Наглост: Искат такса от 2,31 до 3,90 лева само за влизане в таксито

OFFNews 09 януари 2020 в 15:31 6039 3

Таксиметровите шофьори настояват за по-високи тарифи.

Председателят на Съюз „Такси“ Кирил Ризов подчерта пред БНР, че започва осма година, в която тарифите и таксите на жълтите коли в София не са коригирани.

Според него сегашните минимални цени на превозите в столицата, които са 77 ст./км дневна тарифа и 88 ст./км през нощта са под себестойността на услугата, която била 1-1,10 лева на километър.

Ризов е категоричен, че е крайно време тарифите да бъдат увеличени. Таксиметровият лидер предлага първотачалната такса да се вдичне драстично и да бъде три пъти по-висока от цената на километър.

Какво означава това?

В момента повечето жълти коли в София наистина возят на тарифи от 77 ст. на километър през деня, а първоначалната такса съвпада с първоначалната. Предложението на таксиджията Ризов реално означава с влизането на клиента в колата броячът на таксито да започва да върти от 2,31 лева. При такситата возещи на максимална дневна тарифа, която в София е 1,30/км, стартовата цена излиза 3,90 лева.

По същата логика за нощните курсове първоначалната такса би трябвало да е още по-висока - между 2,70 лева и 4,80 лева.

Пак според Ризов в момента такситата търсели решение на проблема от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Течали преговори.

Измислен проблем

Недоволството на таксиметровите шофьори от действащите тарифи в никакъв случай не е проблем на държавата (МТИТС) или Столична община. В София има определени минимални и максимални тарифи, които са в широки граници - от 77 ст./км до 1,30 лв./км през деня и от 88 ст./км до 1,60 лв./км през нощта. В тези диапазони всички цени са законни и всеки шофьор на жълта кола сам може да избере колко да струват услугите му. Проблемът обаче идва от страна на големите таксиметрови компании, които возят на минималните тарифи, за да не се стигне до отлив на клиентите им. А шофьорите са принудени да ползват стикерите им, тъй като търсенето на превозните услуги е основно в познатите и големи компании на пазара.

Като цяло въпреки недоволството на шофьорите, те и при сегашните цени не се преуморяват от работа, а напротив. Все повече хора използват различни варианти за споделено пътуване като алтернатива на жълтите коли и специални онлайн приложения. 

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    23293

    3

    Стефан

    09.01 2020 в 22:10

    Че кой им пречи да направят началната такса и 10 лева?Нали са частници - да вземат колкото им дават.
    А че никой няма да се вози за толкова, ще научат после.
    Нали преди години, покрай някъв скандал, искаха пак глупости. И 50 стотинки за отваряне на багажника:) И полицейски права:))

    13214

    2

    XR4

    09.01 2020 в 20:48

    Бакшиши, сър!
    Като видя някой да вози на повече от 80ст , директно му мажа ските.Да вдигат, бе...щом като им се гладува.

    15614

    1

    OTBPAT

    09.01 2020 в 16:58

    хехе... понеже нямам книжка съм изключително чест "пациент"
    При подобни цени, струва ми се, ще се върже шофьор :))))

    и как деликатно искат държавата да "вдигне"... сладури...

    от друга страна това... би подпомогнало по-бързото навлизане на безпилотни автомобили в града
     
    X

    Година след катастрофалния резултат от теста за функционална грамотност PISA