Не ни трябват държавни бензиностанции, а спазване на правилата. Задача, с която КЗК се провали

OFFNews Последна промяна на 19 май 2020 в 09:51 3771 5

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) в проверките си винаги е спирала на 1 мм, преди да докаже картел на пазара на горива, заяви в сутрешния блок на бТВ Трайчо Трайков, настоящ кмет на софийския район "Средец" от "Демократична България" и бивш министър от първото правителство на Бойко Борисов.

Той изрази резерви към представения вчера от кабинета законопроект, чрез който държавата иска да навлезе на пазара на горива като притежател на данъчни складове и бензиностанции, чрез които да влияе върху цените.

"Не е лошо да има данъчни складове под контрола на държавата, но това е влизане на държавата като търговец. Това е различна философия от регулирането за спазване на правилата. Тук трябва да играеш по правилата на останалите. Не е сигурно, че държавата ще оперира бензиностанциите по най-добрия начин, ще развива магазините им и така ще привлече повече клиенти", посочи Трайков.

Той припомни, че за концентрирането на голям капацитет на данъчните складове в едни ръце се говори от години, а КЗК преди време дори беше установила, че служители на отделни вериги се договарят.

Вместо да ги глоби, бе забранено да публикуват цените си на едро. КЗК не се справя, подчерта Трайков.

Според него държавата продължава да изглежда слаба във възможностите си да наложи спазването на пазарните правила и честни цени на пазара.

"Държавата може да бъде силна чрез държавния антимонополен орган - КЗК, който да гарантира, че правилата се спазват, вместо това подозираният картел, начело с доминиращия играч, повече от 10 години си развяват коня както си искат", добави Трайков. 

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

1005

5

Христо Венев

20.05 2020 в 08:57

Единственото добро на държавния капитализъм беше от преди да избухне демоклатикурокрацията, че се крадеше по-малко от сега. Та от двете злини, май по-малката ще е по-добра.

819

4

Краси

19.05 2020 в 13:33

Не е прав Трайчо.
Трябва да има държавни бензиностанции, и ЕРП-тата трябва да станат държавни. Трябва да върнем и ТКЗС-тата, и Наркооп-ите, и казармата, и Балкантурист (той си е тук де, само не се казва така) ... и мнооого други неща, за да се чувстват българските лузъри, които представляват електората на Тупанбаши, Шкембо, Чичо Валери, Ахмед Ага и Ко(у)рнелия удовлетворени, че отново всички са равни. Трябва да се върнат и изходните визи за тарикатите, които искат да избягат от кочината.
Съветската власт под мъдрото ръководство на другаря Тупанбаши вече си я имаме, сталинската прокуратура-също.

15258

3

Стефан

19.05 2020 в 13:16

Не ме кара нищо, освен бензина и нафтата.

Когато за мене започна това, нямаше ни едно село, в което нямаше маркуч, с който да налееш.
Верно, там нямаше чалга от колонките, нито тесни смрадливи кенефи. Нямаше и банички за дневната надница. Но във всяко село имаше къде да налееш.

А три такива места едно върху друго, и всичките - на едни и същи места, не са ми интересни с нищо. Нито с "мениджъмнта си", нито с "маркетинга". Толкова повече, че в тия кочини няма нищо, даже банички и проститутки. За човешка храна, или да се измиеш като хората - и дума не става. И за кво са? Освен да са наблизо, за гориво. А те не са.

Да, ако ще имаш въпроси - знам какво е месец, по 1 000 километра на ден.

-267

2

Бабатунде

19.05 2020 в 12:15

Стефане, какво те кара да си мислиш, че държавната течност ще е по-качествена от тази в Ромпетрол, примерно ?

15258

1

Стефан

19.05 2020 в 11:05

Трябват ни държавни бензиностанции. С течности по БДС, а не по "кат не ти харесва - сипвай друго".
И във всяко село, където ги имаше.
А ти бегай да си демокрастиш некъде другаде.