Quantcast

Кризата в Украйна удари "Софарма"

Фармацевтичната компания отчете 18% срив в износа заради кризата

Александра Маркарян Последна промяна на 06 юни 2014 в 10:11 6451 15

Огнян Донев

Снимка БГНЕС, архив

Огнян Донев

Кризата в Украйна удари "Софарма".

Фармацевтичната компания на Огнян Донев отчита срив в износа за месец май с 18% спрямо май 2013 г.

Той "се дължи основно на стагнацията на украинския пазар и затрудненият достъп до източните региони на Украйна", се казва в уведомление, изпратено от "Софарма" до Комисията за финансов надзор и Българската фондова борса.

Общият спад в продажбите на "Софарма" АД заради свития износ е 14% спрямо същия месец на предходната година.

Приходите от продажби през първите пет месеца на 2014 година намаляват с 2% спрямо същия период на миналата година, в т.ч. с 2% увеличение на продажбите за вътрешния пазар и с 3% намаление на продажбите за износ.

Протестите срещу решението на бившия украински президент Виктор Янукович да спре подготовката за присъединяването на страната към Европейския съюз доведоха до сваляне на властта.

През март Кримската република проведе референдум и се обяви за самостоятелна, а след това поиска да се присъедини към Русия. Присъединяването се случи едва няколко дни след референдума.

Малко след това отцепване от Украйна поискаха още Донецка и Луганска области. Те също проведоха референдуми и се обявиха за независими републики.

През последните няколко месеца в двете области действат проруски активисти, които се обявиха за защита на населението и против официалната украинска власт. В отговор Киев започна мащабна антитерористична акция в Източна Украйна.

Акцията продължава, като до момента са загинали над 300 души, а стотици са ранени. 

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

07.06 2014 в 21:16

за бога. Повече лекарства пийте ...

06.06 2014 в 15:01

Димитър Великов, ако това не е пазар, да разбирам ли, че ти си защитник на свободния пазар - без уредени търгове, без монополи, без корупция и неформални зависимости?
Донев не ме интересува.

06.06 2014 в 14:56

Скоро срив ще регистрира и Фикосота синтез, заради завода им в Украйна, който произвежда продуктите с марка БЛЕЙЗИ

06.06 2014 в 14:52

Червен боклук е тоя не идустралец трябва да му се кофискува бизнеса и без това е правен с държавни пари.

06.06 2014 в 14:32

Да изпрати благодарствено писма на Путлер :)

06.06 2014 в 14:01

Великов e прав - цените на аптечните продукти на вътрешния пазар са спекулативно завишени. Това не е в интерес на потребителите, които не са длъжни да субсидират евтиния износ от собствения си джоб. Особено пък болните, майките и пенсионерите, които и така са в лошо положение.

06.06 2014 в 13:29

@кромид, не измествай въпроса. да продава както си иска. НА ПАЗАРА! А не да се правят опорочени търгове и "оги" да е обхванал в пипала всички големи болници чрез подкупи. Тук въобще и не става дума за "ПАЗАР".


@F1, а като ходиш до пазара, касова бележцича искаш ли си? Щото само с "не ходя в големите вериги" те става. Може и да не ходиш, но паркингите пред тях са пълни. С други думи - една Фтичка, пролет не прави.

06.06 2014 в 12:45

Димитре, това, че съм се загрижил за Соффарма съвсем не означава, че ми са безразлични проблемите които създават търговските вериги на родните производители.
Почти никога не пазарувам в магазините на големите търговски вериги, само това мога да направя.
Ти какво правиш по този проблем?

06.06 2014 в 12:37

Димитър Великов, всяка компания продава по-скъпо на вътрешния пазар и по-евтино на външния.
Причините са най-вече в обемите, транспортните разходи, структурата на дистрибуцията и т.н.
Но, как ще продава е нейна работа, а не твоя.
Твоята работа е как ще купуваш.
Ако искаш да продава по-евтино все пак, бори се за ЛИБЕРАЛИЗАЦИЯ на пазара.
Само в свободна конкуренция, цените могат да постигнат справедливи нива.
Иначе, знаеш за тоалетната хартия във Венецуела ...

06.06 2014 в 12:28

@F1, не че нещо, но точно тази компания (нейно търговско дружество) продава продукцията си 2 до 15 пъти по-скъпо в България и то в сравнение със съседните ни страни.
Като толкова си се загрижил за българските производители положи усилия в защита на зеленчукопроизводители, пчелари и прочие. Все силни и с доказано качество отрасли през годините, сега потъпкани в калта. Билла се опитва да купува 1кг оранжерийни домати на 0,68-0,70лв с ДДС и го продава по 3,40-4,00лв. И им обяснява колко скъп бил амбалажа - трипластово велпапе залепено с топъл силикон.