегашните 267 на 310 лв. Ако е между 5 и 10 г. таксата се вдига от 253 на 290 лв. За произведените преди по-малко от 5 г. коли има намаление – от 200 на 194 лв., а за новите – от 146 на 125 лв.
Въвеждат се и нови продуктови такси за някои категории МПС: например микробуси с над 8 места и товарни коли до 12 тона. За новите ще е 625 лв. и се увеличава до 1550 лв. за тези над 10 г. Нов автобус и камион над 12 т. ще се регистрира за 938 лв., ако е произведен преди повече от 10 г., таксата скача на 2325 лв.
Пакетът от проектодокументи изисква още автобусите задължително да са оборудвани с колани, да има видеорегистратори, които да заснемат случващото се вътре.
Скептичен към изискванията, председателят на Съюза на автобусните превозвачи Васил Пиронков определи проектозакона за промени в Закона за пътищата като "неработещ от самото му създаване", нарече го и популистки.
"С изключение на автобусите, които изпълняват редовни автобусни линии по републиканската транспортна схема, всички, които са по общинските транспортни схеми, над 65-70% не отговарят на условията - заяви той пред БНР. - Ще бъде по-добре да се подмени целият автобусен парк, но идва следващият момент – с една наредба, дори не със закон, е въведена продуктова такса за камиони и автобуси, които – в случая употребяваните, ще бъдат 2500 лева на автобус – това е втора недомислица, която ще доведе до поскъпване на билетите, не повече от 5%. В републиканската транспортна схема билетите няма да поскъпнат, тъй като и в момента автобусите са с колани и видеорегистратори."
Вносителите на поправките са депутатите от ГЕРБ Александър Ненков и Станислав Иванов, чиито мотиви са свързани с трагедията край Своге, при която загинаха 17 души.
Превозвачите трябва да оборудват автобусите си до 6 месеца след приемането на закона. Неизрядните след това ще бъдат глобявани: 500 лв. за шофьор на автобус без колани, 3000 лв. за фирмата превозвач. 1500 лв. ще е санкцията при липса на видеорегистратор.
И сега поставянето на колани от пътниците е задължително, но само при наличието на такива в превозното средство. Глобата за пътник е 50 лв., но не е известно такава да е била наложена на някой.
Предвижда се още промяна в теоретичния и практическия изпит на кандидат-шофьорите. Специални видеа ще поставят в реална ситуация курсистите по теория, а практическият изпит ще се провежда на три етапа – на учебни площадки или полигона, в града и извънградско. Промените в Закона за пътищата предвиждат от 1 януари следващата година да бъде въведена смесена тол система. За леките автомобили ще се изискват електронни винетки, а за тежкотоварните – тол такса на база изминато разстояние. Парите от тези такси няма да отиват за общински пътища.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Отхвърлен
Рекорден пети провал в избора на председател на НС: ПП-ДБ пак се раздели. БСП не мръдна от номинацията си
Отхвърлен
Рекорден пети провал в избора на председател на НС: ПП-ДБ пак се раздели. БСП не мръдна от номинацията си
Джендо Джедев
Тръмп номинира свой адвокат за главен прокурор на САЩ
Джендо Джедев
Рекорден пети провал в избора на председател на НС: ПП-ДБ пак се раздели. БСП не мръдна от номинацията си