Кандидатите в концесионната процедура на летище София писаха Слаб (2) на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Всичките четирима неизбрани участници в конкурса обжалват класирането, според което на първо място бе посочен консорциумът "Соф Кънект".
В петък в Комисия за защита на конкуренцията (КЗК) жалби подадоха британската МАГ и френско-турският консорциум между „Еърпортс Де Пари“ и „ТАВ Хавалиманларъ Холдинг“(ЕДП/ТАВ). А в понеделник в антимонополното ведомство са внесени възражения от "Фрапорт България" и консорциума "ССБ София Еърпорт", воден от швейцарското дружество "ССБ Зауервайн & Шефер Бау АГ" с патрньор датския оператор "Копенхаген Еърпортс".
Фактът, че всички кандидати в процедурата, получили по-малък брой точки от спечелилото обединение между фонда Меридиан и строителната компания Щрабаг обжалват класирането, не говори никак добре за работата на комисията оценяваща предложенията. При една или две жалби антимонополното ведомство вероятно би могла да потвърди избора на Соф Кънект и да прехвърли битката по казуса във Върховния административен съд. Но при четири жалби ситуацията е съвсем различна и везните клонят към връщане на офертите за нова оценка.
Веднага след обявяването на резултатите от процедурата се появиха сериозни съмнения, че те не са обективни. Най-странното бе, че компаниите, предложили най-висок размер на годишното концесионно възнаграждение, получичиха най-ниски технически оценки. Това важи както за френско-турския консорциум, така и за ССБ София Еърпорт.
"Става дума за доста грубичко "напасване" на резултати, което си личи и от абсурдните мотиви за определянето на оценките. Явно е, че е имало пренаписване на класирането в последния момент. Имената на всички файлове за отделните кандидати завършваха с _NEW", заяви пред OFFNews източник, ангажиран с процедурата.
Спечелилото обединение на фонда Меридиам и Щрабаг, в която акционер е руският олигарх Олег Дерипаска предложи годишно концесионно възнаграждение от 24.54 млн. евро. То е трето по размер от общо петимата кандидати. Предложените от консорциума инвестиции са най-малко от всички кандидати - едва 608 млн. евро докато МАГ и Еърпортс Де Пари обещават вложения от около и над 1 милиард евро.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Джендо Джедев
Условни присъди за двама души след изборния скандал ''Чичо Цено, кой номер''
dolivo
България получава първите осем изтребителя F-16 догодина
Владè
Можем ли да се излекуваме от зависимостите си? Ралица Стефанова в подкаста на OFFNews
Владè
Лаура Кьовеши осветли първата голяма акция срещу мафията, включително и в България